Endnu en trappe...
Fra : Rene Hansen

Dato : 02-05-07 20:12

Hej gruppe
Jeg er netop ved at planlægge et lille byggeprojekt; jeg skal bygge en
trappe op til overetagen i en af vores udbygninger (nedlagt landbrug,
kornloft over port).
Trappen skal gå fra et rum ved siden af selve portrummet op til det
gamle kornloft som nu skal indrettes til hobbyværksted.
Spørgsmålet er jo så hvormange trin pr meter? I brolægningens verden
plejer det at være en tommelfingerregel med ca 3 trin pr meter.
Vil det være OK til en trappe op til en overetage hvor man sommetider
vil komme til at slæbe en kasse el. lign. med sig?
Der er jo et link til en høj terasse, hvor der står at trinene ikke
bør være højere end 20 cm; det ser jeg nærmest som en meget
børnevenlig udgave....
Jeg håber at der er en som vil dele sine guldkorn med mig så jeg kan
imponere fruen med min overlegne viden om alting

Hilsen

Rene
(hvis bedre halvdel stadig tror på at jeg er intet mindre end et
orakel, eller i hvertfald høflig nok til ikke at smadre min
selvtillid...)

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-05-07 20:35

"Rene Hansen (slet MPZB1)" <spamjunkie@MPZB1not.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er jo et link til en høj terasse, hvor der står at trinene ikke
> bør være højere end 20 cm; det ser jeg nærmest som en meget

Normal trinhøjde ligger omkring de 18-19 cm. 33 cm er meget.

- Martin

Fra : Rene Hansen

Dato : 03-05-07 09:08

Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev:
>Normal trinhøjde ligger omkring de
>18-19 cm. 33 cm er meget.

(SNIP)

>- Martin

Hej Martin
Takker, bukker og skraber.
Jeg finder overfræseren frem og begynder produktionen allerede i
dag.

Rene

Fra : kep

Dato : 03-05-07 10:42

"Rene Hansen (slet L3ZQV)" <spamjunkie@L3ZQVnot.me> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Martin
> Takker, bukker og skraber.
> Jeg finder overfræseren frem og begynder produktionen allerede i

Hej
Måske er der noget du kan bruge her :
http://www.sendspace.com/file/hb0pgq

--
M.v.h.
kep

Fra : kep

Dato : 03-05-07 11:02

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "Rene Hansen (slet L3ZQV)" <spamjunkie@L3ZQVnot.me> skrev i en meddelelse

> [...]
Glemte lige denne her :
http://www.sendspace.com/file/v4fys5

--
M.v.h.
kep

Fra : Rene Hansen

Dato : 03-05-07 22:41

kep <kepFJERN@postkasse.net> skrev:

> [...]

Hej Kep
Det er jo ganske utroligt så meget hjælp man kan få ved at
spørge pænt....
Tusind mange tak, det er rigtig spændende læsning.

Rene

Fra : kep

Dato : 03-05-07 23:09

"Rene Hansen (slet REVGR)" <spamjunkie@REVGRnot.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er jo ganske utroligt så meget hjælp man kan få ved at
> spørge pænt....
> Tusind mange tak, det er rigtig spændende læsning.

Selv Tak :- )