Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD kort til Nikon D40
Fra : Steen

Dato : 12-05-07 12:12

Har lige erhvervet mig mit første Nikon kamera (D40), men mangler at købe et
tilhørende SD-kort.

Overvejer at købe enten et 2 el 4 GB kort, men er der udover kapaciteten
andre parametre, man bør kigge efter - fx læse/skrivehastighed?

På forhånd tak.

/Steen

Fra : HKJ

Dato : 12-05-07 12:16

Steen wrote:
> [...]
>
> Overvejer at købe enten et 2 el 4 GB kort, men er der udover kapaciteten
> andre parametre, man bør kigge efter - fx læse/skrivehastighed?

Hastigheden er relevant, når du skal fotograferer serier og når du skal
have billederne af kortet.

Du kan se nogle målinger på et D80 med forskellige kort her:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8531

Fra : K

Dato : 12-05-07 12:47

"HKJ" <henrik.k.jensen@miscel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have billederne af kortet.
>
> Du kan se nogle målinger på et D80 med forskellige kort her:

Og så kan du lede videre her:
http://tinyurl.com/297kly

Mvh.

Fra : Steen

Dato : 12-05-07 14:28

Tak for svarene - det var lige den info, jeg var ude efter

/Steen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-05-07 15:46

Steen wrote:
> [...]
>
> Overvejer at købe enten et 2 el 4 GB kort, men er der udover kapaciteten
> andre parametre, man bør kigge efter - fx læse/skrivehastighed?

Ligemeget: det er en fordel at have TO kort. Så kan man tømme det ene
kort, mens man fylder det andet, liegsom et nedbrug på eet kort ikke
hindrer een i at arbejde videre. Jeg har oplevet et (muligvis defekt)
kort, der pludselig "ville formatere" og kameraet ville ikke bruge det.

-Så hellere 2 stk 4Gby end eet på 8Gby. Bitprisen er næsten den samme.
Skal Du på lange ferier uden PC, så tag to på 8Gby hver

Bo //