ingen backup=ikke vigtige data
Fra : Snuden

Dato : 01-05-07 16:24

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30938

Utroligt, at man kan være så naiv..

Hvis du ikke har backup af dine data, er de undværlige. Hvor mange gange
skal vi sige det?

Snuden

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-05-07 10:23

Snuden <snudens@gmail.com> skrev 2007-05-01:
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30938
>

> Utroligt, at man kan være så naiv..
>
> Hvis du ikke har backup af dine data, er de undværlige. Hvor mange gange
> skal vi sige det?
Desværre tænker mange ikke tanken at det kan gå galt før de har været
ude for det.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Max

Dato : 02-05-07 12:21

Hej Snuden

> Hvis du ikke har backup af dine data, er de undværlige. Hvor mange
> gange skal vi sige det?

Man møder jo også folk der flytter alle billederne ud på en ekstern
harddisk og så mener de at de har en back-up :(

--
Mvh Max

Fra : Kent Friis

Dato : 02-05-07 16:17

Den Wed, 2 May 2007 13:21:01 +0200 skrev Max:
> Hej Snuden

> Man møder jo også folk der flytter alle billederne ud på en ekstern
> harddisk og så mener de at de har en back-up :(

En backup på en ekstern harddisk er fin. Men man skal selvfølgelig huske
at en backup er en KOPI. Hvis billederne kun ligger på den eksterne er
man ligevidt.

Mvh
Kent

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-05-07 16:20

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

>En backup på en ekstern harddisk er fin.

Jep. Man skal bare huske at placere "original" og "kopi" to
forskellige steder.

Hvis huset brænder, er det ikke snedigt at begge lå dér.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-05-07 16:32

Den Wed, 2 May 2007 15:20:06 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> Jep. Man skal bare huske at placere "original" og "kopi" to
> forskellige steder.
>
> Hvis huset brænder, er det ikke snedigt at begge lå dér.

Kommer an på hvor vigtige data er. Jeg har mine backups liggende
oven på skabet. Det ville naturligvis være ærgerligt at miste dem
hvis lortet skulle brænde, men der er en masse andre ting der ville
være meget mere ærgerligt at miste, som man ikke kan tage backup
af - og jeg er sikker på forsikringen ikke har en tidsmaskine, så
man kan købe en ny. I den sammenhæng er backup'en en mindre detalje.

Men jeg vil sg* ikke miste mine ting hver gang en disk bryder
sammen (som min gamle IBM Deathstart), eller jeg gjumrer med rm,
fdisk eller mkfs.

Mvh
Kent

Fra : cr

Dato : 02-05-07 16:46

Kent Friis skrev:

> En backup på en ekstern harddisk er fin. Men man skal selvfølgelig huske
> at en backup er en KOPI. Hvis billederne kun ligger på den eksterne er
> [...]

Al flyttende rundt med billeder og filer er kopier, selv billeder på et
memorykort er en kopi af billedsensoren. Uanset memorytype er tilføjelse
en overskrivning af de enkelte bitceller og der hentes en kopi af
bitcellerne til nogen andre bitceller.

cr