Konti/mails forsvundet i Thunderbird
Fra : SpookiePower

Dato : 14-05-07 08:55

Da der pludselig stod røg op fra min skærm var jeg nødsaget
til at tage al strømmen, hvilket så betød at jeg ikke fik lukket
min computer rigtig.

Da jeg nu starter Thunderbird op (version 2.0) er den helt tom og
beder mig oprette en mailkonto. Jeg hentede mails fra 6 forskellige
konti, og orker næsten ikke sætte det hele op igen. Jeg har kigget
Thunderbird biblioteket igennem, for at se om der var nogle profiler
man kunne importere men jeg kan intet finde. Er der nogle som kan
hjælpe her ??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-05-07 10:26

Den 14-05-07 09.54 skrev SpookiePower følgende:

> Jeg har kigget
> Thunderbird biblioteket igennem, for at se om der var nogle profiler
> man kunne importere men jeg kan intet finde. Er der nogle som kan
> hjælpe her ??

Profilen ligger ikke sammen med programmet. Hvis du bruger Windows XP:
Start => Kør => skriv: %appdata%\thunderbird\profiles => OK.

Inden du går videre, så sørg for at Thunderbird er lukket.

I den åbnede mappe skulle du gerne have en mappe med din profil. Mappen
hedder sikkert "tilfældige tegn".default.

Lad os lige først tjekke, at din mail er intakt. Åbn mappen med
profilen, og åbn undermappen Mail. Nu er der lidt forskel, afhængig af,
om du har sat Thunderbird op til at bruge global mappe. Hvis du bruger
global mappe, så åbn mappen Local Folders (tror jeg, den hedder - jeg
har omdøbt min), hvis du ikke bruger global mappe, så åbn mapperne med
navnene på dine konti. I begge tilfælde skal du tjekke om
mappen/mapperne indeholder en fil, der hedder inbox, og at dens
størrelse ikke er 0 KB. Mappen/mapperne bør også indeholde filer med
samme navne som de andre mapper i mappeoversigten i Thunderbird.

Hvis filerne ikke er tomme, burde det være muligt at redde dine mails.

Gå tilbage til profilmappen, den med navnet med de tilfældige tegn.
Tjek, hvilke filer du har, der hedder noget med prefs. Du skulle gerne
have en prefs.js, men hvis du er heldig har du flere end en, fx en der
hedder prefs(1).js eller noget i den stil.

Filen prefs.js indeholder dine indstillinger og kontooplysninger. Det er
mit gæt, at den fil er blevet beskadiget, da du tog strømmen. Har du
flere end én prefs-fil, kan det måske lade sig gøre at bruge den anden
ved at omdøbe - lad være med at slette prefs.js, omdøb den i stedet til
prefs-bak.js. Og omdøb så den anden prefs-fil til prefs.js. Start
Thunderbird og se, om det hjalp.

Hvis det ikke hjalp, og du har flere prefs-filer, så prøv dem alle en ad
gangen. Husk at lukke Thunderbird hver gang, du omdøber filer, ellers
går det galt. Har det stadig ikke hjulpet, er du nok nødt til at opsætte
alle dine konti igen. Lav først en kopi af profilmappen og alle dens
undermapper. Opret dine konti. Luk Thunderbird. Du kan nu kopiere mappen
Mail og alle dens undermapper fra den gamle profil over i den nye
profil, du har fået oprettet (den har fået et nyt navn i form af
"tilfældige tegn".default).

Er du i tvivl om noget, så spørg igen, før du gør noget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : gil

Dato : 14-05-07 10:42

Den 14-05-2007 09:54, skrev SpookiePower:

> Da jeg nu starter Thunderbird op (version 2.0) er den helt tom og

Værd at overveje:
http://mozbackup.jasnapaka.com/

--
gil

Fra : SpookiePower

Dato : 14-05-07 15:32

On 14 Maj, 11:26, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> ved at omdøbe - lad være med at slette prefs.js, omdøb den i stedet til
> prefs-bak.js. Og omdøb så den anden prefs-fil til prefs.js. Start

Jeg har kun een prefs.js og har åbnet denne i dreamweaver. Den ser
ikke lige ud til at fejle noget.

> [...]
> Mail og alle dens undermapper fra den gamle profil over i den nye
> profil, du har fået oprettet (den har fået et nyt navn i form af

Det er nok dette jeg er nød til at gøre, desværre.
Det vil jeg forsøge mig med senere i aften.

Mange tak, indtil videre, for dine gode hjæpe.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-05-07 15:49

Den 14-05-07 16.32 skrev SpookiePower følgende:

> Jeg har kun een prefs.js

Øv. Var dine mails intakte?

> og har åbnet denne i dreamweaver. Den ser
> ikke lige ud til at fejle noget.

Det er en almindelig tekstfil, så Notesblok er mere velegnet til at åbne
den. Du har endnu en mulighed, inden du prøver med en helt ny profil.
Hvis min mistanke om en fejl i prefs.js er rigtig, kan du måske rette op
på fejlen. Du kan prøve at åbne prefs.js i Notesblok og hvis noget ser
underligt ud, så prøve at slette den pågældende linje. Måske det kan
hjælpe at blot åbne filen og så gemme den igen (slet sidste linjeskift,
indsæt et nyt og gem filen).

Du er også velkommen til at prøve at sende filen til mig, men jeg er
ikke superekspert, så det eneste jeg kan er at prøve at sammenligne den
med min egen prefs.js for at se, om noget ser forkert ud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : SpookiePower

Dato : 14-05-07 18:57

On 14 Maj, 16:49, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> Øv. Var dine mails intakte?

Ja, alt ser ud til at være der, og alt ser ud som det skal.

> [...]
> underligt ud, så prøve at slette den pågældende linje. Måske det kan
> hjælpe at blot åbne filen og så gemme den igen (slet sidste linjeskift,

Der er ingen sjove linier, og jeg prøvede også at indsætte nogle tomme
linier, slette dem igen, og gemme. Men intet hjalp.

Når jeg starter Thunderbird op, starter den stadig med at jeg skal
oprette en konto.
Men hvordan importere man - hvis man kan det ? Jeg kan kun importere
fra Outlook
og et andet mail program, men ikke fra Thunderbird selv...ser det ud
til.

> Du er også velkommen til at prøve at sende filen til mig, men jeg er
> ikke superekspert, så det eneste jeg kan er at prøve at sammenligne den
> med min egen prefs.js for at se, om noget ser forkert ud.

Jeg sender file med det samme. Tak for hjælpen.

Fra : SpookiePower

Dato : 15-05-07 14:28

On 14 Maj, 11:42, gil <g...@obyon.com> wrote:

> Værd at overveje:http://mozbackup.jasnapaka.com/

Ja da. Den var også installeret for længe siden...men
aldrig brugt.