Sædehøjde på BMW
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 11:32

Jeg har et problem med sædehøjden på min K 1100 LT. Jeg kan kun lige nå
jorden med tåspidserne hvis jeg har begge ben nede ved stop. Har jeg kun det
venstre ned, hvad jeg normalt bruger, kan jeg nå med flad fod, men så hælder
cyklen en del.
Nu har jeg hør at det er muligt at få et lavere sæde, så jeg ringede til
Xpedit, men de mente ikke der var lavet et lavere sæde til den cykel, ikke
engang supercomfort sædet. Det eneste de kunne råde mig til var at justere
bagfjederen ned, men den står i forvejen i næstnederste hak, og vil derfor
kun give ½ cm og det er ikke nok.
Så spørgsmålet er, findes der noget lavere sæde, eller hedder det en total
sænkning af cyklen?

--
Venlig hilsen
Bo Stange

Fra : Allan

Dato : 25-04-07 12:02

"Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har et problem med sædehøjden på min K 1100 LT.

Har du kikket hos Corbin - fx:
http://www.corbin.com/bmw/8696dual.shtml
http://www.corbin.com/bmw/k12lt_index.shtml

De har lidt udvalg til K1100LT, i hvert fald til nogle årgange.

mvh
Allan

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 13:37

> Har du kikket hos Corbin - fx:

Eller måske lige give lidt ekstra med støvlerne
http://www.daytona.de/english/boots_e/gore/2_mstargtx.html giver 2,5cm

Fra : Hans Posselt

Dato : 25-04-07 15:51

Kontakt en autosadelmager og lad ham høvle lidt af sædepolstringen.

Hans

Fra : p.jarnbak

Dato : 26-04-07 00:36

> [...]
> kun give ½ cm og det er ikke nok.
> Så spørgsmålet er, findes der noget lavere sæde, eller hedder det en total

Jeg har da set et lavt comfort sæde(originalt) på en k100lt.Det skulle passe

en k1100lt.Prøv at ring til bmw service i rødovre og spørg Jes om han kender
noget til sådan et.
Hej Palle.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 12:08

> [...]
> passe på
> en k1100lt.Prøv at ring til bmw service i rødovre og spørg Jes om han

Jeg har comfortsæde på så der er ikke noget at hente.

/Bo

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-07 14:15

Bo Stange wrote:
> Jeg har comfortsæde på så der er ikke noget at hente.

Lavere dæktryk

Nej, seriøst... emnet har været behandlet i bl.a Bike (lånes på biblioteket)
hvor der er en hel række ting man kan gøre, uden at skifte cyklen ud.

Lavprofildæk, anden affjedring, sadelmager der river lidt af polstringen ud,
tyksålede støvler o.m.m.m.

/jim

Fra : Jansen

Dato : 26-04-07 14:46

Bo Stange wrote:

> Jeg har comfortsæde på så der er ikke noget at hente.
>
> /Bo

Hej Bo

Jeg mener nu at have set at et komfortsæde, kan sænkes med 2 cm.
Forhør dig evnt. hos Sidepower.dk
Har du overvejet at sænke hele cyklen 4 cm, med et sænkningskit også herfra
: http://www.sidepower.dk/ , hvis du bruger disse metoder og samtidig
støvlerne med højere såler, så skulle du kunne hente ca. 10 cm, og mon så
ikke du vil føle det mere forsvarligt ? .

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 22:36

> [...]
> samtidig støvlerne med højere såler, så skulle du kunne hente ca. 10 cm,
> og mon så ikke du vil føle det mere forsvarligt ? .

Hej
Jeg har snakket med ham fra "sidepower" og det lyder som en rigtig god
løsning.
/Bo

Fra : Jansen

Dato : 27-04-07 19:33

Bo Stange wrote:
Klip>
> Hej
> Jeg har snakket med ham fra "sidepower" og det lyder som en rigtig god
> løsning.

Fint , Lader du os høre hvordan en sænket bimmer, virker på vejen ?

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 09:14

> Fint , Lader du os høre hvordan en sænket bimmer, virker på vejen ?

> [...]

Ja, jeg skal nok lade et par ord falde når/hvis den bliver sænket.
/Bo

Fra : p.jarnbak

Dato : 27-04-07 00:51

> Jeg har comfortsæde på så der er ikke noget at hente.

Det har jeg også på min k1100lt,men det jeg så var så lavt at jeg ikke sad
godt på cyklen.Det skal siges at
sædet var købt af en k1100lt køre der ikke kunne bruge så lavt et sæde,så
det findes original også til din mc.
Hej Palle.