Endnu et uheld...
Fra : Rene

Dato : 02-05-07 08:26

Nu må det da snart være nok..

Ifølge EB, er en mand i 40'erne kørt ind i en gyllespreder.!!!

se her http://ekstrabladet.dk/112/article294840.ece

Personligt tror jeg ikke en døjt på at chaufføren af den gyllespreder har
afvist korrekt. Til trods for at motorcyklisternes åndlige habitus står til
diskussion efter de to geniers optræden på langebro igår, så er det de
færreste motorcyklister der med vilje torpederer en gyllespreder.

Rene XL1200S

Fra : thomassloth@hotmail.~

Dato : 02-05-07 09:49

> Personligt tror jeg ikke en døjt på at chaufføren af den gyllespreder har
> afvist korrekt. Til trods for at motorcyklisternes åndlige habitus står til
Svært at sige.
Men ja, jeg oplever ofte, at bilister svinger og blinker i samme
øjeblik, dvs. har man lagt an til at overhaling har man et seriøst
problem...bilister regner ikke med så hurtige overhalinger, mc'ister
er ikke i bilisters bevidsthed. Nok ikke så meget at gøre ved det,
udover som mc'ist at have det i baghovedet. Tænke to-tre gange og 2-3
sekunder frem, før en overhaling.

Fra : Armand

Dato : 02-05-07 18:32

<thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg oplever ofte, at bilister svinger og blinker i samme øjeblik ........

Jup, dém er der mange af; men ingen af dem gør det særligt bevidst (á "jeg
tro liige at jeg venter 10 meter mere") så det må regnes for at være déres
køremåde - Og når man ser på det fra dén vinkel vil pågældende altid have en
opfattelse af at have vist af "i sædvanligvis god tid" :-/
Jeg har før udtrykt ærgrelse over at etaten ikke bruger nogle timer på at
bon'e folk for dén dødsensfarlige vane - Det er bare at stille sig ud i
ethver nærliggende kryds med venstresvingende trafik og så lade videoen køre
så folk ikke kan undsige sig med deres egen opfattelse :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-05-07 11:30

Rene <rene@fjernesthorarinsson.dk> writes:

> [...]
> åndlige habitus står til diskussion efter de to geniers optræden på
> langebro igår, så er det de færreste motorcyklister der med vilje

Det kan let være at han virkelig har vist af, men at lygteglasset har
været beskidt eller bare været utydeligt pga. den kraftige sol vi har
for tiden.

Men det kan ikke siges nok, pas nu for pokker på når I kører i
nærheden af landbrugsmaskiner. I denne tid er det nærmere reglen end
undtagelsen at et eller andet rager ud (især når køretøjet drejer) og
blinklys etc. er tit mudret til. Det er godt nok førerens ansvar at
maskinen er forsvarlig at køre med, men det er vedkommende på mc'en,
der dør.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R