Podkast fpr begyndere
Fra : Henrik Enslev

Dato : 10-05-07 06:56

Hej

Jeg blev lige mystificeret. For lidt tid siden har jeg podkast-hentet
"krause på tværs" fra p1, DR til itunes. Det virker fint. Nu kom jeg så
til, at jeg ville overføre programmet til min ipod, så jeg kunne høre
udsendelsen mens jeg var væk hjemmefra.

Nu viser det sig tilsyneladende, at dette "podkast" kun er en URL, og
den henter/ steamer mens jeg hører det. Det betyder så, at der intet er
at overføre til ipod. Og hvor kommer så podkast ind i billedet, hvis det
kun kan høres på en computer med itunes og internet?

Jeg har en fornemmelse af, at der er noget helt fundamentalt jeg har
misforstået. Kan nogen hjælpe mig ud af vildfarelse?

På forhånd tak

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-05-07 12:21

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> at overføre til ipod. Og hvor kommer så podkast ind i billedet, hvis det
> kun kan høres på en computer med itunes og internet?

Hvis din iPod er en Shuffle, så kan du kun høre podcast hvis den er sat
til lineær afspilning.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-05-07 12:35

> Hvis din iPod er en Shuffle, så kan du kun høre podcast hvis den er sat
> til lineær afspilning.

Det er en shuffle. Jeg har nu fundet ud af, at jeg i stedet for URL
henvisningen (som virker i itunes) kan downloade det ønskede program, og
herefter overføre det til ipod uden problemer, så det må kaldes en
rigtig "fejl 40".

Tak for hjælpen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-05-07 17:42

> [...]

> henvisningen (som virker i itunes) kan downloade det ønskede program, og
> herefter overføre det til ipod uden problemer, så det må kaldes en

du gik ud fra at din ipod havde en permanent forbindelse til
internettet?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-05-07 19:21

> du gik ud fra at din ipod havde en permanent forbindelse til
> internettet?
Nej det gjorde jeg dog ikke
Jeg troede jeg havde downloadet nævnte program, og fandt så kun langsomt
og sent ud af, at det bliver steamet hver gang jeg tænder for det. Samt
altså, at der på Dr hjemmeside er en anden knap at trykke på til
"rigtig" download.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-05-07 21:01

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Jeg har en fornemmelse af, at der er noget helt fundamentalt jeg har
> misforstået. Kan nogen hjælpe mig ud af vildfarelse?

Jeg tænker mig at du har fundet "Krause på tværs" og blot dobbeltklikket
på den hvorefter podcasten er begyndt at spille.

På den måde er det rigtigt at du blot får en stream af podcasten. En
stream som du ikke kan smide på din iPod.

Du mangler lige de sidste skridt: Tryk på knappen "abonner" - så vil
iTunes hente hele podcasten ned på fdin egen computer og herfra kan du
sende den til din iPod. (Om det er en shuffle eller anden iPod betyder
ikke noget.)

--
Mvh Martin