Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Defekt scanner ?
Fra : Thomas

Dato : 01-05-07 18:45

Hejsa

Hejsa... Jeg håber mit indlæg hører til i denne nyhedsgruppe - ellers
må i meget gerne pege mig i den rigtige retning...

Jeg har i lang tid været en glad ejer af en Canon CanoScan 3200F.
Jeg har vel haft den i 2-3 år snart, og der har aldrig været problemer
med den...

For nogen uger siden, stod mit bundkort til compteren af - og jeg
måtte flytte alt mit hardware over på et nyt bundkort... Jeg har så
netop idag skulle bruge min scanner igen - men den skaber sig lidt
underligt...

når jeg scanner, kommer der underlige farvede striber, i billedet...
Jeg har lagt en test på nettet her :
http://imagecrack.com/files/200751133430202465_Scanner.jpg

alternativ link her :
http://www.imagecrack.com/image.aspx?i=scanner&s=100055130

Dette er et scan af "låget" af scanneren... Altså bare et scan jeg lavede
mens der ingenting var i... Som i kan se er der underlige farvede
striber på tværs af billedet...

Jeg har forsøgt at geninstallere photoshop (CS2), og endda installere
en ældre version af photoshop (CS)... Det virkede ikke.

Jeg har prøvet at slette scanneren fra enhedshåndteringen, og installere
driveren igen. Det virkede ikke...

Jeg har prøvet at koble scanneren til en anden USB port - det virkede heller
ikke...

Så mit spørgsmål - Tror i problemet ligger i scanneren? Eller evt. i mit
nye bundkort (problemer med USB portene evt?)

Mvh. Thomas