Drivhus med/uden sokkel!
Fra : MaG

Dato : 01-05-07 16:18

Hejsa!

Jeg er så heldig at jeg skal have mig et drivhus! Det skal være et uden jord
forstået på den måde, at det skal være til kapilær kasser!

Vi er så ved at se på forskellige slags og kan se at der skal købes sokkel
ved siden af, hvilken betydning har denne sokkel? Vi har tænkt os at der
skal være herregårds sten på "gulvet" i drivhuset...

Håber at i kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-05-07 16:34

MaG skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Vi er så ved at se på forskellige slags og kan se at der skal
> købes sokkel ved siden af, hvilken betydning har denne sokkel?

Den vigtigste er i mine øjne, at det står bedre fast i en lille
storm.......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 16:50

> Den vigtigste er i mine øjne, at det står bedre fast i en lille
> storm.......

Og de fleste af de sokler er ikke meget bevendt - det er noget tyndt blik
Hvis drivhuset står bare en smule udsat så støb et fundament til det og gør
det fast hele vejen rundt. Alternativt så solid træramme på
punktfundamenter. Så skal det nok bliuve stående...

Vi købte en sokkel til vores da vi satte det op for et par år siden. Eneste
fordel er imho at det give 10cm større højde ...
/A

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-05-07 22:05

Anders Majland skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Vi købte en sokkel til vores da vi satte det op for et par år
> siden. Eneste fordel er imho at det give 10cm større højde ...
> /A

OK

Ja - de er jo nok forskellige - vores sokkel er rimelig kraftig
og med et stykke vinkeljern i hvert hjørne, der går en halv meter
ned i jorden - så det står ganske godt fast i stormvejr.

Og de 10 cm ekstra højde er også fint.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-05-07 18:48

MaG <maria@fredslund.biz> wrote:

> hvilken betydning har denne sokkel?

For det første, så hjælper soklen med at stabilisere drivhuset, og det
står bedre fast.

For det andet løfter det drivhuset en smule.

Men…

Hvis du har muligheden, så støb selv en sokkel, og lav den 30-40 cm
højere end jordniveau.
Det giver en større højde i drivhuset, og den får du brug for, hvis du
bruger kapilærkasser, da de jo er 30 cm høje.

Derudover kan du så også plante blomster hele vejen rundt om drivhuset,
da de nu ikke skygger ind, og så skjuler de også soklen.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 18:59

> Hvis du har muligheden, så støb selv en sokkel, og lav den 30-40 cm
> højere end jordniveau.

Imho kønnere at grave ned i drivhuset - men det giver jo lige en udfordring
hvis man vil have trillebøre op/ned ...

Evt nøjes med at grave kapilærkasserne ned og så lægge terrasse i resten.

Fra : Dan Andersen

Dato : 01-05-07 19:51

med venlig hilsen - Dan Andersen www.dbamott.dk