Hvem har bidt i æblet?
Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 01-05-07 18:24

Det er måske surt, siden han ikke har ædt det hele

--
Helge.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-07 21:38

On 2007-05-01 19:24:16 +0200, <helge.hammer@post4.tele.dk> said:

> Det er måske surt, siden han ikke har ædt det hele

Der har været forskellige forklaringer og gætterier gennem tiden. Her
er en lille artikelserie om Apples logo:

<http://www.maclab.dk/dokumentation/logoet/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-05-07 22:27

En gang var der en bekendt fra vores Nisus gruppe, der mente, at det var
'Moof', der havde forsøgt at tage æblet fra Steve Jobs, men Jobs var for
hutig.

Han kom også med den forklaring - lidt mere sandsynlig, - at det
manglende stykke var hakket ud af en solsort i Skotland. Macintosh æblet
skulle iflg. ham være det bedste, som solsortene i en bestemt egn i
Skotland kunne få. (Macintosh æblet kommer jo fra Skotland).

Den tredie - og met sandsynlige, - Som Allan Davies kom med, er, at det
manglende stykke + regnbuefarverne netop skulle adskille Apples
Macintosh æblesymbol fra Apple Records æblesymbol.

mvh. Erik Richard

Fra : nugurt

Dato : 02-05-07 20:50

On 2007-05-01 23:26:51 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> manglende stykke + regnbuefarverne netop skulle adskille Apples
> Macintosh æblesymbol fra Apple Records æblesymbol.

"Moof" er ikke navnet, men lyden som Clarus the DogCow siger / sagde...

Tror heller ikke den holder, men mere på Lyriks forklaring.

- nugurt

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-07 04:02

> Der har været forskellige forklaringer og gætterier gennem tiden. Her
> er en lille artikelserie om Apples logo:
>
> <http://www.maclab.dk/dokumentation/logoet/>

Ja, og mit gæt er det simple, at "a"´et i apple computer inc., skrevet
med den dertil tegnede Mottarskrift, skal udgå fra æblet.

M.

Fra : Lyrik

Dato : 02-05-07 12:04

Den 01.05.2007 kl. 22:37 skrev Henrik Münster <henrik@muenster.dk>:

> Der har været forskellige forklaringer og gætterier gennem tiden. Her er
> en lille artikelserie om Apples logo:
>
> <http://www.maclab.dk/dokumentation/logoet/>
++++++++++++++++++++++

Hvis jeg ikke læser de søforklaringer du henviser til og mødte logoet for
første gang med almindelig menneskelig erfaring, så ville jeg tolke det
som følger:
Eva tog en bid af æblet.
Det var fra kundskabens træ (om godt og ondt). De fleste vil nøjes med
"kundskabens træ".

Jeg tolker æblet som en indbydelse til at erhverve sig kundskab.(på godt
og ondt)
Og samtidig som en udfordring:
"Kundskab er godt nok et tveægget sværd. Men uden du køber denne, så får
du slet ingen kundskab."
Endvidere var det Eva som bed af æblet, hvilket gør at den appelerer til
kvinder.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.