Indeksarkiv i MacSoup ødelagt
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-05-07 19:01

Pludselig er jeg lukket ude fra MacSoup, fordi Indeksarkiv er ødelagt.
Og det vil ikke lade sig genopbygge.

Jeg har prøvet det før. Og det drejede sig bare om at slette et
bestemt dokument. Derefter skal man genoprette grupperne og evt. hente
gamle artikler.

Men hvad var det nu, der skulle slettes?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Kjell Olausson

Dato : 13-05-07 19:52

Ove Steen Smidt <ossmidt@R32NCtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> gamle artikler.
>
> Men hvad var det nu, der skulle slettes?

Har du provat följande:
9.3 Rebuilding Index Files
In some rare situations it may happen that one or more of your database
files become corrupt. For example, this can happen if your Mac crashes
while MacSOUP is downloading news; in this case MacSOUP won't have a
chance to update the index files of the newsgroups that you have
downloaded so far. In such a case, MacSOUP will recognize that the file
is out of date and will recreate it automatically the next time you open
your database. However, there are certain obscure cases of database
corruption that MacSOUP doesn't recognize. In this case you may get
"internal error" messages from MacSOUP. When this happens to you and you
suspect a corrupt database, hold down the option key while you open your
settings file. MacSOUP will then ask you whether you want to have your
news and/or mail index files rebuilt. Unlike earlier versions of
MacSOUP, you won't lose any data when an index file is rebuilt.

--
Regards, Kjell O
Kållered, Sweden

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-05-07 20:36

kiomac@gmail.com (Kjell Olausson) skrev:
> [...]
>recognize. In this case you may get
>"internal error" messages from
>MacSOUP. When this happens to you and you

Jeg har allerede set dette råd i MacSoup-manualen.
Jeg er i tvivl om, hvad det er for en file, jeg
skal åbne med Alt nede.

Jeg fik også flere af den slags råd, sidst den var
gal. Ingen af dem hjalp. Jeg måtte slette det
dokument, der indeholder det korrupte arkiv. Hvad
hedder det?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Michael Jack

Dato : 13-05-07 20:47

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er i tvivl om, hvad det er for en file, jeg
> skal åbne med Alt nede.

Et eller andet sted har du gemt en fil der hedder "MacSOUP Settings".
Det er den fil du skal dobbeltklikke på, mens du holder Alt-tasten nede.

Jeg har lagt et alias til ovennævnte fil som ~/Preferences/MacSOUP
Default Settings. MacSOUP leder efter en fil med det navn hver gang
programmet starter, og jeg behøver derfor ikke fortælle MAcSOUP hvilken
fil der indeholder mine indstillinger. Dette setup fungerer fint hvis du
kun følger med på en news server.

Mvh. Michael

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-05-07 22:11

michjack@spamfilter.dk (Michael Jack) skrev:
>Ove Steen Smidt

> [...]

Tak. Ovenstående er prøvet - med samme negative
resultat, som når jeg prøver at åbne programmet.
Indexarkivet kan ikke åbnes, fordi articlesarkivet
er ødelagt.

Derfor: hvad er det for et dokument, man skal
smide ud for at kunne begynde forfra med at
indlæse grupper i MacSoup? Det har jeg prøvet en
gang før. Grupperne skal hentes forfra. Men mine
indstillinger var intakte.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-07 20:42

> [...]

> gamle artikler.
>
> Men hvad var det nu, der skulle slettes?

Til en anden lejlighed: tag regelmæssige back-ups. Så kan du altid bruge
en gammel database, som virker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-05-07 23:07

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:
>Ove Steen Smidt

>Til en anden lejlighed: tag
>regelmæssige back-ups. Så kan du altid bruge
>en gammel database, som virker.
>--
>Per Erik Rønne
>http://www.RQNNE.dk

Blæse være med backup. Man vælger de ønskede
grupper igen fra menuen og henter de sidste mange
måneders indlæg. Det tager kun et øjeblik. Er der
ikke et eller andet klogt hoved, der kan fortælle
mig, hvad det er, jeg skal slette for at komme ind
i MacSoup igen og gøre dette?
Ellers bliver jeg jo nødt til at geninstallere
programmet.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 02:56

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Blæse være med backup. Man vælger de ønskede
> grupper igen fra menuen og henter de sidste mange
> måneders indlæg. Det tager kun et øjeblik.

Men så mister du de indlæg, du har markeret som 'låst', og som du ønsker
at bevare kopier af.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 14-05-07 05:32

> [...]

> gamle artikler.
>
> Men hvad var det nu, der skulle slettes?

Gå til det sted hvor din MacSOUP DB mappe ligger, sannsynligvis i
~/Dokumenter. Inne i denne finner du filen MacSOUP Settings (hvis du
ikke har lagret den et annet sted), samt et antall mapper som f.eks.
heter Incoming Mail, Outgouing Mail, Incoming News og Outgoing News.

I "Incoming News" ligger det en rekke dokumenter, tre og tre med samme
nummer, f.eks.: 1.articles, 1.headers&flags, 1.index; deretter 2....,
3...., osv.

Forsøk følgende:
Avsllutt MacSOUP hvis den kjører.
Ta en kopi av hele mappen først til sikkert sted.
Fjern alle filer med "index" i navnet.
Kjør MacSOUP igjen og la den bygge sine indekser opp på nytt.

Hvis dette ikke virker, skriver du en mail til Stefan, utvikleren av
MacSOUP, hvor du så nøyaktig som mulig forteller eksakt hva som skjer,
hvilke feilmeldinger du får, osv. I løpet av en dag el. to har du svar
tilbake. Du finner adressen i "About MacSOUP"-bildet.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-05-07 19:18

see_signature@mac.com.invalid (Jon) skrev:
> [...]
>in Terminal:
>echo
>36199371860304980107073482417748002 696458P|dc

Nej, den gik ikke. Som nogen har skrevet i en
anden tråd, har mit directory haft lidt mavepine.
Diskwarrior har lige kørt en tur.

Hvis jeg henter nyeste version af MacSoup, som
alligevel mangler at blive opdateret, vil
installationen så overskrive alle dårligdomme?
Eller skal manuelt fjerne alt, hvad der har med
MacSoup at gøre?

Venlig hilsen

Ove Steen

(Skriver pt. i TDC Webmail på Firefox)

Fra : Jon

Dato : 14-05-07 19:34

> [...]

> alligevel mangler at blive opdateret, vil
> installationen så overskrive alle dårligdomme?
> Eller skal manuelt fjerne alt, hvad der har med

En ny versjon av MacSOUP vil i utgangspunktet bruke akkurat den samme
databasen som den gamle. Dersom den gamle ikke fungerer, så vil heller
ikke den nye.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-07 19:19

> [...]

> gamle artikler.
>
> Men hvad var det nu, der skulle slettes?

Prøv at slette .plist´en.
~/bruger(Dig)/Bibliotek/Preferences/MacSOUP.plist.

Dette er en indstillingsfil, der, efter den er slettet, genopretter sig
selv, når programmet startes. Det er derfor ufarligt at slette den.

Hvis du ikke har den henvisning, som en anden svarer fortalte om, bør du
ha´ den. Den ligger samme sted og hedder _nøjagtigt_ : MacSOUP Default
Settings. Dén skal laves manuelt ved nyinstallering af programmet.

Jeg har nemlig selv været ude for det samme som du, men i min
opsætning(installering) genopbygger MacSOUP _selv_ sin database.

Derfor véd jeg ikke om mit råd hjælper, men det skader ikke

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-05-07 22:35

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) skrev:
>Ove Steen Smidt

> [...]

Nej, det hjalp hverken at slette plist elller
preferencer (det betød bare, at jeg skulle
indtaste min registrering).

Nu er spørgsmålet kun, hvordan jeg sikrer mig, at
alle syge filer bliver slettet, før jeg
nyinstallerer programmet.

Jeg kan godt huske, at jeg - efter råd her på
stedet - skulle oprette den henvisningsfil, da jeg
sidst installerede. - En besynderlig mangel ved
programmet.

Venlig hilsen

Ove Steen