Dagens tip: Stuebambus på Frederiksberg!
Fra : Siri

Dato : 01-05-07 19:17

Hej alle kattevenner
Endelig er det lykkedes mig at opstøve stuebambus, efter at have spurgt
i enhver blomsterbutik, jeg kom forbi, og kun fået et undrende 'hvad er
det?' til svar....
Men blomsterbutikken overfor Frederiksberg Metrostation skaffede den
efter et par uger - så der fåes det, og det er godt: Gia gik omgående
ombord i sin!
Endnu et tip i samme boldgade: Den venlige dame i dyreshoppen lidt
længere oppe ad gaden - hun er tidl. perser-slave - har en særlig
slags kattegræs, der også var et totalt hit til Gias gane! Det er lidt
længere og grovere, og smagte hende super. Jeg har ikke set det andre
steder, men der er det altså.
Håber, at nogen kan bruge tippet til glæde for kattene
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 19:28

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Men blomsterbutikken overfor Frederiksberg Metrostation skaffede den
> efter et par uger - så der fåes det, og det er godt: Gia gik omgående
> ombord i sin!

Hvad måtte du slippe for den?
Jeg ser dem rundt om med jævne mellemrum, men jeg synes at de 30kr de
oftest står til er temmeligt pebrede, specielt når man tager i
betragtning at hos mig bliver sådan en barberet ind til grenene i løbet
af ½-1 time og så er den færdig. Derefter kan jeg så gå rundt og tørre
bræk op i hele huset, adr.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Siri

Dato : 01-05-07 19:52

> Kate skrev:
> Hvad måtte du slippe for den?

35kr!
som sagt, jeg har jagtet rundt og følt mig rent til grin, når jeg så de
undrende ansigter... Så for mig var det et fund!

, specielt når man tager i
> betragtning at hos mig bliver sådan en barberet ind til grenene i løbet
> af ½-1 time og så er den færdig. Derefter kan jeg så gå rundt og tørre
> bræk op i hele huset, adr.

OK! Gia nippede bare til den, som hun gør med kattegræsset, og hun har
sjældent hårbolle-bræk, så - men klart, det lyder ikke som et hit for
dine misser. Må jeg forsigtigt fiske for lidt mere fyld/stof på din
hjemmeside - altid dejligt at læse om andres katte i deres omgivelser
Nu kaldes der 'jeg vil lege - nu!'

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-07 19:35

In news:n5WdnZ8LWYi6GarbRVnygwA@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:
> [...]
> set det andre steder, men der er det altså.
> Håber, at nogen kan bruge tippet til glæde for kattene

Det lyder da helt utroligt at en blomsterhandler ikke ved hvad en
stuebambus er. Det er nok fordi dem du tidligere har spurgt ikke fører
dem, så er det jo nemmere at spille uforstående.

Hvis du har forbindelser til en landmand, så er ganske almindeligt
korn også et hit hos kattene hvis man kommer nogle enkelte korn i en
potte med jord og lader det gro. Det er billigere end kattegræs og
smager åbenbart også misserne bedre. Man kan også så ganske
almindelige fuglefrø. Det kan kattene også lide. Det har jeg jo kunnet
se, når fuglene har raget en masse frø på jorden fra foderhuset, og
det så senere spirer. Det har været guf for mine katte . Alm.
kattegræs har ikke været et "hit" her, det har de i stedet for at
spise, stået og trampet på i potten - mærkelige misser

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 19:43

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> korn også et hit hos kattene hvis man kommer nogle enkelte korn i en
> potte med jord og lader det gro. Det er billigere end kattegræs og

Før vi fik have, plantede jeg et par gange kattegræs, ikke om kræene
gad æde det. Når de er ude nu kan jeg se at de tager det stride græs
mest. De kan også godt tage alm. græsstrå, men vil helst bide i det der
nærmest ligner strø fra marken

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-05-07 20:24

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder, men der er det altså.
> Håber, at nogen kan bruge tippet til glæde for kattene

prøv at holde øje med Netto, de har ind i mellem stuebambus til 10-20 kr,
mine er også ret begejstrede for dem.
mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 21:03

> [...]
> Endelig er det lykkedes mig at opstøve stuebambus, efter at have spurgt
> i enhver blomsterbutik, jeg kom forbi, og kun fået et undrende 'hvad er
Klip

Hej Siri
Da jeg byggede min indhegning måtte Kosmos ikke komme ud
Så han havde kun det græs jeg hentede fra haven, Her er billeder fra
dengang.

Ps det er de billeder der hedder Kosmos med græs som lille.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=646&folder=853&limit_start=0&limit_user=15

Her er det det bredblade græs de spiser, Hehe naboens pode der kalder på
Rocke, er startet igen.
Så jeg har lært ham at fodre Rocke med græs.

Dem der ikke kender naboens pode, så er det en lille knægt på ? der skriger
MISSER gennem hegnet, og så kommer Rocke løbende til ham.

Jeg har talt med forældrene og vi blev enige om at `magien forsvandt hvis
han kom ind og snakkede med Rocke.

De bruger det vist til at få ham rolig i bilen når de skal hjem. Hehe.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 15:06

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=
> 646&folder=853&limit_start=0&limit_user=15

Han er godt nok en fin mis

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 17:49

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Han er godt nok en fin mis
>
> --
> Kate

Selvfølgelig er han det Han bor jo hos mig Hehe .

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 20:47

> "Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er han det Han bor jo hos mig Hehe .

hæhæhæ, et svar jeg selv kunne være kommet med

Fra : Inge

Dato : 02-05-07 18:52

> [...]
> steder, men der er det altså.
> Håber, at nogen kan bruge tippet til glæde for kattene

Ja jeg har osse lige købt i dag. 2 styks a 45 kr.!!!!, men hvad gør jeg ikke
for den lille kat. Så er der en til spisepladsen og en ude på altanen. Og
hun blev helt ekstatisk og lagde sig oven i potten så nu er vi begge så
glade.

SIRI: sig frem: Jeg har været så spændt og nu må jeg spørge: har du fået en
ny kammerat til Gia?

Mvh
Inge

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 20:48

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> wrote in

> Ja jeg har osse lige købt i dag. 2 styks a 45 kr.!!!!

Wow, så må jeg vidst netegnes som en nærigrøv Sidst jeg så dem var
det til 30kr og det ville jeg ikke gi'. Heldigvis er de ganske godt
tilfredse med græsset i haven nu hvor den mulighed findes.

Fra : Inge

Dato : 02-05-07 20:57

> [...]
> Kate
>
> Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
> Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.

hej
nej jeg synes osse det er mange penge, men jeg har jo begrænset hendes liv
på mange måder ved at bo på 2 sal og kun udeliv på altan, så jeg ville godt
gi' det for denne gang. osse fordi jeg havde bestilt dem hos
blomsterhandleren. Græs har jeg svært ved at få til at gro.

mvh
Inge

Fra : Siri

Dato : 02-05-07 23:40

> [...]
> glade.
>
> SIRI: sig frem: Jeg har været så spændt og nu må jeg spørge: har du fået en

Hej Inge
Kiggede lige efter om du har en profil her, men ku ikke finde dig?
Jo, som nævnt i en anden tråd flyttede Belle ind, og flyttede ud igen,
desværre. Så nej, legekammeraten er ikke fundet, men jeg er på vej til
at tjekke et par muligheder. Det er jo primært Gia, som skal have en at
ræse med og putte med. En nussegøj til mig er ren sidegevinst, og vi
skal begge trives med den nye - ellers går det ikke.
Belle gad ikke Gia overhovedet, trods talrige invitationer fra husets
lille herskerinde, men insisterede konstant på min opmærksomhed, og det
kan jeg ikke levere. Vi var begge lettede, da hun flyttede - Gia over at
få sin seng og sit legetøj tilbage, og jeg over at få ro...
Og hun har fået det perfekte nye hjem til sit gemyt og sine behov, så
alt er godt.
Tusind tak for din interesse - det er da dejligt med den opmærksomhed
Det er en af de særligt skønne ting ved gruppen

Fra : Inge

Dato : 03-05-07 16:30

> [...]
> Tusind tak for din interesse - det er da dejligt med den opmærksomhed
> Det er en af de særligt skønne ting ved gruppen

Godt at der er ro på igen, jeg håber I får en sød roommate mere.
Og nej, jeg har ingen profil på hjemmesiden, jeg har heller intet
fotoapparat så jeg ville ikke kunne lægge billeder ind. Men jeg nyder og
savler da over de mange dejlige katte der er der. Så jeg må nøjes med at
gramse på min Lillemis, der dog efterhånden er kommet op i fruestørrelse og
uden besvær ville kunne ruge pingvinæg ud :)
Jeg skriver kun på usenet.

mvh
Inge

Fra : Siri

Dato : 03-05-07 23:53

> [...]
> gramse på min Lillemis, der dog efterhånden er kommet op i fruestørrelse og
> uden besvær ville kunne ruge pingvinæg ud :)

Hej Inge
Fair nok, at du er usenet-fan - jeg nyder bare de dejlige albums og at
se, hvad det er for spændende mennesker, der huserer her.
Jeg har forresten selv fået opdateret min profil plus kattenes, så du
kan læse lidt om forløbet der, set med forskellige øjne. Mine, og
missernes
Dejligt at have en kat at gramse på Gia morgenvækkede mig blidt med
sin spinden i dag, til en gedigen gang morgengrams - hun er sådan et
dejligt uldbundt. Og hun kalder på mig nu....

Fra : Siri

Dato : 03-05-07 23:53

Fra : Siri

Dato : 03-05-07 23:53