MSO 2004 11.3.5 opdatering.:-(
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-05-07 02:34

Det er da til at blive noget så edderspændt-trekvart-lyndende-rasende
over det bras, som Gale Gates & Co kommer med.!!!

Hentede og installerede den nye 11.3.5 opd. til Office 2004. - såvidt -
så godt. Til gengæld har jeg kun en eneste positiv ting at sige om den.
Word er blevet temmelig meget hurtigere end tidligere i opstart - selv
på en 733mhz QuickSilver, - men så er alt også sagt!

Brugerdefinerede indstillinger er komplet ødelagt, så man skal gennem
hele rækken fra først til sidst for at genetablere dem igen. - I
indstillinger kan man ikke længere vælge ArialUnicode.ttf som
std.skrifttype. - Det skal nu gøres gennem menuen 'Format' -> 'Fonts'.
Valgte ordbøger er slettede eller slået fra listen over ordbøger under
'Spelling i preferences. Valgt sprog er sat til 'none' osv.osv.....

Men hvad værre er. - Det at kunne gemme i PDF i andre tekstprogrammer er
fuldstændig forsvundet (afprøvet på 2 forskellige computere). - Hverken
Word, RagTime eller MarinerWrite, som er de tre med PDF kapabilitet, jeg
bruger mest, kan ikke længere via 'Save As' gemme direkte i PDF. Og man
kan kun konvertere et Word dokument til PDF via Words egen PDF menu.

Og kontakter man så M$ Support for at få en løsning, får man en sludder
for en sladder - og overhovedet ingen hjælp. - Hvorfor i 3x h... kan de
kraftidioter ikke snart lære at tage bare en lille smule hensyn til
kunderne. - Jeg er dælme glad for, at jeg ikke har betalt så meget som
_1_ eneste krone for det l***. - Jeg har fået pakken, og ja, den er
registreret...

Og det værste er, at jeg er gået hen og har lovet at hjælpe en forening
med en del skriverier, hvor det først og fremmest er Word, der vil blive
brugt....

mvh. en særdeles sur og arrig Erik Richard !

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-05-07 05:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Valgte ordbøger er slettede eller slået fra listen over ordbøger under
> 'Spelling i preferences. Valgt sprog er sat til 'none' osv.osv.....

Ingen problemer her med at huske sprog osv. Min normal.dot har stadig
en modifikationsdato der hedder 17/3, dvs. opdateringen har ikke rørt
ved den. Du er klar over denne ligger i ~/Documents/Microsoft\ User\
Data/Normal.dot.
Mon ikke problemet har været at din normal.dot har været i udu og word
derfor har genereret en ny.

Det er iøvrigt en god ide at gemme en kopi af normal.dot såfremt man
får baldret den man møjsommeligt har sat op. Det har været gældende
siden word 6.

> [...]
> bruger mest, kan ikke længere via 'Save As' gemme direkte i PDF. Og man
> kan kun konvertere et Word dokument til PDF via Words egen PDF menu.

Word har aldrig haft en PDF engine indbygget, så dit problem med at
generere pdf'er må skyldes noget andet.

Jeg har ingen problemer med at generere PDF fra word via quartz's
print to pdf funktion eller via PDFlib snakker med pdfwriter
pluginen fra Acrobat professional.

der i er der åbenbart intet nyt.