Findes Jesus' grav i Japan?
Fra : Britt Malka

Dato : 01-05-07 13:58

Det mener nogen ... og hvert år valfarter omkring 40.000 japanere til
stedet.

Læs her, hvordan Jesus undslap sin grumme skæbne på korset, og hvad der
videre hændte ham og hans disciple:

http://www.nytestamente.org/content/view/30//

--
Britt Malka

http://psykologividen.blogspot.com

Fra : Soeren

Dato : 01-05-07 21:41

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stedet.
>
> Læs her, hvordan Jesus undslap sin grumme skæbne på korset, og hvad der

sikke noget sludder.

Søg og du skal finde, står der skrevet, så hvis du søger lidt mere vil du
nok før eller siden finde sandheden

Soeren

Fra : Harald Mossige

Dato : 01-05-07 22:04

Soeren wrote:
> "Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> sikke noget sludder.
>
> Søg og du skal finde, står der skrevet, så hvis du søger lidt mere vil du
> nok før eller siden finde sandheden

Hviss sanhet?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-05-07 22:32

Harald Mossige skrev:

> Hviss sanhet?

Shyy. Hvis modigt-anonyme "Soeren" med e-mail adressen xxx@email.dk
siger det forholder sig således, så forventes der absolut knæfald for
slig visdom.

Hvis nogen vækker ham, risikeres det, at han begynder at undersøge alt,
og finder ud af at det ikke kun er japanerne, der har taget fejl.

Henrik, Dianalund
Shop & Spar - http://shop-og-spar.blogspot.com
Politik - http://www.polblog.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 02-05-07 02:04

Henrik Vestergaard wrote:

> Shyy. Hvis modigt-anonyme "Soeren" med e-mail adressen xxx@email.dk
> siger det forholder sig således, så forventes der absolut knæfald for
> slig visdom.

Bra at han ikke bor i Norge, - og har jaktgevær

> Hvis nogen vækker ham, risikeres det, at han begynder at undersøge alt,
> og finder ud af at det ikke kun er japanerne, der har taget fejl.

Jeg er i alle fall trygg på at han sover, og sover.

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-05-07 02:06

Harald Mossige skrev:
> [...]
[...]
> Bra at han ikke bor i Norge, - og har jaktgevær

Præcis.

> Jeg er i alle fall trygg på at han sover, og sover.
> HM

Den er stensikker.

Fra : Soeren

Dato : 02-05-07 06:19

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Shyy. Hvis modigt-anonyme "Soeren" med e-mail adressen xxx@email.dk siger
> det forholder sig således, så forventes der absolut knæfald for slig
> visdom.

næ jeg forstår ikke engang du gider svare.

> Hvis nogen vækker ham, risikeres det, at han begynder at undersøge alt, og
> finder ud af at det ikke kun er japanerne, der har taget fejl.
>
> --
nej der er da mange andre der har taget fejl, se f.eks Britt Malka.
Læs nu hvad hun skriver-"Læs her, hvordan Jesus undslap sin grumme skæbne
på korset, og hvad der
videre hændte ham og hans disciple:"

Men kan vist med rette sige at det ikke er Britt Malka der har set lyset

Med venlig hilsen

Soeren

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-05-07 08:00

Soeren skrev:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> næ jeg forstår ikke engang du gider svare.

Lad os tage det vigtigste først: der er sikkert *meget* du ikke
forstår....

.... Men det afholder jo ikke én fra, om nødvendigt, også at inddrage
humor for at få pointen frem.

> [...]
> på korset, og hvad der
> videre hændte ham og hans disciple:"
> Men kan vist med rette sige at det ikke er Britt Malka der har set lyset

Bare fordi du ikke forstod japanernes "tese" eller er enig i
konklusionen fjerner det ikke, at 40.000 troede på den ammestuehistorie.

Fortæller det ikke mere om dig selv, at du er nødt til at tolke hvorvidt
budbringeren "har set lyset" eller ikke?

Fra : Soeren

Dato : 02-05-07 08:42

> [...]
>
> Fortæller det ikke mere om dig selv, at du er nødt til at tolke hvorvidt
> budbringeren "har set lyset" eller ikke?

jo det gør det! Hvem har snakket om at tolke?
Men mon ikke det snart er tydeligt at Malkaerne kaster snavs på NT

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-05-07 16:37

Soeren skrev:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
[...]
> jo det gør det! Hvem har snakket om at tolke?

Hvordan kunne du skrive: "Men [sic] kan vist med rette sige at det ikke
er BM der har set lyset", hvis ikke du har foretaget en "tolkning"?

Fortæl, fortæl. Jeg er meget interesseret i hvordan du konkluderer uden
der før det er sket nogen "behandling" af informationerne.

> Men mon ikke det snart er tydeligt at Malkaerne kaster snavs på NT

Det er ikke nødvendigt. Det klarer I fint selv....

Fra : Soeren

Dato : 03-05-07 08:47

> [...]
>
> Hvordan kunne du skrive: "Men [sic] kan vist med rette sige at det ikke er
> BM der har set lyset", hvis ikke du har foretaget en "tolkning"?

Sund fornuft, kære ven

> Fortæl, fortæl. Jeg er meget interesseret i hvordan du konkluderer uden
> der før det er sket nogen "behandling" af informationerne.

det var vist det man kalde god humor

> Det er ikke nødvendigt. Det klarer I fint selv....

uha uha, Malkaerne kommer gang på gang med et eller andet link til en eller
anden side, hvorfor mon. Det skal jeg sige dig, kun for at nedgøre andre
menneskers tro. Så forstår du måske hvorfor Jesus siger i har djævelen til
far, nå det gør du nok ikke, man skal jo heller ikke kaste perler for svin!
Se nu på emnet for denne debat-findes jesus grav i Japan- hvis ikke det er
at nedgøre den kristne lære...............

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-05-07 16:28

Soeren wrote:
> Se nu på emnet for denne debat-findes
> jesus grav i Japan- hvis ikke det er at nedgøre den kristne
> lære...............

.....I modsætning til visse "protest-kunstnere", som kommer i f.eks.
TV-Avisen for at brænde Bibeler eller skriver romaner, hvori det blandt
andet postuleres at Jesus vist skulle have været noget i retning af en
dæmonbesat kannibal?

Nok er jeg - i modsætning til Henrik - bestemt ikke nogen stor tilhænger af
malkaerne, som tydeligvis kører deres eget lille småsekteriske "show" drevet
af een eller anden afart af antikristne antipatier i nærværende gruppe, men
hvis du ligefrem foregiver at være "oprigtigt kristeligt forarget og
indigneret" her, så får jeg altså måske besynderligt nok lidt svært ved
umiddelbart at tage dig alvorligt?

Anders Peter Johnsen

Fra : Soeren

Dato : 03-05-07 19:49

meddelelse news:4639ff80$0$52168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> forarget og indigneret" her, så får jeg altså måske besynderligt nok lidt
> svært ved umiddelbart at tage dig alvorligt?

det skal du bestemt heller ikke

men findes der noget belæg for at Jesus har været i Japan eller at hans grav
skulle være der, nej det gør der ikke, undtagen i visse syge hjerner.

mvh

Soeren

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-05-07 20:42

Soeren wrote:
> [...]
>
> men findes der noget belæg for at Jesus har været i Japan eller at
> hans grav skulle være der, nej det gør der ikke, undtagen i visse

Derom kan vi da nok blive enige, men ikke desto mindre har jeg faktisk
engang hørt om folk som i ramme alvor påstår at Jesus skulle ligge begravet
i Kashmir (hvortil Han åbenbart skulle være flygtet efter at have overlevet
Korsfæstelsen)...

http://www.mendhak.com/paranormal/mythology/show.php?id=24

Så der hersker vist lidt tvivl om spørgsmålet, også blandt folk som således
måtte mene at Jesus slet ikke døde og genopstod, sådan som det jo ellers
traditionelt skildres i NT...

(Ligeledes er der jo nogle der mener at at disciplen Thomas skal være rejst
til Indien, hvilket da for så vidt heller ikke er utænkeligt i og med at
allerede Alexander Den Store jo over 300 år forinden nåede helt til
Hindukush: Således må det altså i det mindste opfattes som historisk
plausibelt at folk i Mellemøsten allerede på Jesu tid kan have vidst at der
også fandtes civilisationer hinsides Persien...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-05-07 20:50

Soeren skrev:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:4639ff80$0$52168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

En af grundene til, at jeg ikke kan tage dig seriøst [og derfor har
bortfiltreret dig] er såmænd dine absolut manglende kvalifikationer.

"Småsekteriske 'show'", siger du?

Når noget sekterisk bl.a. forsøger at isolere hvor ligger så isoleringen
i en *offentlig* gruppe med offentligt tilgængelig information?

[Hint: sekter har gerne materiale du først ser når du er blandt de
indviede... ]

Når noget sekterisk bl.a. forsøger at fjerne din egen selvstændighed ved
at fjerne informationskilder fra sine ofre, hvor ligger så det
sekteriske når der netop *gives* mere information?

[Hint: mindre hårdhudede elementer skal vogte sig meget for at "turde"
komme med information som den uformelle (og selvbestaltede)
smagsdommer-gruppe ikke bryder sig om. Det er, mildt sagt, øretævernes
holdeplads]

Og således kunne man gå igennem hver eneste egenskab, og konstatere, at
din brug af udtrykket "sekterisk" vist defineres af din indskrænkede og
absolut forudindtagede holdning på området.

Viden og information er den bedste kur, men fortsæt du bare
Tornerose-søvnen....

> det skal du bestemt heller ikke
>
> men findes der noget belæg for at Jesus har været i Japan eller at hans grav
> skulle være der, nej det gør der ikke, undtagen i visse syge hjerner.

....som der så altså er 40.000 af, men du skal nok blive en god
smagsdommer, soeren....

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-05-07 21:59

Henrik Vestergaard wrote:

> En af grundene til, at jeg ikke kan tage dig seriøst [og derfor har
> bortfiltreret dig] er såmænd dine absolut manglende kvalifikationer.

Inden for hvad, da? Og hvilke mærkelige "kvalifikationer" er det i øvrigt du
mener kræves, for at kunne debattere åbent herinde? Jeg har lidt svært ved
at følge din logik...

> "Småsekteriske 'show'", siger du?

Ja, da, i allerhøjeste grad.

De deltager jo altså desværre næsten udelukkende herinde for at ventilere
deres egne aggressioner imod kristne og Kristendommen i tilsyneladende trods
mod deres eget tidligere katolske engagement. Jeg har derfor tidligere
sammenlignet dem og deres besynderligt destruktive adfærd i bemeldte gruppe
med populærfiktive figurer som "Mickey & Mallory" fra Oliver Stones "Natural
Born Killers"og de to taber-røvere "Ringo & Yolanda" fra Quentin Tarantinos
"Pulp Fiction", da det vist med ret stor tydelighed må kunne konstateres at
give dem en form for sandsynligvis direkte seksualbetonet "kick" at te sig,
som de ofte har gjort herinde i deres ret oplagt organiserede "Bonnie &
Clyde"-inspirerede parløbshærgen...

I visse situationer har man vel næsten således blot savnet den obligatoriske
"I love you, honey-bunny!"-bemærkning, når de ligefrem skriver gensidigt til
hinanden herinde for i fællesskab at svine tredjepersoner til i en slags
søgt "krydsild".

At du så som "tredjehjul" i en helt ekstrem betænkelig grad har travlt med
fuldstændigt ensidigt og ukritisk at forsvare deres ret tvivlsomme adfærd -
der vel nok toppede, dengang da Cyril ligefrem nedrigt opfordrede Jørgen til
at gøre sine selvdestruktive tvangstanker til handling og tage sig selv af
dage - gør, at jeg længe har opfattet dig som værende "i lommen på dem" på
nøjagtig samme måde som man netop ser det med sektmedlemmer, der således
straks farer frem til hidsigt, ukritisk forsvar for deres "åndelige ledere"
uanset hvad, disse så end i princippet gør eller siger, af frygt for selv at
blive jordet og udstødt som "illoyale"...

Din adfærd herinde skyldes da således forhåbentlig ikke at du een eller
anden grad enten måtte have brugt Cyril som psykolog eller på anden måde
måtte have betroet dem personfølsomme, privatlivsmæssige oplysninger og
dermed - i så fald også med god grund, skulle jeg mene! - frygter for at de
ville kunne på at udlevere dig på det groveste herinde, hvis du modsiger
dem, vel?

Tanken synes nemlig helt uhyggeligt oplagt, set herfra...

> [...]
> information?
> [Hint: sekter har gerne materiale du først ser når du er blandt de

Jaså, og hvorledes er du så selv blevet "indviet"? Ved tilnærmelsesvis at
blive antaget som en slags jødisk proselyt hos denne "sektsekspert" der
snarere synes at gi' den som en slags selvbestaltet "rabbi" og hans
ligeledes socialt set makabert slående "førstepræstinde"-fungerende kone,
monstro? Er du således blevet "belønnet" for din artighed med at blive
introduceret til en eventuel "højere esoterisk viden" om f.eks. Talmud eller
Kabbalah, eller er det mon sådan noget du på sigt håber på at gøre dig
fortjent til, siden du jo altså klart synes at betragte dem med noget, der
lige præcis til forveksling ligner dèn uhyggeligt ukritiske andægtighed, man
i alle andre sammenghænge ville kunne forvente af et ethvert andet "artigt",
hjernevasket offer for selvophøjende sekt-ledere?

(Er der evt. een eller anden ufilteret person, der gider gengive dette svar,
hvis Henrik stadig barnligt gemmer sig bag unfair filtrering og dermed ikke
kan læse dette svar på et indlæg, han dog trods alt ALLIGEVEL skriver
direkte henvendt til undertegnede?)

Anders Peter Johnsen

Fra : Soeren

Dato : 04-05-07 07:27

meddelelse news:463a4d05$0$52149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-05-07 11:40

Soeren wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:463a4d05$0$52149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Tak for hjælpen!

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-05-07 12:40

Soeren skrev:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:463a4d05$0$52149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Kan det undre nogen, at en person som led af Jerusalem-syndrom og
tidligere har haft problemer med hvorvidt han overhovedet "eksisterede"
eller var en Mosegaarsk opfindelse
[http://www.genstart.dk/blogpic/anderspeter.html] efterfølgende har
meget svært ved at skue verden uden at henfalde til konspirationsteorier
og vilde ideer?

Kontakt Lars Bugge [http://www.larsbugge.dk/ og
http://www.konspirationsteorier.dk/] for han synes sikkert det er
fascinerende, at en person med den baggrund vover sig ud i noget så
vildt som at ville overskue historie når alt andet går over sin
forstand. Så kan han altid få en APJ-sang fra de varme lande.

Om han derefter også gætter på solstik skal jeg ikke kunne sige, men den
slags spekulationer taler helt for sig selv.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-05-07 14:53

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> [http://www.genstart.dk/blogpic/anderspeter.html] efterfølgende har
> meget svært ved at skue verden uden at henfalde til

Nåja, nu er Søren jo tilsyneladende selv "til stede herinde", for så vidt
han altså umiddelbart synes at skrive her under eget ærlige navn, og jeg
håber da virkelig at dèn groteske, gamle lortekonflikt ham og mig imellem
efterhånden kan betragtes som definitivt skrinlagt.

(Ellers må vist mødes på en afsidesliggende pløjemark, hvor vi kan slagte
eet eller andet allerede selvdødt dyr og ritualbegrave en plastic-tomahawk
fra den nærmeste legetøjsforretning under stadig hysterisk hylende
påkaldelse af abstarkte animistiske entiter...eller så'n no'et..."Ugh!")

Men tak for at du da lige mindede mig om det, i fald jeg af ren vanvare
skulle have gået hen og lykkeligt have glemt alt om det!

(I stedet for overhovedet at svare noget blot NOGET som helst tilnærmelses
relevant på dèt, jeg skrev til dig? Nej, okay, det er vel for så vidt kun i
sagens natur rimeligt ærgeligt oplagt at du selvfølgelig ikke vil kunne
hverken be- eller afkræfte mig herinde uden således at kompromittere dig
selv, HVIS - og vel at mære KUN hvis - jeg altså skulle have ret i blot
noget som helst af dét, jeg kom ind på i ovenstående indlæg....)

> [...]
>
> Om han derefter også gætter på solstik skal jeg ikke kunne sige, men
> den slags spekulationer taler helt for sig selv.

Tja, du synes jo altså trods alt at have en ret påfaldende interesse i
ligefrem med faretruende ensidighed at forsvare dine kære venner i det
franske, og nok er oprigtig venskabelig loyalitet da helt sikkert en smuk og
prisværdig ting, men det alarmerende her er vel dog at du - så vidt jeg
ellers måtte mene at kunne erindre - ALDRIG på NOGEN SOM HELST ellers blot
tilnærmelsesvis pærifær måde har anstillet dig den blot allerbittemindste
uenig i _noget som helst_, de har skrevet, selv i deres allermest dystert
perfide "amok-parløberi" herinde.

Og dèt lugter altså bare ret langt væk af at være et temmeligt sygt - eller
i hvert fald påfaldende ensidigt og selvudviklingsmæssigt indholdsløst? -
"venskab", I således har kørende, hvis du således af ligefrem
selvudslettende konfliktskyhed måtte komme for skade at knægte dig selv din
blotte ret til bare en sjælden gang imellem at være helt almindeligt åbent
og erklæret "venskabeligt uenig", sådan som det for mig at se nødvendigvis
SKAL til fra tid til anden i ALLE former for /ligeværdige/ - og dermed også
obligatorisk /dynamiske/ - sociale konstellationer.

Jeg håber sgu' virkelig for din egen skyld at du af og til får "lukket noget
damp ud", for ellers frygter jeg virkelig for at du en dag uvarslet måtte gå
hen og kunne enten "eksplodere" eller "implodere" mentalt på en virkelig
uhyggeligt uhensigtsmæssig måde...

(Been there myself...)

---
Mvh
Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 05-05-07 21:18

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> [http://www.genstart.dk/blogpic/anderspeter.html] efterfølgende har
> meget svært ved at skue verden uden at henfalde til konspirationsteorier

Og pis med dig, Henrik. Mange var temmeligt mysticificered
da ham, hvis navn man ej bør nævnte, startede den kirsten-
historie. Jeg forstår godt Anders' ophidselse over at blive
narret af tilsyneladende autentiske indlæg fra en en
presseliderlig forfatter og blive gjort genstand for den
forfølgelse, han blev udsat for.

Den lille mand, som forfattede indlæggene, blev sikkert
ganske forskrækket over at hans fiktioner pludseligt
var ved at blive til virkelighed.

> [...]
> fascinerende, at en person med den baggrund vover sig ud i noget så
> vildt som at ville overskue historie når alt andet går over sin

Der er nok ikke andre, end dig selv, der forstår relevansen
af de sider, du henviser til.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-05-07 21:32

Vidal skrev:
> Henrik Vestergaard wrote:
[...]
> Der er nok ikke andre, end dig selv, der forstår relevansen
> af de sider, du henviser til.

Det er ikke alle herinde, der er lige så dårlige til at tyde en tekst
som du tilsyneladende kan være. Hvis jeg nogensinde påstod det, ville
det *virkelig* være nedladende...

Sorry. Couldn't resist...

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-05-07 09:17

Henrik Vestergaard skrev i 463ce9eb$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Det er ikke alle herinde, der er lige så dårlige til at tyde en tekst
> som du tilsyneladende kan være.

Tja, hvor er det dog sørgeligt sådan som du undlader at forholde dig seriøst
til noget som helst. Og hvor er det sørgeligt at du bakker op om alt det
stinkende gylle der kommer fra din Guru Cyrill Malka. Og nu går du endda
også i Mosegrisens fodspor! Intet er åbenbart for lavt. usselt eller
beskidt for Malka-disciplen Henrik Blunck Vestergaard!!

Fra : Soeren

Dato : 06-05-07 10:02

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> narret af tilsyneladende autentiske indlæg fra en en
> presseliderlig forfatter og blive gjort genstand for den

taler vi her om vor ven fra Odense Søren Mosegaard?

Soeren

Fra : Vidal

Dato : 06-05-07 11:06

Soeren wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> taler vi her om vor ven fra Odense [...]?

Nej, det var fiktiv karakter.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-05-07 20:32

Soeren skrev:
> [...]
[...]
> [...]
> Se nu på emnet for denne debat-findes jesus grav i Japan- hvis ikke det er
> at nedgøre den kristne lære...............

.....Fluks glemte du, at det handlede om at 40.000 *troede* dette.... Men
nu skal ingen forvente sig for meget af en faktaresistent person som
dig. Hedder du A til mellemnavn?

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-05-07 20:34

Henrik Vestergaard skrev i 463a38d3$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Men nu skal ingen forvente sig for meget af en faktaresistent person
> som dig. Hedder du A til mellemnavn?

På den sædvanlige og værste malka-vis overgår du straks til nedladende
personangreb.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-05-07 16:57

Soeren skrev i 463856ef$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

[ ... ]

Glem ham Henrik Vestergaard Blunck - Han er en forstokket malka-discipel der
er så hjernevasket af malka'erne at han forsvarer alt hvad de siger og gør,
uanset hvor usandt, løgnagtigt og nederdrægtig det end måtte være.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-05-07 16:54

Henrik Vestergaard skrev i 4637b1bd$0$52191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> [...]
>
> Hvis nogen vækker ham, risikeres det, at han begynder at undersøge
> alt, og finder ud af at det ikke kun er japanerne, der har taget

Tag dig dog lige sammen og stop dit malka-fis. Men det er vel svært for en
malka-discipel ikke at være nedladende og hånende over for dem du ikke er
enig med??

Og dit personnedgørende angreb er jo en direkte overtrædelse af både
almindelig netikette og gruppens fundats, men som fanatisk malka-discipel
mener du dig vel hævet over både netikette og fundats for gruppen
dk.livvsyn.kristendom.

Fra : Soeren

Dato : 02-05-07 06:14

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Hviss sanhet?

så morer vi os
som du dog kan spørge, den endelige sandhed selvfølgelig

Soeren

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-05-07 07:56

Soeren skrev:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse
> så morer vi os
> som du dog kan spørge, den endelige sandhed selvfølgelig
> Soeren

Hvem mon morer sig? Dig, der slet ikke forstår spørgsmålet (for så havde
du svaret anderledes) eller os andre, der ser dig jokke godt og grundigt
i spinaten.

Igen: "den endelige sandhed"??? Hvad er det for en størrelse? Hvem
definerer den?

Gud har givet en Lov, men er der mon nogen, som kunne påstå, at vide
*alt*? Har nogen svaret på alle emner?

Nej, vel? Altså ligesom det cirkulære spørgsmål: "Kan Gud skabe en sten
som er så stor, at Han ikke selv kunne bære den?"

Fra : Soeren

Dato : 02-05-07 08:44

> [...]
> definerer den?
>
> Gud har givet en Lov, men er der mon nogen, som kunne påstå, at vide

er svarene da ikke i bibelen?

Sm

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-05-07 16:39

Soeren skrev:

> er svarene da ikke i bibelen?
> Sm

Så vis et sted hvor "den endelige sandhed" optræder... Hvorfor besvare
et spørgsmål med et nyt, hvis du er dygtigere end du lader til....?
Spørger bare....

Fra : Soeren

Dato : 03-05-07 08:49

> Så vis et sted hvor "den endelige sandhed" optræder... Hvorfor besvare et
> spørgsmål med et nyt, hvis du er dygtigere end du lader til....? Spørger
> bare....

Lad mig spørge på en anden måde, er bibelen da ikke sandheden

mvh

Soeren

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-05-07 20:36

Soeren skrev:
> Lad mig spørge på en anden måde, er bibelen da ikke sandheden

Du har åbenbart ikke fulgt debatten.

Den skriftlige Lov suppleres med den orale lov (tradition om du vil) på
præcis samme måde som I protestanter ikke kun bruger de græske skrifter
og/eller Luthers skrifter, men også efterfølgende supplementer.

Så næste gang du spørger - og overser selv at svare - så lav dit
hjemmearbejde. Jeg tygger ikke maden for dig.

Fra : Soeren

Dato : 04-05-07 07:44

> [...]
> præcis samme måde som I protestanter ikke kun bruger de græske skrifter
> og/eller Luthers skrifter, men også efterfølgende supplementer.

nu kender jeg jo dig ikke, skal det du skriver forstås at du er ateist?

> Så næste gang du spørger - og overser selv at svare - så lav dit
> hjemmearbejde. Jeg tygger ikke maden for dig.

du er virkelig mærkelig. Da du nu selv erkender du ikke er kristen, hvorfor
skriver du så her. Vel tilsyneladende kun for at støtte malkaerne, de er jo
heller ikke kristne.
Henrik find et andet sted at lave ballade.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-05-07 13:04

Soeren skrev:
> [...]
> heller ikke kristne.
> Henrik find et andet sted at lave ballade.

Der er *intet* i fundatsen der siger, at det er et lukket forum hvor kun
kristne har adgang. Balladen opstår kun når nogen lader sig provokere og
ikke læser det der rent faktisk skrives.

"Vel tilsyneladende kun for"? Næ, giver såmænd god inspiration til hvad
der p.t. optager de kristne. Godt materiale til en Blog f.eks.

For at lade endnu mere ballade i det, så lad mig da være så høflig at
ønske dig en god weekend.

Henrik, Dianalund

Fra : Soeren

Dato : 05-05-07 09:01

> Der er *intet* i fundatsen der siger, at det er et lukket forum hvor kun
> kristne har adgang. Balladen opstår kun når nogen lader sig provokere og
> ikke læser det der rent faktisk skrives.

Derfor kan man da godt undre sig over hvad den egentlige baggrund er for
malkaernes skriverier her og der, der er jo altid ballade hvor de er, det er
en kendsgerning, benægt det ikke ,

> "Vel tilsyneladende kun for"? Næ, giver såmænd god inspiration til hvad
> der p.t. optager de kristne. Godt materiale til en Blog f.eks.

måske. "der p.t. optager de kristne" æde og drikke det er vel det der
optager dem mest

> For at lade endnu mere ballade i det, så lad mig da være så høflig at
> ønske dig en god weekend.
>
> --
så lad mig sige i lige måde

tjae en blog, det kunne jo blive begyndelsen til en ny bog.

mvh

Soeren

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-05-07 09:19

Henrik Vestergaard skrev i 463b2153$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Der er *intet* i fundatsen der siger, at det er et lukket forum hvor
> kun kristne har adgang.

Rigtigt - men fundatsen siger at din og Malkaernes evindelige tilsvining af
både personer, kristne og kristendom ikke hører hjemme i kristendomsgruppen.

Hvornår har du eller en af Malka'erne sidst deltaget seriøst i nogen som
helst debat om kristendom? Har i nogensinde det??

Fra : Soeren

Dato : 04-05-07 08:25

Henrik Vestergaard bakker op om malkaernes vandrehistorier. Findes der noget
belæg for denne historie i bibelen eller i de reviderede bibeler, nej det
gør der ikke. Så hvorfor bakker Henrik denne vandrehistorie op? Selvfølgelig
for støtte for malkaerne, han skriver jo også på samme måde, de samme
slibige nedvurderinger af andre som han ikke er enig med. Er Henrik jøde,
det må han jo være, siden han i den grad klæber sig til malkaerne, for mig
må han gerne dele den jødiske tro, men hvorfor nedgøre andre. Lider han af
indestængt skyldfølelse fordi det var jøderne der korsfæstede Jesus, jeg
tror det.
Hvad laver Henrik Vestergaard i en gruppe der hedder dk.livssyn. kristendom,
han må jo været faret vild, man kunne opfordre Henrik Vestergaard til at
bruge sin sunde fornuft, hvis han har en.
Hvordan skulle Jesus egentlig været kommet til Japan, på motorcykel

Hilsen

Soeren

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-05-07 13:53

Soeren wrote:
> Henrik Vestergaard bakker op om malkaernes vandrehistorier. Findes
> der noget belæg for denne historie i bibelen eller i de reviderede
> bibeler, nej det gør der ikke.

Øh, nu skal jeg vist lige have noget på det rene her:

Når du skriver om "reviderede bibeler", er det mon så de ellers i øvrigt
udmærket spændende og på engelsksprogede populærvidenskabelige
fjernsynskanaler ivrigt omdiskuterede /apokryfe evangelier/, du hentyder
til?

Problemstillingen er jo nemlig lige præcis at disse evangelier /IKKE/ i sin
tid blev kanoniseret og derfor som sådan /ALDRIG/ har optrådt i den
specifikt /kanoniserede/ kristne Bibel (eller måske egentligt rettere dèn
skriftssamling, vi den dag kender som Det Ny Testamente), der mig bekendt
blev sammensat i løbet af 300/400-tallet, da de på visse punkter bedømtes at
være i modstrid med den dengang indledningsvist etablerede, og således
begyndelsesvist "ordnede" kristne skriftortodoksi...

Nok bør man da klart stille spørgsmål ved "de redaktionelle valg" dengang,
men det synes dog altså alligevel ret oplagt at der sagtens kan have været
egentlige "falske evangelier" i omløb, da man måske omvendt ganske bekvemt
kunne opdigte dèn slags "nye" og/eller "særligt selvlegitimerede" evangelier
i forskellige trossamfund ud fra nogle i princippet NØJAGTIG lige så dystre
magtintentioner som der altså samtidig populært menes at have gjort sig
gældende ved det løbende "censurerende redaktionsarbejde" ved NTs officielle
kanonisering...

(Rigtige professionelle fagteologer opererer jo altså netop også
overordentligt kildekritisk med at skelne mellem muligt "sammensplejsede"
kanoniserede Bibelskrifter, hvilket da allerede i GT f.eks. kendes fra den
fremherskende hypotese om "To skabelsesberetninger" i de to første kapitler
af Første Mosebog og blandt andet også Esajas' Bog, som angiveligt skulle
have mindst to forskellige forfattere, nemlig en hovedforfatter - som vi
måske kan kalde Esajas? - og en "senere redigerende skribent", som således
kaldes "deutero-Esajas"...Det er således i øvrigt de absolut færreste
teologer, du kan få til at skrive under på, at de respektive skrifter i
såvel GT som NT virkelig skulle være blot så meget som /delvist/ forfattede
af de profeter og apostle, de ellers officielt måtte være opkaldt efter!)

Jeg kan dog - i lyset af blandt andre Dan Browns måske lige vel
halvparanoide påstande om "vedvarende hemmeligholdelse" af NT-apokryferne -
kun grine tørt af, at man faktisk kan købe en ganske nydeligt bearbejdet
(her i ordets mest oprigtige betydning, da originalerne fra blandt andet Nag
Hammadi-fundet, gjort i december1945, jo fysisk set er ret fragmenterede) og
veloversat samling af disse apokryfer, der såmænd helt tilbage i 2002 blev
udgivet af intet ringere forlag end selveste Det Danske Bibelselskab:

http://www.kirkebogladen.dk/bog.php?kategori_id=55&sub_kategori_id=110&bog_id=750

Jeg kan varmt anbefale den!

> [...]
> jødiske tro, men hvorfor nedgøre andre. Lider han af indestængt
> skyldfølelse fordi det var jøderne der korsfæstede Jesus, jeg tror

Arh, Søren, nu roder du dig da vist så at sige selv ud i "en trekvart
Gibson", hva'?

(Korsfæstelse var jo altså nu engang ROMERSK henrettelsespraksis: Ellers var
Jesus sgu' sådan set også nok bare snarere blevet stenet på stedet i henhold
til daværende Moselovspraksis, skal du se...)

> Hvad laver Henrik Vestergaard i en gruppe der hedder dk.livssyn.
> kristendom, han må jo været faret vild,

Nåja, det er da såmænd også ganske hyggeligt at have dig selv med "på åben
linje", og da det altså aldrig nogensinde - i nyere fundatstid, i hvert
fald - har været meningen at gruppen KUN skulle være for specifikt /kristne/
skribenter, men derimod at ALLE skribenter uanset tro, denomination - eller
endda konsekvent frasigelse af begge dele! - som måtte være blot nogenlunde
seriøst interesserede i at debattere Kristendom uden alt for mange
uvedkommende usle uartigheder, så er det dog altså immervæk Henriks
udmærkede ret at deltage.

(Alternativet ville vel også bare blive noget klamt gensidigt-ekskluderende
sekterisk "King of the Hill"-hysteri i stil med Fremskridtspartiets sidste
fatale landsmøde, tror jeg...Rent teknisk er der jo altså heller ikke de
helt store muligheder for - endsige overhovedet nogen langsigtede
fornuftsperspektiver - i at folk dermed skulle give sig til at ville bekrige
hinanden blodig-brutalt unfair og "under bæltestedet" på selve hinandens
respektive internetopkoblinger: Den slags pjat HAR vi da vist i øvrigt
allerede haft så rigeligt nok af for et par år siden, ikke?)

> [...]
> Vestergaard til at bruge sin sunde fornuft, hvis han har en.
> Hvordan skulle Jesus egentlig været kommet til Japan, på motorcykel

"Jesus?"

"Japan?"

"Motorcykel?"

"BLASFEMI! Gud kører jo Harley, ved du da nok!"

Anders Peter Johnsen

Fra : Soeren

Dato : 05-05-07 09:06

meddelelse news:463b2cc6$0$52119$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> "Japan?"
>
> "Motorcykel?"
>
> "BLASFEMI! Gud kører jo Harley, ved du da nok!"

Det sidste er jeg ganske enig med dig i, det ved enhver jo der har set Gud,
han kan være glad for at der ikke er fartbegrænsninger deroppe.

Det var dog en lang smøre du har skrevet, det vil jeg lige tygge lidt
jeg lade Henrik Tygge.

Mvh

Soeren