Fjernelse af plastik mailing fra træværk
Fra : Thostrup

Dato : 02-05-07 12:49

Hej

Jeg ville i gang med at give vores træværk noget imprægnering, men har set
at det er malet med noget plastik maling af de tidligere ejere.

Det drejer sig om vores vinduesrammer og nogle brædder omkring vores
terrasse.

Hvordan fjerner jeg lettest/bedst denne plastikmaling så jeg kan imprægnere
det i stedet?

På forhånd tak

Mvh Thostrup

Fra : Max

Dato : 02-05-07 14:12

Hej Thostrup

> Hvordan fjerner jeg lettest/bedst denne plastikmaling så jeg kan
> imprægnere det i stedet?

Slibemaskiner i forskellige udgaver.

--
Mvh Max

Fra : Tomas Jensen

Dato : 02-05-07 15:55

Max skrev:
> Hej Thostrup

> Slibemaskiner i forskellige udgaver.

....Eller brun sæbe med plastik over.

mvh Tomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-05-07 19:01

> ...Eller brun sæbe med plastik over.

Ikke godt på plastikmaling - træet skal suge fugten så malingen slipper, og
det er bestemt ikke sundt. Der er kun slibning når det er plastmaling.

Mvh Maria

Fra : Jacob Andersen

Dato : 02-05-07 21:12

> Ikke godt på plastikmaling - træet skal suge fugten så malingen slipper,
> og det er bestemt ikke sundt. Der er kun slibning når det er plastmaling.

Eller opløsningsbaseret malingfjerner til mindre arealer. Koster temmeligt
meget. Smør på, vent 20 min og skrab af. Fås hos farvehandleren.
Jacob

Fra : Max

Dato : 02-05-07 21:32

Hej Jacob

> Eller opløsningsbaseret malingfjerner til mindre arealer. Koster
> temmeligt meget. Smør på, vent 20 min og skrab af. Fås hos
> farvehandleren.

Ja, og er det en ordentlig plastmaling, ja så er den ligeglad.

--
Mvh Max