Endnu et par tåber.. holder det ikke op..
Fra : DTP1

Dato : 01-05-07 15:09

Lige sket for lidt siden..

http://ekstrabladet.dk/112/article294644.ece

Sikke et par tåber..

Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 15:28

> http://ekstrabladet.dk/112/article294644.ece

Sku ikke sært vi har problemer med omdømmet

Fra : Bongo

Dato : 01-05-07 17:18

> Sku ikke sært vi har problemer med omdømmet

Det er faktisk røv irriterende. Jeg møder med jævne mellemrum en holdning
til mig, der signalerer at jeg er en motorbølle.
Eller også bliver jeg nødt til at redegøre for, at de fleste der krasser af
på MC har kørt uden hjelm, beruset eller hasaderet
for at sandsynligøre at jeg ikke er dødstruet.

Vh Bongo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-05-07 19:52

Bongo skrev:

> [...]
> på MC har kørt uden hjelm, beruset eller hasaderet
> for at sandsynligøre at jeg ikke er dødstruet.

Som skrevet andetsteds blev jeg torpederet forleden. Fikseret på en båre
mødes man af en sygeplejeske med ordene:"Hvad kommer i med der".
Falckmand:" En motorcyklist der blev torpederet af en bil".
Sygeplejeske:"Nå endnu en. Det er nr. 2 i dag. Ja, de kører for stærkt
alle sammen." Falckmand:"ja, nu skal vi ikke generalisere og skære alle
over en kam. Ham her er uden skyld og kørte 30-40km/t. Og det var inde i
byen". Sygeplejeske:"At det var inde i byen er ikke nogen hindring for
at de kører for stærkt". Jeg kunne ikke se hende men var ved at hidse
mig op. Men falckmanden lukkede debatten med ordene og i et opgivende
toneleje:"Jamen så siger da det".

Men tilbage til de to tosser indlægget handler om, så burde det kunne
give en straf i retning af op til 2-3 år i brummen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Hekto

Dato : 01-05-07 15:39

DTP1 wrote :
> Lige sket for lidt siden..
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article294644.ece
>
> Sikke et par tåber..
>
> Ole

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=891014

Ja - ærgreligt at Darwin ikke nåede at kaste en
lygtepæl ud foran dem ... i tide!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jimmy Damsgaard

Dato : 02-05-07 07:56

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-05-07 22:13

"Jimmy Damsgaard" <usenet@jaydee.dk> skrev i en meddelelse

> Sku ikke sært vi har problemer med omdømmet

Jeg bliver saa harm, naar jeg laeser den slags. Hvordan kan man have saa
lidt respekt for andre mennesker?

For min skyld maa foererne gerne slaa hinanden ihjel, men hvorfor skal
uskyldige inddrages? Der er da masser af steder, hvor man kan koere raes
uden at komme i naerheden af andre.

Det er godt nok egoistisk at koere paa den maade :(

/JD

På stedet hvor det skete svinger vejen svagt mod venstre. Jeg tror at han
har haft problemer med at få den lagt ned i svinget og derfor kun har haft 2
muligheder - enten direkte ind i røven på en bus eller komme inden om på
cykelstien.

Jeg kan kigge ud på stedet fra mit arbejde - og tro mig - jeg ville sgu
nødigt forsøgt mig med, at tage den ad cykelstien - slet ikke med den
hastighed. Var han kommet lidt længere ind, var han havnet i et 1 meter dybt
tomt vandbassin.

mvh
Bendt

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-05-07 05:17

Bendt Rasmussen skrev:
> [...]

> hastighed. Var han kommet lidt længere ind, var han havnet i et 1 meter dybt

Med hvilken hastighed?

Det ser ud til at vidners påstande om mindst 150-200 står til troende.
men er det rigtigt?
Hvis man rammer en budpassager med en MC der kører lad os sige 100, så
bliver vedkommende flået til atomer!, de brækker ikke "kun" hoften.

Jeg går ikke den uforsvarligt kørende herres ærinde her,det bliver jo
ikke mindre tåbeligt ved lav hastighed, men lad os nu lige holde os til
hvad vi faktisk ved.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-05-07 06:29

Måske har han fræset med 200 km/h, men har nået at bremse ned før
kollisionen? Eller måske ramte han dem ikke frontalt, men strejfede dem
bare?
--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-07 08:01

> Det ser ud til at vidners påstande om mindst 150-200 står til troende.
> men er det rigtigt?

Vi ved jo alle hvor svæt der er at vurdere hastigheden af en motorcyklist og
hvor mange bilister der fejlvurderer os i løbet af en sæson (også med
lovlige hastigheder). Desuden er det ikke kun det man ser man vurderer på
men også lydbilledet.

Så hvis vi lader den samme maskine kører forbi vidner med samme hastighed
men i forskelligt gear vil de have en tendens til at vurdere den med flest
omdrejninger højest. Det samme sker hvis du f.eks sammenligner en lille
hidsig maskine som f.eks en RS125. Hvis en acc maks op igennem gearene på
sådan en lyder det "helt vildt" og den vurderes derfor til at køre "stærkt"
i forhold til f.eks en cbr600 med org udstødning der acc. på samme måde.
Lidt det samme gør sig gældende med råberør.

Ikke for at forsvare manden - Det er at han vælger at undvige en holdende
bybus over cykelsti viser nok ret tydeligt at han ikke har kørt efter
forholdene.... Men mon ikke politiets efterforskning vil komme med rimeligt
kvaliferet bud på hvad der skete ...

Sidste år var de en der havde pralet med at han kunne nå op på 200km/t
mellem 2 rundkørsler i Møldrup. Det vides vist ikke om han nåede helt derop
eller ej for han nåede ikke at stoppe igen og døde af det... Det kræver
alligevel lidt plads at lave en 0-200-0 ...

/A

Fra : per biker

Dato : 02-05-07 08:50

On May 1, 8:52 pm, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
[SNIP]
> Men tilbage til de to tosser indlægget handler om, så burde det kunne
> give en straf i retning af op til 2-3 år i brummen.

> [...]

Var det ikke 18 maaneder som en billist senest blev idoemt for at
uagtsomt at have koert 2 personer ihjel i Bil ?.
Saa hvis det er maalestok for hvad uagtsom legemsbeskadigelse kan
give, er det jo nok under de 12 maaneder.
Med mindre uagtsomhed paa MC takseres hoejere end i en Bil.

Mvh

Per Jakobsen
VRSCR streetRod
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8459

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-05-07 09:10

per biker wrote:

> Var det ikke 18 maaneder som en billist senest blev idoemt for at
> uagtsomt at have koert 2 personer ihjel i Bil ?.

Når det er "for sjov" er strafferammen 8 år.

/jim