Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rensning af kamera
Fra : BT

Dato : 04-05-07 18:43

Er der nogen som har en ide, hvad en rensing af kamera vil koste.
Det drejer sig om en Canon EOS 300D.

Der er ingen snavs på billederne, men jeg kan se det i søgeren.

/Brian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-05-07 19:45

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen som har en ide, hvad en rensing af kamera vil koste.
> Det drejer sig om en Canon EOS 300D.
>
> Der er ingen snavs på billederne, men jeg kan se det i søgeren.

Det er sikkert lidt støv på matskiven.
Det kan man sagtens rense selv - så det er gratis.
Matskiven sidder sidder vinkelret på "filmplanet" lige over spejlet og under
søgerprismen. Tag objektivet af kameraet og brug en lille børste til at
rense den.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : BT

Dato : 04-05-07 20:09

> [...]
> Matskiven sidder sidder vinkelret på "filmplanet" lige over spejlet og
> under søgerprismen. Tag objektivet af kameraet og brug en lille børste til

Måske et dumt spørgsmål. Men jeg går ud fra, at det ikke er hvilken som
helst børste man bare kan bruge. Skulle jo gerne undgå at ridse noget..
Men kan man købe sådan en børste ved den lokale foto-forhandler

/Brian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-05-07 20:17

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Måske et dumt spørgsmål.

Slet ikke - jeg ved godt det manglede

> Men jeg går ud fra, at det ikke er hvilken som helst børste man bare kan
> bruge.

Jeg bruger en gammel børste der fulgte med nogle andre matskiver, ellers
bruger den børste jeg også renser sensor med.

> Skulle jo gerne undgå at ridse noget..

Det gør en lille ren pensel ikke, hvis man er lidt forsigtig.

> Men kan man købe sådan en børste ved den lokale foto-forhandler

En lille puste-børste som fotohandleren har er sikkert velegnet.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : BT

Dato : 06-05-07 15:55

> En lille puste-børste som fotohandleren har er sikkert velegnet.
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen
Så vil jeg køre ned forbi den lokale forhandler og se om han har sådan en
hjemme..

Takker for hjælpen

/Brian

Fra : abacus

Dato : 05-05-07 07:03

On 4 Maj, 19:43, "BT" <brian.toft.remove.t...@get2net.dk> wrote:
> Er der nogen som har en ide, hvad en rensing af kamera vil koste.
> Det drejer sig om en Canon EOS 300D.
>
> Der er ingen snavs på billederne, men jeg kan se det i søgeren.
>
> /Brian

Prøv at kikke ind her
http://www.cleaningdigitalcameras.com/cleaningmode.html
Niels

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-05-07 12:18

abacus skrev:

> Prøv at kikke ind her
> http://www.cleaningdigitalcameras.com/cleaningmode.html
> Niels

Dårlig idé når der nu ikke er tale om sensorrensning.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-05-07 20:52

abacus wrote:

> Prøv at kikke ind her
> http://www.cleaningdigitalcameras.com/cleaningmode.html

-øh, det handler om at vippe spejlet op, så man kan rense sensoren. -og
så kan man ikke komme til matskiven, med spejlet oppe

Bo //