Brevskabelon
Fra : Tom

Dato : 02-05-07 09:39

Jeg vil gerne lave en brevskabelon i Word 2007.

Jeg har indsat et datofelt der automatisk opdaterer og så har jeg skrevet
MODTAGER hvor modtageren skal stå.
Imidlertid skal man jo så slette MODTAGER før man skriver.

Kan man lave noget smart med et felt der automatisk bliver markeret når man
klikker på det, så første bogstav sletter indholdet?

Eller en ramme eller noget der ikke printes med men tydeligt markerer at her
skal modtageradresse stå?

Fra : Klaus H

Dato : 02-05-07 22:24

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> man klikker på det, så første bogstav sletter indholdet?
>
> Eller en ramme eller noget der ikke printes med men tydeligt markerer at
I Off2003 kan du indsætte felt og vælge "Fill in". Der vil du så kunne
angive en ledetekst.

Klaus H

Fra : Tom

Dato : 04-05-07 09:50

> I Off2003 kan du indsætte felt og vælge "Fill in". Der vil du så kunne
> angive en ledetekst.

Det kan jeg ikke helt få til at fungere.
Jeg har valgt Insert Field -> Fill In -> Udfyldt teksten til feltet og når
man klikker OK bliver man promptet for teksten til feltet.

Men jeg vil jo kun promptes når man klikker på teksten "KLIK HER FOR AT
INDSÆTTE MODTAGER ADRESSE"

Kan den mon det?

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-05-07 10:51

> [...]
> man klikker OK bliver man promptet for teksten til feltet.
>
> Men jeg vil jo kun promptes når man klikker på teksten "KLIK HER FOR AT

Hej Tom

Her er én måde, du kan gøre det på:

1. Placér markøren, hvor modtageren skal stå.
2. Vælg Indsæt > Bogmærke...
3. I "Bogmærkenavn" skrives fx "modtager" uden gåseøjne.
4. Klik "Tilføj".
5. Vælg Indsæt > Felt og vælg "GoToButton"
6. I "Vis tekst" skrives
"KLIK HER FOR AT INDSÆTTE MODTAGER ADRESSE"
uden gåseøjne.
7. I "Bogmærkenavn" vælges "modtager". OK.

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Tom

Dato : 04-05-07 12:30

> [...]
> "KLIK HER FOR AT INDSÆTTE MODTAGER ADRESSE"
> uden gåseøjne.
> 7. I "Bogmærkenavn" vælges "modtager". OK.

Smukt!
Det virker. Tak.

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-05-07 13:37