Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
UV-filter 62mm til A100h + blitz
Fra : Plys

Dato : 07-05-07 09:49

Hejsa

Hvilket UV-filter skal jeg vælge til min A100h?
Det skal egenlig mest bruges til beskyttelse at objektivet, så det behøver
ikke være det dyreste :)

Hvilken online butik er den bedste og billigste til at købe tilbehør til en
Sony??

Jeg skal også lige høre hvor billig en blitz jeg kan/skal købe, når kameraet
kun skal bruges til amatør brug??
Altså familie fester, ferie billeder og dagligdags billeder!

Fra : Pico

Dato : 07-05-07 21:11

Plys wrote:
> Hejsa
>
> Hvilket UV-filter skal jeg vælge til min A100h?
> Det skal egenlig mest bruges til beskyttelse at objektivet, så det
> behøver ikke være det dyreste :)

For din egen skyld, køb et kvalitets filter fra et kendt mærke, du skal
tænke på at det du får på chipen skal gennem filtret, jeg behøver ikke
skrive mere, vel ?
Det andet ved jeg ikke noget om.
--
MVH
Pico

Fra : Plys

Dato : 08-05-07 07:43

> For din egen skyld, køb et kvalitets filter fra et kendt mærke, du skal
> tænke på at det du får på chipen skal gennem filtret, jeg behøver ikke
> [...]

Jamen hvad er et anerkendt mærke??

Fra :    ab©

Dato : 08-05-07 08:29

"Plys" <ingen@newmail.her> skrev i en meddelelse

> Jamen hvad er et anerkendt mærke??

Spørgsmålet har været oppe og vende flere gange tidligere. Mange mener at en
investering i et super-dyrt filter er spild af penge, så forskellen mellem
et "økonomi-køb" og de dyreste filtre er minimal og kun synligt i ekstremt
modlys - og her har mange jo en søger, der kan hjælpe med at afgøre, hvornår
der er problemer .

ab©

Fra : Pico

Dato : 08-05-07 20:56

ab© wrote:
> "Plys" <ingen@newmail.her> skrev i en meddelelse

Hoya, BW, Kaiser og lignende. Det behøver ikke at være Contax og tilsvarende
dyre mærker.

> [...]
> kun synligt i ekstremt modlys - og her har mange jo en søger, der kan
> hjælpe med at afgøre, hvornår der er problemer .

Det er sikkert rigtigt at et super-dyrt filter ikke er nødvendigt, men man
skal heller ikke skrabe bunden, det kan virkeligt ses.
Da jeg anskaffede min nuværende 28 - 200 satte jeg som det første et 72 mm
filter jeg havde liggende på. Jeg var meget skuffet over kvaliteten af
billederne, men kunne ikke se det i søgeren. Først når de var færdige var
det tydeligt at kvaliteten var ringe. Jeg var ved at sende objektivet
tilbage da jeg fik den tanke at bruge det uden filter, så var kvaliteten
pludselig fortræffelig, det næste var så at købe et 72 mm. Kaiser, det
stadig sider på og beskytter frontlisten.
Jeg burde nok have skrevet i mit svar at det var det jeg mente, når man bare
skriver "kvalitet" er det et vidt begreb.
--
MVH
Pico

Fra : Plys

Dato : 09-05-07 07:34

> [...]
> Jeg burde nok have skrevet i mit svar at det var det jeg mente, når man
> bare skriver "kvalitet" er det et vidt begreb.

Er dette et godt filter??
https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php?manufacturers_id=45&products_id=1631&osCsid=03156db8baba36a7f14f5a3019f2393e

Jeg kan ikke lige finde en butik der sælger Kaiser, kan du ikke hjælpe??

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-05-07 10:10

"Plys"

> [...]
>
> Jeg kan ikke lige finde en butik der sælger Kaiser, kan du ikke hjælpe??

LOL - køb du bare det, hvis du tror på det de skriver,
den test er helt til grin, men med de folk jeg kender der
har handlet der er det jo ingen overraskelse - nå pyt,
nu de har lavet den meget seriøse test er det jo åbentbart
og klart at billeder uden filter blir extremt meget bedre )
smart nok har de beskåret de billeder så man ikke
umiddelbart kan forskellen, men det der er sort på de
nederste billeder burde også være sort på de beskårede,
så drag dine gene konklutioner - intet filter er bedre, vi
er nogle der har lært det - i helt extreme tilfælde bruger
jeg japanske no name filtre, som jeg samler op her ude
i Asien til 15-20 kr stk, du kan garanteret finde tilsvarende
på ebay, Kaiser og andre kommer garanteret fra samme
fabrikker, du betaler for markedsføringen.. -max-