Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfra stammer dette billede - hvem er pi~
Fra : BA

Dato : 01-05-07 17:00

Hej

Se venligst dk.binære " billeder fra plakat på Gran canaria og Bitte Kai
Rand"

For en månedstid siden var vi på Gran Canaria, og på den lokale reataurent
hang dette fotografi (affotograferet). Vi blev meget facineret af det, og
brugte flere måltider til at fundere over det og spekulere hvorfra det
stammer. Vi mener, det muligvis er fra en film, der foregår i Rom.

I dag skete der så det utrolige, at vi i Politiken ser et plagiat som
reklame for Bitte Kai Rand - billldet er taget samme sted - brønddækslet er
raderet væk.

Hjælp!

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Peter Heide

Dato : 01-05-07 17:08

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugte flere måltider til at fundere over det og spekulere hvorfra det
> stammer. Vi mener, det muligvis er fra en film, der foregår i Rom.

hvor er dit billede henne ? der er ikke noget i dk.binaer.

Fra : BA

Dato : 01-05-07 17:18

> Se venligst dk.binære " billeder fra plakat på Gran canaria og Bitte Kai
> Rand"

Undskyld - øv

Jeg troede bare, man vedhæftede i dk.binære.
Hvordan får man billederne i binære?

Fra : BA

Dato : 01-05-07 17:28

Så lykkedes det. De skulle åbenbart bare sendses hver for sig - måske var
det for meget på én gang. Nu er de i binaære.

Fra : Peter Heide

Dato : 01-05-07 17:32

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så lykkedes det. De skulle åbenbart bare sendses hver for sig - måske var
> det for meget på én gang. Nu er de i binaære.
> --

Jeg er ret sikker på at det ikke stammer fra en film ,men er ikke helt
sikker.

Den kan købes som plakat mange steder også hér hjemme.

Tror det er en eller anden kendt fotograf.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-07 17:35

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så lykkedes det. De skulle åbenbart bare sendses hver for sig - måske var
> det for meget på én gang. Nu er de i binaære.

Du må godt sende mig billedet, måske kan jeg hjælpe!

langgaard @ klarupnet . dk uden mellemrum

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-07 17:31

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede bare, man vedhæftede i dk.binære.
> Hvordan får man billederne i binære?

Hej

Det er ikke alle der kan se omtalte gruppe, nogle udbydere vil ikke have med
dem at gøre, så et alternativt sted at smide billedet vil være velkommen!

Fra : mj

Dato : 01-05-07 17:51

> [...]

> I dag skete der så det utrolige, at vi i Politiken ser et plagiat som
> reklame for Bitte Kai Rand - billldet er taget samme sted - brønddækslet

brønddækslet er ikke raderet væk, gaden er bare lavet meget om bla. er
gadeplanet sænket tæt på en halv meter, hvilket også forklare hvorfor alle
personerne i det nye billede virker for små.

men hvor det er ved jeg ikke.

mvh
mj

Fra : Holst

Dato : 01-05-07 19:40

mj wrote:

> brønddækslet er ikke raderet væk, gaden er bare lavet meget om bla. er
> gadeplanet sænket tæt på en halv meter, hvilket også forklare hvorfor alle
> personerne i det nye billede virker for små.

Ja, jeg undrede mig også ganske meget over netop de små mennesker og de
anderledes sokkel på bygningerne - indtil jeg også indså, at gadeplanet
måtte være sænket.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 02-05-07 00:30

mj wrote:
> brønddækslet er ikke raderet væk, gaden er bare lavet meget om bla. er
> gadeplanet sænket tæt på en halv meter, hvilket også forklare hvorfor alle
> personerne i det nye billede virker for små.

Interessant.
Hvorfor har man sænket gadeplanet?
Det kan da ikke have været helt nemt.

-Rune

Fra : mj

Dato : 02-05-07 06:46

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Interessant.
> Hvorfor har man sænket gadeplanet?

Det er et godt spørgsmål ?

> Det kan da ikke have været helt nemt.

Bestemt ikke

mvh
mj

Fra : Holst

Dato : 02-05-07 07:02

Rune Zedeler wrote:

> Interessant.
> Hvorfor har man sænket gadeplanet?
> Det kan da ikke have været helt nemt.

Man tager en gravemaskine (de fås i store størrelser) og graver en halv
meter af. Så lægger man ny belægning. Det er såmænd ikke så svært.

Det store spørgsmål er hvorfor, men det kan være vanskeligt at svare på.
Der har sikkert været en god grund til det. Havde man kendt til
forholdene på stedet dengang, ville man måske kunne have set fornuften i
det.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 02-05-07 16:14

Holst wrote:

> Man tager en gravemaskine (de fås i store størrelser) og graver en halv
> meter af. Så lægger man ny belægning. Det er såmænd ikke så svært.

Jeg tænkte nu mere på de omkringliggende bygninger, der vel skulle
omfunderes.

-Rune

Fra : Holst

Dato : 02-05-07 16:30

Rune Zedeler wrote:

> Jeg tænkte nu mere på de omkringliggende bygninger, der vel skulle
> omfunderes.

Understøbning kaldes det, så vidt jeg husker. Jeg vil tro, at det ikke
er sket.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-05-07 18:39

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Venlig hilsen
> BA
>
> OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min

Davs Poul.

Min udbyder har ikke binære grupper, kan jeg lokke dig til at lægge billedet
op på en alment tilgængelig hjemmeside, så jeg evt. måske kan hjælpe?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - niksen...kommer...

Fra : Anglachel

Dato : 01-05-07 18:53

http://img67.imageshack.us/img67/8205/bittekairanddb0.jpg

--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-05-07 19:08

> [...]

> I dag skete der så det utrolige, at vi i Politiken ser et plagiat som
> reklame for Bitte Kai Rand - billldet er taget samme sted - brønddækslet

Da er da Ruth Orkins billede "American girl in Italy". Som jeg vidste det,
nej, men jeg er god til at google..

Bjarne K.

Fra : Holst

Dato : 01-05-07 19:42

Bjarne K. wrote:

> Da er da Ruth Orkins billede "American girl in Italy". Som jeg vidste det,
> nej, men jeg er god til at google..

Ja, det er jo et billede, man har set før. Når du nu siger, hvad det er,
så afslører Google jo også hurtigt, hvor det er taget:

American Girl in Italy is Orkin's classic signature image. In 1951,
Orkin traveled to Israel on assignment with the Israeli Philharmonic.
After living in Israel for a few months, she continued her travels in
Italy. In Florence, she met an art student in her hotel who became
the subject for a picture story titled "Don't Be Afraid to Travel
Alone." Orkin shot this timeless image at the Piazza del Repubblica.
The photograph originally appeared in Cosmopolitan, (9/52) has now
appeared in countless other publications, and is known throughout
the world.

Fra : Mr. D

Dato : 01-05-07 21:27

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> "BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Da er da Ruth Orkins billede "American girl in Italy". Som jeg vidste det,
> nej, men jeg er god til at google..

Sandt nok, men her er det originale billede:
http://www.hackelbury.co.uk/images/artists/icons/6.orkin_bg.jpg

simon

Fra : Jan Winther

Dato : 07-05-07 22:12

jeg er ret overbevist om, at det er Ingrid Bergman

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 25-05-07 21:41

> [...]
>
> I dag skete der så det utrolige, at vi i Politiken ser et plagiat som
> reklame for Bitte Kai Rand - billldet er taget samme sted - brønddækslet

Det er længe siden at I har snakket om det, men en interessant krølle på
halen er faktisk pigens egen historie.
Ruth Orkin blev jo vældig berømt, og billedet er som nævnt kendt over hele
verden.

Det var den stakkels pige på billedet bare ikke særlig interesseret i,
endsige glad for:
Billedet er taget mens hun er på vej hjem fra sin daværende kæreste, som
netop havde slået op med hende. Derfor var hun i sagens natur ikke særligt
lykkelig, hvilket man også kan se hvis man kigger efter.
Til overflod, betragtede datidens italienske mænd enligt vandrende piger, og
især da udenlandske piger, som nærmest løse på tråden, og nogen man næsten
bare kunne kaste sig over efter forgodtbefindende. Det forklarer de særdeles
lystige blikke fra alle mændene omkring hende, og forklarer også hvorfor man
netop ikke ser andre kvinder på gaden end hende.

Forestil jer så denne pige, i en af sit livs mest ulykkelige situationer,
opleve, at ikke alene bliver hun fotograferet, men tilmed gjort berømt, og
vist verden over som Ruth Orkins store mesterværk.
Nej, hun var bestemt ikke glad for det billede..

Jeg husker desværre ikke helt hvor jeg har beretningen fra, men måske var
det tv, det er længe siden.
Jeg husker den bare, hver gang jeg ser det billede.

Venlig hilsen
Henrik