Hvilke planter har vi i haven?
Fra : Sybil

Dato : 04-05-07 15:30

Hej NG

Vi har brug for lidt hjælp til at identificere nogle planter.
Billeder er lagt i dk.binaer, under Planter i haven.

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak

Majken

Fra : Sybil

Dato : 04-05-07 15:37

P.s. 4 og 5 er nok ens, de står i drivhus. De andre står rundt omkring i
haven

Majken

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-05-07 15:45

In news:463b452d$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Sybil <Butbut@invalid.dk> typed:
> P.s. 4 og 5 er nok ens, de står i drivhus. De andre står rundt
> omkring i haven
>
> Majken

Jeg er ikke i tvivl om nr. 2. Det ser ud til at være en Ranunkelbusk
(jeg har selv en der også blomstrer lystigt nu). Nr. 1, træet er ret
flot, men det skal jeg nok lige undersøge ligesom resten.

Der er helt sikkert nogle andre der ved hvilke planter det drejer sig
om, der er jo flere gartnere i gruppen

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : will

Dato : 04-05-07 16:17

1.ahorn
2.ranunkelbusk (keria japonica)
3.gedeblad (lunicera )
4.vindrue

Fra : Sybil

Dato : 04-05-07 19:22

"will" <wn@city.dk> skrev i meddelelsen
> 1.ahorn
> 2.ranunkelbusk (keria japonica)
> 3.gedeblad (lunicera )
> 4.vindrue

Mange tak.

Det var et rigtig hurtigt svar

Den lille hæk har flere havemennesker kigget på og givet op

Majken

Fra : Sybil

Dato : 04-05-07 19:23

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det skal jeg nok lige undersøge ligesom resten.
>
> Der er helt sikkert nogle andre der ved hvilke planter det drejer sig om,

Ja, der plejer at være nogle rigtig havekloge mennesker i denne gruppe

Majken

Fra : Is

Dato : 04-05-07 16:11

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Vi har brug for lidt hjælp til at identificere nogle planter.
> Billeder er lagt i dk.binaer, under Planter i haven.

Mit bud på 4 & 5 er at det er vinplanter

Erik Isager

Fra : Sybil

Dato : 04-05-07 19:25

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> "Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud på 4 & 5 er at det er vinplanter

Mange tak.
Det var også vores gæt, men bladene er lidt anderledes end vores anden vin,
så jeg kom i tvivl.

Majken