Nyt MC blad på nettet
Fra : H. Brønd

Dato : 24-04-07 19:51

Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad, på
nettet.

http://mcnews.dk/

Er det noget du vil betale for at læse?

H. Brønd

Fra : MLN

Dato : 24-04-07 20:14

nej

Fra : Sebastian

Dato : 24-04-07 20:23

Er det den tidligere europasmester der altid var bagerst i danske challenger

Meget stupidt med betaling på den portal når alle andre efterhånden er
gratis

Seb

Fra : Armand

Dato : 24-04-07 20:38

"Sebastian" <sebastian.j.e.k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det den tidligere europasmester der altid var bagerst i danske
> challenger

Smiley eller ej, underkendelse af andres præstationer er en usmuk ting :-|

--
Armand.

Fra : bøv

Dato : 24-04-07 20:31

"H. Brønd" <1hfjerndette@c.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad,
> på nettet.
>
> http://mcnews.dk/
>
> Er det noget du vil betale for at læse?

Nej !!!

Fra : Dr. Enduro

Dato : 24-04-07 20:38

H. Brønd skrev:
> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad, på
> [...]

Hm, umiddelbart ville jeg nok bare læse Motorrad, hvis jeg fik tid/lyst,
men egentlig synes jeg det er en kanon ide!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 21:05

"H. Brønd" <1hfjerndette@c.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad,
> [...]

Hemmm.......... måske, 150.- for et år , hvad er det lige det koster at
holde BIKE ?, og er de fleste af os, studerende/lærlinge fritaget, ikke over
150.- kr. i timeløn ?, altså en timeløn _eller_mindre for at læse om et emne
der jo nok interesserer de fleste af os herinde ......................

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-04-07 22:32

"H. Brønd" <1hfjerndette@c.dk> wrote in message
> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad,

> [...]

Næeh. Men det er da et friskt initiativ.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - nah...ikke endnu...

Fra : Max Andersen

Dato : 25-04-07 08:57

H. Brønd wrote:
> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad, på
> [...]

Nej, men man skal da lave gratis online-blade, som annoncører så
finansierer. Er det ikke det mest smarte?

Jo mere gratis for brugerne, jo flere brugere. Og siden ser da også
noget tynd ud..., så jeg ville nok gøre det gratis, og så evt. et
vip-medlemsskab eller mange annoncører.

Max

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 25-04-07 10:12

Anders Rasmussen skal have ros for sit initiativ, der er en bevægelse i
retning af at udbrede kendskabet til motorcyklismen.
Når man tænker på alt det gratis materiale der ligger og flyder på world
wide web, kan det forekomme en kende dyrt 150 kr. p.a. for adgang til MC
News. Omvendt er det jo hvad vi andre glat væk får i timeløn. Og Anders sgu
sit kram. En fornøjelse at læse anmeldelsen af Triumph Bonneville
Scrambleren.
Ris til de smålige 'hundehoveder', der straks har travlt med at dømme
ham ude.

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 25-04-07 12:38

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> world wide web, kan det forekomme en kende dyrt 150 kr. p.a. for adgang
> til MC News. Omvendt er det jo hvad vi andre glat væk får i timeløn.

Hvor får man et af de der jobs der med 150kr/timen? Så meget får jeg ikke..
kunne godt være interesseret, bor på sydfyn.
:)

Fra : Armand

Dato : 25-04-07 18:49

"Flerbrugermaskine" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor får man et af de der jobs der med 150kr/timen? Så meget får jeg
> ikke.. kunne godt være interesseret, bor på sydfyn.

Man får det nok ikke nede på tanken
Men halvandenhundrede er da en meget almindelig håndværkerløn, ikke mindst
her midt i lønfesten - Så måske at du blot har planlagt din fremtidige
indtægt for lemfældigt :-/

--
Armand.
(der sammen med sine kolleger gik til lønforhandling om 160,- ved

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 20:37

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Armand.
> (der sammen med sine kolleger gik til lønforhandling om 160,- ved
> smedemesteren - Og endte med 165 )

Skal du ikke være ked af, har skrevet til ham !, det bliver reguleret ved
næste forhandling

sønnen er liiiige blevet murer svend (14 dage siden, eneste af 23 elever der
blev antaget med ros ) han får 170.- , han glæder sig vildt til sin
første svende løn, gik fra 85.-
de 170.- er ikke en høj løn for en murer svend

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-04-07 20:40

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> [...]
> første svende løn, gik fra 85.-
> de 170.- er ikke en høj løn for en murer svend

.... Og så er der nogen der undrer sig over at smedearbejdet flytter til
østen og polakkerne laver byggearbejdet

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 20:52

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> ... Og så er der nogen der undrer sig over at smedearbejdet flytter til
> østen og polakkerne laver byggearbejdet

jahhh........... sønnen fortalte at der var 2 svende der sagde op
samtidigt, en Fredag, de sagde til mester at det var deres sidste dag hos
ham, da de havde fået job, allerede fra om Mandagen til
230.- i timen, godt nok akkord (staves det såån ? ) arbejde, men alligevel !

Fra : Armand

Dato : 26-04-07 01:21

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> ... Og så er der nogen der undrer sig over at smedearbejdet flytter til
> østen og polakkerne laver byggearbejdet

Tjaeh!
En lille beretning fra lønfesten:

Lige nu er der mulighed for alt det overarbejde jeg overhovedet gider slæbe
til mig, og faktisk er det svært at holde sig helt fri for at skulle tage
nogle ekstra timer indenfor en 14-dages lønperiode. med andre ord, så er der
så travlt at det næsten ikke er til at følge med, bare på det arbejde mester
tager ind - og han afviser meget
Jeg blev i sin tid udlært lige som fattigfirserne satte ind og med mine
hutlende unge år som smed i erindring skammer jeg mig ikke over at være
sprunget på lønfesten: Omkring vinterferien for lidt over et år siden
ærgrede jeg mig over at min mester var ubøjelig omkring mit lønniveau til
trods for at jeg netop da havde vist ham vejen til at fremstille nogle emner
til halv pris (á jég kunne udføre to mands arbejde v.h.a. et simpelt
hjemmegjort værktøj) - Jeg opgav ham og hans fabrik og hoppede på et
servicejob til 139kr/t - hele seks kr højere; men kom efter 3 måneder atter
i strid om lønniveau i forhold til mine ligemænd på pladsen og benyttede den
p.t. værende mangel på arbejdskraft til at rykke videre til min nuværende
plads hvor jeg, efter nrværende 15 måneders historik, altså har 32kr mere i
timeløn.
Og arbejdet vælter stadig ind, mens mester ærgrer sig over ikke at kunne
skaffe flere folk og øge omsætningen tilsvarende.

En tidligere plads jeg var på gjorde meget i at få stålet leveret
monteringsklart fra Polen og lavede store penge på det trick, og endte
faktisk med at lukke deres afdeling for "sort" jern, og sendte derved, efter
længere forhandlinger med arbejdsdirektoratet, 60 smede på gaden,
hvoriblandt mig. Nu, 2 år efter, er der så travlt at man har opgivet at få
Polakkerne til at følge med, samtidig med at de har erkendt at deres danske
ingeniører og teknikere ikke kan vænnes fra at lave så mange/store fejl som
kræver eftertilpasning, endsige skrotning+nyfremstilling af det polske stål,
og har genåbnet de "sorte" smedehaller, der ellers var blevet totalt
afmonteret (varme; lys; trykluft; Ilt/gas) og søger nu febrilsk efter alle
de medarbejdere de troede sad og lobbede den af på fagforeningen

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-04-07 08:26

Armand skrev:
> [...]
> afmonteret (varme; lys; trykluft; Ilt/gas) og søger nu febrilsk efter alle
> de medarbejdere de troede sad og lobbede den af på fagforeningen

Jeg skal ikke anke lønfesten, fred være med den, skam få den der ikke
raver til sig når han kan (måske derfor direktør lønningerne er steget
24% ?)

MHT. de fejlproducerede emner i udlandet, har det skabt stor
selvransagelse i tekniker kredse, og der vil i de kommende år blive
satset massivt på efteruddannelse af ingeniører, teknikere og tegnere,
(og for sin sags skyld også maskinarbejdere/smede) således at GPS
(Grometrisk Produkt Specifikation)for alvor bliver en del af det
almindelige tegningsgrundlag til erstatning for den geometrisk set
ubrugelige målsæning der anvendes på dagens tegninger.

Se det kan selv kineserne forstå (faktisk lidt bedre end os :-/)

Fra : Hekto

Dato : 26-04-07 14:51

"J.C.Kløve" brought next idea :
> [...]
> tegninger.
>
> Se det kan selv kineserne forstå (faktisk lidt bedre end os :-/)

Ja efteruddannelse i GPS ... hvad skal det
hjælpe??? Får det dem til at tænke anderledes??
Næææh!!!!
Problemet er at mange fordyber sig i mere eller
mindre imaginære tekniske problemer ved
konstruktionen, og taber overblikket. Det er
heeeelt normalt i danske virksomheder.

Her i biksen går den bare ikke! Hvis ikke de har
lært det 'hjemmefra' er det ikke her de skal tro
de bliver oplært.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-07 10:22

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]
> sig vildt til sin første svende løn, gik fra 85.-
> de 170.- er ikke en høj løn for en murer svend

Læste i lokalsprøjten at standardhyren for en murersvend i Køge er 420.000 +
fri bil.

/jim

Fra : bigOne

Dato : 26-04-07 10:56

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Læste i lokalsprøjten at standardhyren for en murersvend i Køge er 420.000
> + fri bil.

"Nyt MC blad på nettet".........

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 26-04-07 12:46

> [...]
> Men halvandenhundrede er da en meget almindelig håndværkerløn, ikke mindst
> her midt i lønfesten - Så måske at du blot har planlagt din fremtidige

Ja det kunne da være jeg skulle læse videre til noget håndværker. Det siger
mig desværre bare ikke noget, men det kunne det måske komme til at gøre :-/
Arbejder i butik nu, og det giver jo ingen penge. Til gengæld er
arbejdstimerne mange, og man arbejder 6 dage om ugen. Hurra. :)
Folkeskolelærer giver desværre heller ikke det helt vilde.. Men der er der
vist mulighed for at søge videre, efter man har arbejdet nogle år som dét..

....burde finde en bedre gruppe til dette :D

Mvh Anders

Fra : hjarno@gmail.com

Dato : 26-04-07 01:12

On 25 Apr., 04:51, "H. Brønd" <1hfjernde...@c.dk> wrote:
> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad, på
> [...]

Det virker umiddelbart som nogle gode MC tests. Hvis der bliver et
rimeligt flow på siden tror jeg godt at jeg vil betale de 150,- for et
års adgang. Lad os se hvad der sker i den gratis periode..

/Anders

Fra : Armand

Dato : 26-04-07 01:35

"H. Brønd" <1hfjerndette@c.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC Blad,
> [...]
Nix!
En af de større værdier i de køb/abonnementer jeg har gjrt/haft gennem tiden
er at dykke ned i stakken i kælderen og kunne bladre sig frem til gamle
tests og omtaler. Dén mulighed stoler jeg ikke på at have med online-news

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-04-07 17:56

H. Brønd skrev den 24 apr 2007 i

> Anders Rasmussen (tidl. Superbike Europamester) har lavet et nyt MC
> Blad, på nettet.
> http://mcnews.dk/
> Er det noget du vil betale for at læse?

Nej.