MySQL beregnet kolonne
Fra : Morten

Dato : 07-05-07 17:25

Hej.

Er det muligt at have en kolonne i en MySQL tabel der beregnes on-the-fly?

Fex.:

CREATE TABLE ting (
created_at DATETIME,
tingeling calculate_tingeling(created_at));

Hvor 'calculate_tingeling(DATETIME some_date)' er en stored function.
Jeg er ikke interesseret i at basere det på et view. Derfor vil
tingeling kolonnen selvsagt være read-only.

Kan noget sådant lade sig gøre?

Mvh.

Morten

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-05-07 17:53

Morten skrev:
> [...]
> Jeg er ikke interesseret i at basere det på et view. Derfor vil
> tingeling kolonnen selvsagt være read-only.

Ja. Lav et view.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/create-view.html

Mvh. Michael.