træ dimensioner trappe
Fra : Gert

Dato : 01-05-07 21:16

jeg står og skal lave en trappe op til 1 salen.
men jeg ved ikke lige hvad træ dimensioner jeg skal bruge

lidt om trappen
2 side vanger 4,20m lange (spild inkluderet)
10 trin med brede ca. 1m. dybde ca. 21 cm
trappens vinkel er 53,4 grader

høvlet fyrretræ,
og samling med dyvler og skruer og lim.

det er en trappe til daglig brug, nogen der kan hjælpe ,
vores lokale XL kunne/ville ikke.

Mvh
Gert Møller

Fra : Martin Bak

Dato : 01-05-07 21:38

"Gert" <Gert@lynghoy.dkkk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> høvlet fyrretræ,
> og samling med dyvler og skruer og lim.
>
> det er en trappe til daglig brug, nogen der kan hjælpe ,

Normalt vil en trappe ikke være limet, men trinene være fræset ind i
vangerne og alene skruet.
Den planlagte konstruktion kan jeg godt forstå at ingen vil tage ansvaret
for.
Jeg vil sige både trin og vanger omkring 30 mm. Og trinene fræset ind i
vangerne.

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 01-05-07 21:42

> Jeg vil sige både trin og vanger omkring 30 mm. Og trinene fræset ind i
> vangerne.

Skal måske tilføjes; vangerne bør være limtræ.

Martin

Fra : Gert

Dato : 01-05-07 21:52

> [...]
> for.
> Jeg vil sige både trin og vanger omkring 30 mm. Og trinene fræset ind i

det var jo netop derfor jeg spurgte i den lokale XL, de praler jo af at de
kan hjælpe.
men jeg fik hverken råd eller vejledning fra dem, bare at de ikke kunne
hjælpe.

og også derfor jeg spørger rundt inden jeg bygger, isteden for at lave den
og først bagefter finde ud af jeg har lavet den forkert

Mvh
Gert

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-05-07 07:18

> og også derfor jeg spørger rundt inden jeg bygger, isteden for at lave den
> og først bagefter finde ud af jeg har lavet den forkert

Du kunne jo går en tur rundt omkring og kigge på trapper og dimensioner.

Mvh Maria