Hjælp til backup af MySQL
Fra : Allan Nielsen

Dato : 02-05-07 10:24

Hej med jer

Jeg sidder og har brug for en lille smule hjælp til noget backup af en
MySQL database. Vi har vores egen webserver, hvor vi har MySQl 5.0
kørende. Vi benytter MySQL adminstrator til at oprette og redigere i
databaserne.

Vores problem ligger på backup siden. Problem er måske så meget sagt,
men vi søger lidt hjælp til, hvilken backup metode der skal vælges.

Vi har omkring 50 databaser. Hvis jeg ønsker at tage en backup hver
dag, skal jeg så stoppe MySQL som service og dernæst køre en "Complete
Backup" som man kan vælge i MySQL administrator? Jeg går ud fra, at
den tager alt med og at den kan benyttes igen, hvis jeg skal køre en
restore af databasen?

Jeg kan se, at man har mulighed for at vælge flere slags backup udover
"Complete Backup"..
Den ene henvender sig lidt til InnoDB mens den anden er bedste til
MylSAM. Vi har tabeller af begge slags i vores databaser, så disse
muligheder er vel ikke at foretrække frem for "Complete Backup"?

Og så et sidste spørgsmål her på falderebet; Kan man tage en "Complete
Backup" mens MySQL kører? Eller er det bedste at stoppe den helt i de
minutter backuppen tager?

Mvh Allan

Fra : Martin

Dato : 02-05-07 12:37

Allan Nielsen wrote:
> [...]
> Backup" som man kan vælge i MySQL administrator? Jeg går ud fra, at
> den tager alt med og at den kan benyttes igen, hvis jeg skal køre en

Jeg plejer at locke en tabel adgangen, tage backuppen af den ene tabel -
også åbne tabellen igen... også ellers fortsætte sådan hele vejen
igennem hver eneste database.

> [...]
> MylSAM. Vi har tabeller af begge slags i vores databaser, så disse
> muligheder er vel ikke at foretrække frem for "Complete Backup"?

Jeg ved ikke hvilke muligheder der er i mysql administrator, da jeg ikke
bruger det.