Hente denne måned...
Fra : Claus H. Rasmussen

Dato : 04-07-01 13:02

Hvordan henter jeg rigtigst denne måned?

Helt præcist ønsker jeg at få retureret f.eks. 7 for juli måned.
Jeg har haft fat i java.util.Calendar, men har ikke fået løst mit problem da
jeg får returneret et 2-tal med flg. kode:

    java.util.Calendar rightNow = java.util.Calendar.getInstance();
       int thisMonth = rightNow.MONTH;
      System.out.println("Måned: " + thisMonth);

Claus H. Rasmussen
mailto: news@odense.adsl.dk

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 04-07-01 16:29

"Claus H. Rasmussen" wrote:

> [...]
>
> java.util.Calendar rightNow = java.util.Calendar.getInstance();
> int thisMonth = rightNow.MONTH;
> System.out.println("Måned: " + thisMonth);

java.util.Calendar.MONTH er ikke værdien for måneden men en
indikator til get() og set() metoderne for hvilken variabel, man er interesseret

i. Du kan hente måneden således:

java.util.Calendar rightNow = java.util.Calendar.getInstance();
int thisMonth = rightNow.get( java.util.Calendar.MONTH );
System.out.println("Måned: " + thisMonth );

(som printer "Måned: 6", da Januar er 0)

Ulrik Magnusson