Fejl ved afsendelse email
Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 04-05-07 14:40

Jeg kan ikke sende emails fra mac'en:
'Serveren asmtp.mail.dk kan ikke kontaktes på porten 587'
I Mail er porten sat til 110, hvad gør man?

--
Helge.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-07 15:16

<helge.hammer@post4.tele.dk> writes:

> Jeg kan ikke sende emails fra mac'en:
> 'Serveren asmtp.mail.dk kan ikke kontaktes på porten 587'
> I Mail er porten sat til 110, hvad gør man?

Næppe - port 110 er NNTP som er nyhedsservere, ikke post.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 04-05-07 16:33

<yu26478wu7s.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> skrev:

> Næppe - port 110 er NNTP som er nyhedsservere, ikke post.

Nej, port 110 bruges af POP3, jeg kan godt modtage e-mails men ikke
sende..

--
Helge.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-07 16:57

> Nej, port 110 bruges af POP3, jeg kan godt modtage e-mails men ikke
> sende..

Æv, nå man kan ikke huske alt.

Skal du godkende dig på serveren inden du kan få lov at sende? asmtp
lyder ikke helt som port 25 og derudaf.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 04-05-07 19:48

<yu2zm4kvaxk.fsf@luhmann.netc.dk>,
> [...]

> Æv, nå man kan ikke huske alt.

> Skal du godkende dig på serveren inden du kan få lov at sende?
> asmtp lyder ikke helt som port 25 og derudaf.

Ok, jeg har rettet til smtp.mail.dk port 25 og nu er det i orden, tak.

--
Helge.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-05-07 18:29

helge.hammer@post4.tele.dk wrote:
> <yu26478wu7s.fsf@luhmann.netc.dk>,

> Nej, port 110 bruges af POP3, jeg kan godt modtage e-mails men ikke
> sende..

du som udgangspunkt port 25 til at sende mail med (smtp).