Mac Mini og videoredigering
Fra : Nicolai Gideon

Dato : 02-05-07 11:27

Jeg vil gerne høre, om det ville være en god idé at købe Mac Mini til
den efterskole, hvor jeg arbejder, til at arbejde med video-redigering,
eller om der skal noget kraftigere til?

Nogle inputs?

Nicolai

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-05-07 11:38

Nicolai Gideon <gideon.on.juicenet@gmail.com> wrote:

> Jeg vil gerne høre, om det ville være en god idé at købe Mac Mini til
> den efterskole, hvor jeg arbejder, til at arbejde med video-redigering,
> eller om der skal noget kraftigere til?
>
> Nogle inputs?

Alm DV video ? .. så er det sikkert fint til f.eks. iMovie, evt. Final
Cut Express ... alt andet skal der nok noget graftigere til. Jeg vil
tage en iMac over en mac mini alle dage.

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Nicolai Gideon

Dato : 02-05-07 11:42

In article <1hxhkd1.1fbjsoy7xt02oN%thomas_lists@elements.dk>,
thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Alm DV video ? .. så er det sikkert fint til f.eks. iMovie, evt. Final
> Cut Express ... alt andet skal der nok noget graftigere til. Jeg vil
> tage en iMac over en mac mini alle dage.
>
> /thomas

ja - vi snakker nok mestendels iMovie - det er en efterskole og ikke DR2
;)

Problemet er, at der også er et økonomisk hensyn at tage...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-05-07 11:44

> [...]

> ;)
>
> Problemet er, at der også er et økonomisk hensyn at tage...

klart ... så synes jeg du skal gå efter en mini ... men få max'et den ud
mht. ram ...

Fra : Bruno

Dato : 02-05-07 19:11

Thomas von Hassel wrote:

> klart ... så synes jeg du skal gå efter en mini ... men få max'et den ud
> mht. ram ...

Og overveje en ekstern disk forbundet via Firewire, de små interne 2.5"
diske er ikke de hurtigste.

Mvh
Bruno