Det er et volsomt forår i år - en t
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-04-07 07:12

Fra TV-Nord:
//
Motorcyklist kørte direkte ind i harveredskab på traktor.

På Kraghøjvej i Nysum syd for Rold kørte en 32-årig mand på motorcykel
med meget høj fart ind i en traktor i formiddag. Traktorens 61-årige
fører var ved at foretage et venstresving. Motorcyklisten kørte ind i
det harveredskab, der var spændt på traktoren og var død på stedet. Den
32-årige kommer fra lokalområdet og motorcyklen havde ingen nummerplade,
så politiet formoder at den netop er importeret fra udlandet.
//

Jeg syntes der er usædvanligt mange der bliver dræbt dette forår

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-04-07 07:37

J.C.Kløve skrev den 29 apr 2007 i

> Jeg syntes der er usædvanligt mange der bliver dræbt dette forår

Yeps, det indtryk har man.
Er det ikke nærmere "slår sig selv ihjel" ?

I samme boldgade:
De sidste par uger hvor vejret har indbudt til at kunne nøjes med shorts og
t-shirt er der kommet en særlig type hensynsløse knallerthjerner ud af
vinterhiet. De promenerer postkassen på deres kawabusa uden at farten kommer
under det dobbelte af den tilladte hastighed - helst i myldretiden, og helst
mellem de dobbelt optrukne striber ud og ind ad strandvejen, så modkørende er
nød til at trække til side for dem. Andre promenerer kæresten i samme outfit,
man må gå ud fra at hun ikke aner hvilken livstruende situation filejsen
bringer hende i.

Bortset fra at de bringer andres og egne liv i fare, er jeg skidetræt af at
de sørger for krudt i kanonen til dem, der i forvejen er sure på MCíster og
helst så dem forbudt

Den Strandvej jeg snakker om er den i Esbjerg.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 29-04-07 18:28

> [...]
> og
> helst så dem forbudt
>
> Den Strandvej jeg snakker om er den i Esbjerg.

Hej Ng,
Jeg bor her i Oslo i Norge... Jeg køre hverdag til fra job og følges tit med
en ung gut
som skal den samme vej som mig.

Han har en lidt ældre mc af en honda CB som trenger en overhaling med en
spray oglidt rust arbejde
hist og pist.

Nok om det, der var en eftermiddag vi fulgtes hjem, jeg trillede bagefter
ham.. Vi blev stoppet af
Politiets kommando biler for et tjek af vognkort og andet.. men årsagen til
vi egenligt blev stoppet
var den unges gut påklædning, cowboy bukser, t-shirt og tennissko.. Han fik
en bøde for uforsvarlig
påklædning... Tag den.... Hans bøde ved jeg ikke hvad lød på, men jeg har
ikke set ham siden...

Niels / oslo

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 29-04-07 19:02

On Sun, 29 Apr 2007 19:28:10 +0200, "Niels Poulsen"
<niels.poulsen@nordic-it.no> wrote:

> [...]
>en bøde for uforsvarlig
>påklædning... Tag den.... Hans bøde ved jeg ikke hvad lød på, men jeg har

Hmm... Interessant. Er der en egentlig lovgivning om den slags i
Norge, eller tog de ham på en mere generel paragraf?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-04-07 06:20

> Jeg syntes der er usædvanligt mange der bliver dræbt dette forår

virker voldsomt ja, men man skal selvfølgelig også huske der er rekordmange
mcér på vejene.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 08:05

> virker voldsomt ja, men man skal selvfølgelig også huske der er
> rekordmange mcér på vejene.

Kurven har været pænt faldenden i en del år samtidig med at der er kommet
mange flere mc'er på vejene. Sidste år knækkede den så desværre og med det
forår vi har haft kunne man godt frygte at det ikke bare var statistisk
usikkerhed men at antal dødsfald er stigende