Opdatere radon mobility x1800 på Dell
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-05-07 12:54

½øjs@.

Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan opdatere mit grafikkort på min Dell?
Det er en XPS m2010. Den seneste driver, jeg kan finde på Dell's slemmeside
er fra 6-9-06, det er jo et par dage siden. Jeg kan ikke lige gennemskue, om
der er sat nogle begrændsninger på fra Dell's side.

/Ole

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-05-07 12:54

Glemte at skrive, det er en bærbar.

/Ole

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 12-05-07 21:57

/Ole (6000) wrote:
> Glemte at skrive, det er en bærbar.

Det gør ikke noget - det kunne man regne ud da mobility serien netop er til
bærbare og kun til dem.

Det er ret typisk at producenter af bærbare er ret skidte til levere friske
drivere .. faktisk gælder det nok for alle pc produenter.
Nye drivere får man derfor først og fremmest fra producenten af udstyret.

Heri ligger problemet. ATI leverer ikke drivere der virker umiddelbart til
bærbare (af legale grunde .. pc-producenterne vil ikke tillade det) - de skal
først tilpasses af computerproducenterne til at kunne køre på deres bærbare
uden problemer.

Heldigvis er de flinke mennesker der laver moddede drivere bedre til at
supportere de bærbare og flere moddede versioner af de almindelige Radeon
drivere fungerer helt fint på bærbare.

Prøv enten Omega's drivere fra http://www.omegadrivers.net/ eller
Driverheavens Mobility modder fra http://www.driverheaven.net/modtool/

Sidstnævnte er ikke moddede drivere men et program der automatisk modificerer
de originale ATI drivere så de kører på bærbare, men prøv først Omega's
drivere , da de er moddet i forvejen og har andre små forbedringer - Desuden
er det lettere at installere dem end at skulle bruge Mobility modder.

Jeg har prøvet begge løsninger på en LG bærbar med et Mobility X700 og de
fungerede helt fint.

- CeeJay

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 13-05-07 16:02

"Christian 'CeeJay' Jensen" <news2007@ceejay.cjb.NOSPAMnet> wrote in message

> [...]
> er det lettere at installere dem end at skulle bruge Mobility modder.
>
> Jeg har prøvet begge løsninger på en LG bærbar med et Mobility X700 og de

Hey CeeJay.

Lige nøjaagtigt, hvad jeg var ude efter. Mange tak for rigtig god hjælp.

/Ole

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 14-05-07 15:19

> Hey CeeJay.
>
> Lige nøjaagtigt, hvad jeg var ude efter. Mange tak for rigtig god hjælp.

Det var så lidt .. jeg er bare glad for at kunne hjælpe.
- CeeJay