Søger en mail notifier. Kan I foreslå en ?
Fra : Mads

Dato : 12-05-07 13:02

Hejsa

Er der nogen her der kan foreslå en lille email notifier, helst en
der er gratis ?

Altså et lille program der tjekker om der er mail på serveren og
som så popper op med en besked på skærmen. Helst et program
der starter automatisk sammen med Windows og et hvor besked
boksen er stor og tydelig. ( det er til en ældre dame der tit glemmer
at starte sit mail program op for at tjekke post )

På forhånd tak

mvh Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-07 13:32

Mads skrev:

> Er der nogen her der kan foreslå en lille email notifier, helst en
> der er gratis ?

SimpleCheck kan præcis hvad du efterlyser. Det er gratis:

   http://sourceforge.net/projects/simplecheck/

Det fylder 150 Kbyte installeret.

> Altså et lille program der tjekker om der er mail på serveren og
> som så popper op med en besked på skærmen. Helst et program
> der starter automatisk sammen med Windows

Man kan bare lægge en genvej i start-mappen (Start - Programmer -
Start)

> og et hvor besked boksen er stor og tydelig.

Den fylder måske en fjerdedel af skærmen hvis man sætter
programmet til at vise resultatsiden når der er ny mail. Man
opdager ikke programmet hvis der ingen mail er ud over at der er
et ikon i systembakken.

> ( det er til en ældre dame der tit glemmer at starte sit mail
> program op for at tjekke post )

Programmet kan endda bruges som mailprogram til både at læse,
besvare og skrive mail. Selv bruger jeg det til at tjekke en
stribe mailbokse som jeg ikke bruger ret meget og ikke tømmer som
led i den daglige rutine.

I sin tid anskaffede jeg det som sikring mod at få min mailboks
fyldt op med store filer.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 12-05-07 13:42

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der kan foreslå en lille email notifier, helst en
> der er gratis ?

Måske denne:

".. PP MailCheck has several options to inform you about new mails. You can
get a cool popup, a balloon hint from tray bar or a sound! The cool popup
does not only tell you that you got mail, but also who sent the mail and the
subject of the mail .. This program is now available in 8 languages -
Danish - English - German - French - Catalan - Brazilian Portuguese -
Spanish - Dutch .."
http://majorgeeks.com/download.php?det=2149

Flere:
http://www.snapfiles.com/Freeware/comm/fwemcheck.html