iTunes-iPod-sync kører fast
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-05-07 23:14

Når jeg skal synce iTunes-iPod, kører processen meget ofte fast. Efter
at have syncet 223 numre ud af ca. 1200, bliver sync ved med at hænge
fast i den samme melodi.
Der er vist ingen muligheder for at afbryde processen reglementeret.
Hvis jeg prøver at afbryde iTunes i Æblemenuen, ender det ofte med
"iTunes svarer ikke". Og det får hele computeren til at stresse.

Jeg har gendannet iPod. Men nu skal den så til at genindlæse det hele
forfra. Og det er åbenbart en meget stor mundfuld, selv lageret kun
fylder mindre end 1/10 af iPodens kapacitet.

Når jeg sætter iPoden til computeren, får jeg at vide, at det kunne gå
hurtigere med USB 2. Men det er åbenbart ikke det, min PB G4 har.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-05-07 09:17

Ove Steen Smidt <ossmidt@XM7EQtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Når jeg sætter iPoden til computeren, får jeg at vide, at det kunne gå
> hurtigere med USB 2. Men det er åbenbart ikke det, min PB G4 har.

Noget kunne tyde på at dit filsystem har ondt i maven. Prøv at lade
Diskværktøj kontrollere din disk.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-05-07 22:23

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) skrev:
>Ove Steen Smidt

>Noget kunne tyde på at dit
>filsystem har ondt i maven. Prøv at lade
>Diskværktøj kontrollere din disk.
>
>--
>Mvh./Regards, Niels Jørgen
>Kruse, Vanløse, Denmark

Både computeren og den eksterne harddisk, hvor jeg
har mit iTunes-arkiv er blevet behandlet med både
diskværktøj ohg diskwarrior. men sync bliver ved
med at køre fast ved melodi nr. 223 ud af ca. 1200.
Det synes, som om iTunes slet ikke er indstillet
på, at man skal kunne annullere sync undervejs.
Hvis man så i sin nød vælger at afslutte iTunes,
bliver dette ikke rigtig forstået. Hvis man vil
skubbe iPod ud, bliver det afslået med henvisning
til at sync er igang. Hvis man trækker ledningen
ud af iPod, kommer der badebold, så at computeren
må slukkes på knappen. Det kan nemlig ikke lade
sig gøre på reglementeret måde.
Næste skridt vil naturligvis være at slette den
melodi, som sync standser ved.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-07 21:44

Ove Steen Smidt <ossmidt@HG1W5tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> må slukkes på knappen. Det kan nemlig ikke lade
> sig gøre på reglementeret måde.
> Næste skridt vil naturligvis være at slette den

Så slettede jeg lige den melodi, hvor sync hele tiden standsede op (Poul
Schierbecks variationer for strygeorkester over hans melodi til "I
Danmark er jeg født". Derefter kørte sync helt igennem.

Eneste mærkværdighed var, at iPod - da iTunes angav, at sync var
gennemført - stadig sagde "Don't disconnect".

Det gjorde jeg nu alligevel, uden at det gav problemer.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-05-07 22:34

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Eneste mærkværdighed var, at iPod - da iTunes angav, at sync var
> gennemført - stadig sagde "Don't disconnect".
>
> Det gjorde jeg nu alligevel, uden at det gav problemer.

Husker du at "skubbe" iPod'en ud?

Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-07 22:46

ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> Schierbecks variationer for strygeorkester over hans melodi til "I
> Danmark er jeg født". Derefter kørte sync helt igennem.

Der er et dansk bogstav i det der - det er ikke det der er problemet monstro?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-05-07 08:44

> Der er et dansk bogstav i det der - det er ikke det der er problemet monstro?

Næppe. Arkivet rummer tillige Lumbyes Drømmebilleder, Michala Petris
variationer over Højt på en gren, Jægerkoret fra Elverhøj og al musikken
fra Tryllefløjten.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-07 08:59

> [...]

> Næppe. Arkivet rummer tillige Lumbyes Drømmebilleder, Michala Petris
> variationer over Højt på en gren, Jægerkoret fra Elverhøj og al musikken

Jojo, men indeholder _filerne_ danske bogstaver?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-05-07 16:14

> Jojo, men indeholder _filerne_ danske bogstaver?

Jaja. Ovennævnte titler indgår i filnavne.

Jeg ser, at iTunes.mappen indeholder en tekstfil, der hedder "iTunes
Music Library.xml". Hvad laver den? Er det en medspiller, der kan blive
forvirret?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-05-07 08:17

> [...]

> Jeg ser, at iTunes.mappen indeholder en tekstfil, der hedder "iTunes
> Music Library.xml". Hvad laver den? Er det en medspiller, der kan blive

Det er listen over musikken i din iTunes samt playlister.

Hvis du sletter den skal alle dine numre genimporteres i itunes.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-05-07 13:19

> [...]

> Jeg ser, at iTunes.mappen indeholder en tekstfil, der hedder "iTunes
> Music Library.xml". Hvad laver den? Er det en medspiller, der kan blive

Prøv at kigge i den med en teksteditor (uden at ændre) og se om du
ikke selv kan lure hvad den bruges til.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"