Problem med S-VHS signal fra PB
Fra : MacMac

Dato : 04-07-01 16:09

Hejsa,

Jeg har en PowerBook G3/400 med S-VHS udgang og DVD.
Når jeg gerne vil se DVD film på mit TV sætter jeg et S-VHS kabel i maskinen
og dne anden ende i TV'et. Signalet går fint igennem og alt er perfekt -
bortset fra farverne, for de er der ganske enkelt ikke, det er gråtone. Inde
i Monitors kontrolpanelet (for TV'et) er den sat til Colors og millioner,
men stadig kun gråt.

Hvor dummer jeg mig?

- Morten

Fra : Carsten Matzon

Dato : 04-07-01 16:13

On Wed, 4 Jul 2001 17:08:55 +0200, MacMac wrote
(in message <B768FE26.6A81%nospam@nospam.com>):

> bortset fra farverne, for de er der ganske enkelt ikke, det er gråtone.

Er du sikker på dit tv kan bruge s-vhs signal?..

Carsten

Fra : MacMac

Dato : 04-07-01 21:08

I brevet "01HW.B768FF210002795A10B9EB40@sunsite.auc.dk" skrev Carsten Matzon
(carsten@matzon.dk) den 04/07/01 17:13:

> On Wed, 4 Jul 2001 17:08:55 +0200, MacMac wrote
> (in message <B768FE26.6A81%nospam@nospam.com>):

> Er du sikker på dit tv kan bruge s-vhs signal?..

Det kan det - jeg havde bare glemt at fortælle det, at det var et S-VHS
signal der kom ind... he he, det funker nu

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-07-01 17:24

MacMac <nospam@nospam.com> wrote:

> Hvor dummer jeg mig?

vælg PAL, NTSC... brug kontrollinie modulet "TV Mirroring" til at
indstille det.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 04-07-01 19:53

Hej.

Jeg havde selv problemet indtil jeg opdagede at man,
ved at gå ind i kontrolpanelet "monitors" (eller skærm på DK), får et
vindue med indstillingsmuligheder BÅDE på PB'en, men også tv'et. Gå ind på
tv'ets vindue og vælg PAL samt en opdateringsfrekvens på 50 eller 60Hz (kan
ikke huske det...), samt en tilpas lav opløsning. Så kommer farver und alles
frem på dit tv.

Mvh
Gunnar