/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kinesere og Yamaha ybr 125, serviceinterva~
Fra : peter900000@hotmail.~


Dato : 25-04-07 15:00

Hej

Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
125?

Mvh og på forhånd tak for svaret!


 
 
Armand (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-04-07 18:55


<peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1177509622.701176.125610@r35g2000prh.googlegroups.com...
>
> Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
> intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
> 125?
>
Tjaeh, det skulle da være til at få oplyst ved den enkelte forhandler, hhv.
i brochurer :-/

Når kinøjserne har korte servicetider er det sikkert fordi mange lever på en
klon af den gamle etcylindrede Honda-motor der lå i Honda's knallerter helt
tilbage i starten af 70'erne, og dén er en stødstangsmotor, hvilket qua
større slitage (á flere kontaktpunkter i systemet) medfører tiere justering
af ventilspillerummet!
YBR'en MÅ være en OHC-motor!

--
Armand.



Kim Olsen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 25-04-07 19:02

Hej

Min Kineser (Lifan) har serviceintervaller på 2500 km, til olieskift og tjek
af ventiljustering.
Den er tocylindret, og det tager max. 15 min.
Når garantien er udløbet, vil jeg nok med en god olie turde gå op til 5000
km

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk


Bongo (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 25-04-07 19:34



>Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
>intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
>125?

Der gælder generelt for Yamaha 10.000km og for Suzuki og Honda 6000km.

Vh Bongo




Ukendt (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-07 21:13

On Wed, 25 Apr 2007 20:33:40 +0200, Bongo wrote:

>>Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
>>intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
>>125?
>
> Der gælder generelt for Yamaha 10.000km og for Suzuki og Honda 6000km.

Honda ? Øhh ja, tomgangshastighed, og bremser tjekkes. Faktisk tjekkes
bremser ugentlig :-/ Ellers er det 12.000,(olieskift), henholdsvis
18.000,(luftfilter), og 24.000 Km.,(ventiljustering) mellem de forskellige
service.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Bongo (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 25-04-07 21:23



> Honda ? Øhh ja, tomgangshastighed, og bremser tjekkes. Faktisk tjekkes
> bremser ugentlig :-/ Ellers er det 12.000,(olieskift), henholdsvis
> 18.000,(luftfilter), og 24.000 Km.,(ventiljustering) mellem de forskellige
> service.
>

Det må du godt uddybe lidt hvis du kan. Fruen har lige fået en CBF600 med
tilhørende servicebog selvfølgelig. Der står bare ikke nogen intervaller i.
Så jeg spurgte forhandleren, han svarede prompte: Ved 1000km og derefter ved
hver 6000km. Hvad han så har tænkt sig at lave melder historien ikke noget
om. Ved gennemlæsning af manualen undrede jeg mig også over der ikke står
noget om tilkørsel, ala, kun 4000rpm de første 1000km. Kun noget med at man
ikke må tæve den når den er kold. Se det havde vi jo aldrig gættet. Er
tilkørsel et overstået kapitel?


Vh Bongo



Max Andersen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 25-04-07 21:29

Bongo wrote:

>
> Det må du godt uddybe lidt hvis du kan. Fruen har lige fået en CBF600 med
> tilhørende servicebog selvfølgelig. Der står bare ikke nogen intervaller i.
> Så jeg spurgte forhandleren, han svarede prompte: Ved 1000km og derefter ved
> hver 6000km. Hvad han så har tænkt sig at lave melder historien ikke noget
> om. Ved gennemlæsning af manualen undrede jeg mig også over der ikke står
> noget om tilkørsel, ala, kun 4000rpm de første 1000km. Kun noget med at man
> ikke må tæve den når den er kold. Se det havde vi jo aldrig gættet. Er
> tilkørsel et overstået kapitel?
>

Man kunne fristes til at tro det, ligesom da jeg engang havde en bil der
skulle skiftes olie på hvert 10000km. så fik jeg en volvo v40 og der var
pludselig 25000km olieskift

Såh, hvis udviklingen bare er en smule med i MC-verdenen så er det vel
også med der. I min servicebog (MC fra 96), står der break in er vigtig.

Max

MKS - 74 (25-04-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 25-04-07 21:37

On Wed, 25 Apr 2007 22:22:53 +0200, "Bongo" <fake@fakeserver.com>
wrote:


>Det må du godt uddybe lidt hvis du kan.

Det er korrekt at Honda opgiver service hver 6.000 km, men omkring
hver andet er ikke egentlig service, derimod bare et ganske kort tjek
af forskellige småting, hvor man normalt ikke udskifter noget og
timeforbruget er kun sat til ca. ½-1 time (ting som man normalt selv
kontrollerer løbende). Se evt -
http://www.kleinjung.de/techdata/index.htm for en uddybning.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 16:22

On Wed, 25 Apr 2007 22:22:53 +0200, Bongo wrote:

> Det må du godt uddybe lidt hvis du kan.

Maintenance Scedule i instruktionsbogen. Der er også vejledning i hvad man
selv kan se efter, (6.000 Km.), og de lidt sværere sikkerhedsmæssigt, som
kun forhandleren anbefales at røre. Tankevækkende herunder dækskifte

Skal Du have et scan ?

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Bongo (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 26-04-07 16:57


> Skal Du have et scan ?
>

Det ved jeg ikke lige om jeg behøver ulejlige dig med, jeg tjekker lige
papirene igen. Hvis det er et problem vil jeg gerne have lov til at vende
tilbage til det.

Vh Bongo



Per (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 25-04-07 20:40

peter900000@hotmail.com wrote:
> Hej
>
> Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
> intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
> 125?
>

Kinesere og Yamahaen kan slet slet ikke sammenlignes. Ok YBR´en har en lille
1 cylindret motor - men der er himmelvid kvalitetsforskel - selvom Yamahaen
faktisk bliver fremstillet i Kina pga. lave fremstillingsomkostninger.

Yamahaen har intet med Kinakvalitet at gøre - men er meget meget bedre.
Yamaha
var heller ikke tilfreds med de første modeller pga. dårlig samlekvalitet -
så det var en ommer til Yamaha var tilfredse og ville lægge navn til. De
kunne ikke acceptere den ringe Kinasamlekvalitet.
De bruger bedre dele og bedre kvaliteter til Yamahaen - ellers var det jo
ikke en Yamaha. De dårlige motordele med store tolerancer bruger de til helt
billige kinesere = derfor er de billigere.

Og Yamahaen er en Yamaha - med alt hvad det indebærer af kvalitet.

Det er mig en gåde, at nogen overhovedet sammenligner en YBR med en kineser.

Nå til dit spørgsmål der er serviceinterval for hver 6000 km efter
tilkøring - dette gælder olieskift og ventilkontrol (justering)

/Per




mortdk (25-04-2007)
Kommentar
Fra : mortdk


Dato : 25-04-07 23:34

Per wrote:

> Det er mig en gåde, at nogen overhovedet sammenligner en YBR med en kineser.
> /Per

Sikkert fordi f.eks. Qingqi 125cc eller 200cc LIGNER en YBR ret meget af
udseende

Morten




peter900000@hotmail.~ (26-04-2007)
Kommentar
Fra : peter900000@hotmail.~


Dato : 26-04-07 13:55

On 25 Apr., 19:55, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> <peter900...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:1177509622.701176.125610@r35g2000prh.googlegroups.com...
>
> > Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
> > intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
> > 125?
>
> Tjaeh, det skulle da være til at få oplyst ved den enkelte forhandler, hhv.
> i brochurer :-/
>
> Når kinøjserne har korte servicetider er det sikkert fordi mange lever på en
> klon af den gamle etcylindrede Honda-motor der lå i Honda's knallerter helt
> tilbage i starten af 70'erne, og dén er en stødstangsmotor, hvilket qua
> større slitage (á flere kontaktpunkter i systemet) medfører tiere justering
> af ventilspillerummet!
> YBR'en MÅ være en OHC-motor!
>
> --
> Armand.

Yamaha YBR125 er en OHC motor. Qingqi QM125 og sikkert også Yamaha
YBR125 forekommer at være en kopi af Suzuki GS125, der var en OHC
motor. Men hvor stor er forskellen i servicekrav som følge af
forskellen mellem stødstand og overliggende knastaksel?


peter900000@hotmail.~ (26-04-2007)
Kommentar
Fra : peter900000@hotmail.~


Dato : 26-04-07 13:59

On 25 Apr., 21:39, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> peter900...@hotmail.com wrote:
> > Hej
>
> > Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
> > intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
> > 125?
>
> Kinesere og Yamahaen kan slet slet ikke sammenlignes. Ok YBR´en har en lille
> 1 cylindret motor - men der er himmelvid kvalitetsforskel - selvom Yamahaen
> faktisk bliver fremstillet i Kina pga. lave fremstillingsomkostninger.
>
> Yamahaen har intet med Kinakvalitet at gøre - men er meget meget bedre.
> Yamaha
> var heller ikke tilfreds med de første modeller pga. dårlig samlekvalitet -
> så det var en ommer til Yamaha var tilfredse og ville lægge navn til. De
> kunne ikke acceptere den ringe Kinasamlekvalitet.
> De bruger bedre dele og bedre kvaliteter til Yamahaen - ellers var det jo
> ikke en Yamaha. De dårlige motordele med store tolerancer bruger de til helt
> billige kinesere = derfor er de billigere.
>
> Og Yamahaen er en Yamaha - med alt hvad det indebærer af kvalitet.
>
> Det er mig en gåde, at nogen overhovedet sammenligner en YBR med en kineser.
>
> Nå til dit spørgsmål der er serviceinterval for hver 6000 km efter
> tilkøring - dette gælder olieskift og ventilkontrol (justering)
>
> /Per

Det var da interessant! Men hvor har du disse oplysninger fra? Man
kunne jo forestille sig, at det er et rygte Yamaha har sat i omløs i
stedet for at indrømme, at deres mc bare er en Qingqi QM125 med et
Yamaha mærke og en kraftigt forøget pris?


Per (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 26-04-07 14:15

peter900000@hotmail.com wrote:
> On 25 Apr., 21:39, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>> peter900...@hotmail.com wrote:
>>> Hej
>>
>>> Det påstås flere steder at kinerserne har meget korte service
>>> intervaller. Men hvor korte er de sammenlignet med f.eks. Yamaha ybr
>>> 125?
>>
>> Kinesere og Yamahaen kan slet slet ikke sammenlignes. Ok YBR´en har
>> en lille 1 cylindret motor - men der er himmelvid kvalitetsforskel -
>> selvom Yamahaen faktisk bliver fremstillet i Kina pga. lave
>> fremstillingsomkostninger.
>>
>> Yamahaen har intet med Kinakvalitet at gøre - men er meget meget
>> bedre. Yamaha
>> var heller ikke tilfreds med de første modeller pga. dårlig
>> samlekvalitet - så det var en ommer til Yamaha var tilfredse og
>> ville lægge navn til. De kunne ikke acceptere den ringe
>> Kinasamlekvalitet.
>> De bruger bedre dele og bedre kvaliteter til Yamahaen - ellers var
>> det jo ikke en Yamaha. De dårlige motordele med store tolerancer
>> bruger de til helt billige kinesere = derfor er de billigere.
>>
>> Og Yamahaen er en Yamaha - med alt hvad det indebærer af kvalitet.
>>
>> Det er mig en gåde, at nogen overhovedet sammenligner en YBR med en
>> kineser.
>>
>> Nå til dit spørgsmål der er serviceinterval for hver 6000 km
>> efter tilkøring - dette gælder olieskift og ventilkontrol (justering)
>>
>> /Per
>
> Det var da interessant! Men hvor har du disse oplysninger fra? Man
> kunne jo forestille sig, at det er et rygte Yamaha har sat i omløs i
> stedet for at indrømme, at deres mc bare er en Qingqi QM125 med et
> Yamaha mærke og en kraftigt forøget pris?


Come on Peter !!

Det der mener du ikke seriøst ??

Jeg har læst det for nogle år siden - der er sikkert flere i gruppen der kan
henvise til hvor det stod - jeg kan ikke huske det.

Og Nej - en YBR har INTET til fælles med en Kineser - Der er og bliver en
Yamaha.

Bare fordi 2 maskiner ligner hinanden er de ikke ens i indmaden. Se bare på
Rolex kopier fra Østen.

Du vil da heller ikke sammenligne en Virago 250 med denne her:
http://www.mc4you.dk/billeder/mc4you250v_360x241.jpg
bare fordi de ligner hinanden.

Det er ligesom med rødvin der er himmelvid forskel i kvalitet på 2 flasker
selvom de begge er røde.

/Per






Per (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 26-04-07 14:29

peter900000@hotmail.com wrote:
> On 25 Apr., 21:39, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>> peter900...@hotmail.com wrote:
>>> Hej
>>
>> /Per
>
> Det var da interessant! Men hvor har du disse oplysninger fra? Man
> kunne jo forestille sig, at det er et rygte Yamaha har sat i omløs i
> stedet for at indrømme, at deres mc bare er en Qingqi QM125 med et
> Yamaha mærke og en kraftigt forøget pris?

Come on Peter !!

Det der mener du ikke seriøst ??

Jeg har læst det for nogle år siden - der er sikkert flere i gruppen der kan
henvise til hvor det stod - jeg kan ikke huske det.

Og Nej - en YBR har INTET til fælles med en Kineser - Der er og bliver en
Yamaha.

Bare fordi 2 maskiner ligner hinanden er de ikke ens i indmaden. Se bare på
Rolex kopier fra Østen.

Du vil da heller ikke sammenligne en Virago 250 med denne her:
http://www.mc4you.dk/billeder/mc4you250v_360x241.jpg
bare fordi de ligner hinanden.

Det er ligesom med rødvin der er himmelvid forskel i kvalitet på 2 flasker
selvom de begge er røde.

/Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177553
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste