PG G4 lader ikke op
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-05-07 15:57

Tilsyneladende lader min PB G4 ikke op, når den står med strømforsyning
tilsluttet. Den kan ikke starte, hvis ikke strømforsyningsledningen er
proppet i hullet. Og hvis man trækker den ud, slukker maskinen straks.
I menulinien er batteriet vist med et kryds i. Og i menuen står der
"Ingen batterier".
Betyder det simpelthen, at batteriet skal skiftes ud?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-07 17:21

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> "Ingen batterier".
> Betyder det simpelthen, at batteriet skal skiftes ud?

Ja, du har et dødt batteri.

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-05-07 19:41

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Ja, du har et dødt batteri.

Kan det ikke bare være fordi, at maskinen ikke kan se batteriet?

Kan det evt. være en beskidt kontakt?

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-07 20:28

Ole Jensen <newsplus@website.dk> wrote:

> Kan det ikke bare være fordi, at maskinen ikke kan se batteriet?
>
> Kan det evt. være en beskidt kontakt?

nix, ikke sandsynligt ... men hvis du kan prøve med et andet batteri ...
?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-05-07 21:04

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> nix, ikke sandsynligt ... men hvis du kan prøve med et andet batteri ...
> ?
>
> /thomas

jeg ved det ikke, men jeg har tidligere hørt at man skulle prøve at
resette power management, før man dømmer batteriet ude.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-07 21:11

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> jeg ved det ikke, men jeg har tidligere hørt at man skulle prøve at
> resette power management, før man dømmer batteriet ude.
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Når den først er derud hvor batteriet ikke kan ses i sytem profil m.m.
så er det et godt bet at batteriet er ude ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-05-07 21:51

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Når den først er derud hvor batteriet ikke kan ses i sytem profil m.m.
> så er det et godt bet at batteriet er ude ...

eller at prøve med en skruetvinge, narh undskyld

Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-05-07 23:55

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Når den først er derud hvor batteriet ikke kan ses i sytem profil m.m.
> så er det et godt bet at batteriet er ude ...
>
> /thomas

Systemprofil siger som nedenfor under punktet "Strøm".

Vh. Ove Steen

Energiindstillinger til system:

AC-strømforsyning:
Interval for vågeblus for system (minutter): 10
Interval for vågeblus for disk (minutter): 10
Interval for vågeblus for skærm (minutter): 10
Nedsæt processorhastighed: Nej
Genstart automatisk efter strømafbrydelse: Nej
Afbryd vågeblus ved ændret spænding: Nej
Afbryd vågeblus, når skærmen slås op: Ja
Afbryd vågeblus via LAN: Ja
Afbryd vågeblus ved modemopkald: Ja
Vågeblus dæmper lysstyrken: Ja
Batteri:
Interval for vågeblus for system (minutter): 0
Interval for vågeblus for disk (minutter): 0
Interval for vågeblus for skærm (minutter): 0
Nedsæt processorhastighed: Nej
Genstart automatisk efter strømafbrydelse: Ja
Formindsk lysstyrke: Ja

Batterioplysninger:

Batteri installeret: Nej

Oplysninger om oplader:

Oplader (Watt): 65
Tilsluttet: Ja

Hardwarekonfiguration:

Skærmen slået ned: Nej
UPS installeret: Nej

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-05-07 18:05

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Batterioplysninger:

> Batteri installeret: Nej

jeg ville restte PMU

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-05-07 20:41

> jeg ville restte PMU

- som betyder?

Fraværet af batteri ytrer sig nu ved, at Default Folder og Suitcase ikke
går igang ved start.

Var hos Humac i Gl. Mønt i dag for at købe batteri. Den flinke mand
opfordrede mig til at komme igen og have maskinen med, så at det kunne
afprøves, om det nu virkelig var det, der var galt.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-05-07 21:03

> [...]
> opfordrede mig til at komme igen og have maskinen med, så at det kunne
> afprøves, om det nu virkelig var det, der var galt.

se min post tiligere i tråden om at resette power management (unit),
heraf PMU.

Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-05-07 21:10

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> se min post tiligere i tråden om at resette power management (unit),
> heraf PMU.

Jeg husker det. Men hvordan gør man det?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-05-07 21:19

> Jeg husker det. Men hvordan gør man det?

Der er vist lidt forskellig måder alt efter model, derfor fik du hele
vejledningen.
Det vil nok give hurtigere svar hvis du lige skrev dit
computermodel-nummer. Se i bunden.

Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-05-07 21:53

> [...]

> vejledningen.
> Det vil nok give hurtigere svar hvis du lige skrev dit

Computernavn: 15" PowerBook G4
Model: PowerBook3,5
CPU-type: PowerPC G4 (3.3)

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-05-07 08:54

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Computernavn: 15" PowerBook G4
> Model: PowerBook3,5
> CPU-type: PowerPC G4 (3.3)

Givet:

PowerBook G4 (15-inch 1.67/1.5GHz), PowerBook G4 (17-inch 1.67GHz),
PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) and PowerBook G4 (17-inch
Double-Layer SD)

Så:

1. If the computer is on, turn it off.
2. Disconnect the AC Adapter and remove the computer's battery.
3. Press and hold down the power button for 5 seconds and then
release the button.
4. Reconnect the battery and AC Adapter.
5. Press the Power button to restart the computer.

Kilde: <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449>

Flemming Rubini

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-05-07 11:41

> [...]

> "Ingen batterier".
> Betyder det simpelthen, at batteriet skal skiftes ud?

Ikke nødvendigvis. Får du et batteri med et kryds i oppe i menulinien?
Det gør jeg sommetider, med et af de to (gode) batterier jeg har til min
PB G3 Pismo når den har stået slukket i over ca et døgn.

Jeg er ikke helt klar over hvad problemet er. Jeg har prøvet forskelligt
og har osse resettet power management og anskaffet et nyt backup
batteri.

Men hvorom alting er, så løser jeg problemet (med det ene batteri hvor
det opstår) ved simpelthen at trække batteriet ud og skubbe det ind igen
inden jeg tænder for PBen. Så virker det hele igen.