Sløv S.T.A.L.K.E.R :-/
Fra : skibber

Dato : 30-04-07 14:06

Hej jeg kæmper lidt med spillet S.T.A.L.K.E.R
jeg kan lige få det til at trille på medium default og med en opløsning på
1280/768 men det hakker stadig meget.

Jeg bruger et Nvidia Geforce 7800 GS 256mb med sidste ny driver
derudover er der i kassen.

Motherboard:
CPU Type Intel Pentium 4, 3200 MHz (16 x 200)
Motherboard Navn Asus P4C800 Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 4 DDR DIMM,
Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394) Motherboard Chipset Intel Canterwood i875P
System Hukommelse 2048 MB (PC2700 DDR SDRAM)

Er det ved at være lidt for sløvt,syntes ikke at kunne finde er skærmkort med
mere skub i eller må jeg vente på Nvidia kommer med er Agp ud gaven af 8800.

Hvad bruger i andre til at trække sådan et spil ?

Jeg bliver hængene lidt ved Agp lidt inu.

/skibber

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-04-07 20:25

skibber wrote:
> Hej jeg kæmper lidt med spillet S.T.A.L.K.E.R
> Hvad bruger i andre til at trække sådan et spil ?

AMD 64 4000+
2.5Gb Mem (DDR)
MSI K8N neo4 FI (PCI-E)
MSI X1950XT (256Mb mem)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : H H Husen

Dato : 30-04-07 20:57

Intel pentium 4, 3800 Mhz, Geforce 7800GTX (en del hurtigere end 7800GS) i
SLI (dvs 2 stk. 7800 gtx), 2 gb ram, Dell motherboard (som Nvidia vistnok
står for) og 2 250gb HD i raid 0 konfiguration.. Kører fint uden nogen form
for hakken, men det skulle den også gerne gøre. Dit grafikkort er simpelt
hen ikke hurtigt nok. Med dagens standard kan det simpelt hen ikke betale
sig at spare på grafikkortet, især når pc'ens processor bruges mindre og
mindre ved spil, hvor det er grafikkortets processor der overtager arbejdet.

mvh
hh

Fra : KillerAdmin

Dato : 30-04-07 21:01

"skibber" <fredibau@gmail.com> wrote in message
> Er det ved at være lidt for sløvt,syntes ikke at kunne finde er skærmkort
> med
> mere skub i eller må jeg vente på Nvidia kommer med er Agp ud gaven af
> 8800.

Hvad er sløvt?

> Hvad bruger i andre til at trække sådan et spil ?

Dell XPS M170. (Bærbar)
Syntes det kører fint herpå men selvfølgelig ikke perfekt.

> Jeg bliver hængene lidt ved Agp lidt inu.

Det gør jeg også på min stationær. Det koster jo lidt
at skifte det hele.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : KillerAdmin

Dato : 30-04-07 21:05

"KillerAdmin" <hemmelig@email.virker.ikke.dk> wrote in message
> Dell XPS M170. (Bærbar)

Glemte lidt oplysninger:
Centrino Pentium M 2.26GHz
2GB ram
Geforce Go 7800 GTX

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 22:09

> Hvad bruger i andre til at trække sådan et spil ?

Det kører fint med det her.

Intel® Pentium 4® processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz fsb,1
mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
PSU 350 Watt

2048 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ASUS EAX 800 XT-PE 256 MB DDR, PCI express, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) +/- format, inkl. Software
Cardreader.

Sådan ser mit system ud.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Dr.Phil

Dato : 30-04-07 22:36

"skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8800.
>
> Hvad bruger i andre til at trække sådan et spil ?
>
> Jeg bliver hængene lidt ved Agp lidt inu.

Min makker køre med en Pentium et-eller-andet og et MSI 6600GT PCI-E kort i
en Dell..og det kører fornuftigt nok.

Fra : Silver

Dato : 01-05-07 00:00

> Hvad bruger i andre til at trække sådan et spil ?

Stationær:

Inno3d NVIDIA nForce 680i SLI S-775 bundkort
Intel Core 2 Duo E6600 2.40 Ghz 4MB S-775 CPU
ASUS GeF 8800GTX DDR3 PCI-E 768MB grafikkort
2 GB DDR2 PC5400 667Mhz Ram.
400GB Western Digital 7200 rpm 16mb SATA2 hd.
620Watt Corsair CMPSU-620HXEU 120mm PSU.

Trækker alle spil i maks opløsning med alt i maks detaljer uden problemer.

Det jeg dog undrer mig lidt over er at det ikke kører godt nok hos dig da
STALKER jo er bygget på en ret gammel gfx motor uden de helt store krav til
maskiner?, den motor de bruger var vist nok state of the art i 2003 eller
deromkring.

Min bærbare kører det også glidende....

Bærbar:

Core Duo 1.66Ghz
2 Gb ram
ATI Mobile X1600 pro 512mb grafikkort.
Realtek onboard lydkort.

Mvh
Silver.

Fra : skibber

Dato : 01-05-07 11:01

On 30-04-2007 15:06:11, "skibber" wrote:
> Hej jeg kæmper lidt med spillet S.T.A.L.K.E.R
> jeg kan lige få det til at trille på medium default og med en opløsning på
> 1280/768 men det hakker stadig meget.

Hej alle.

Tak for info jeg kan godt se at jeg er noget bagefter og i andre
er skiftet til pci Express og cli.

Men det er også det eneste spil indtil nu jeg ikke har kunne køre
med høj grafik.

Jeg kan fortælle at det går næsten i stå og det er næsten umuligt
at flytte sig når man kommer op fra den kælderen hvor man får sin første
opgave det må være den landskabs senen der trækker alle tænderne ud af mit
grafik kort.

Så jeg venter lidt på agp udgaven af 8800,da jeg ikke syntes at
der findes noget lige nu (har i hverfald ikke fundet noget)der er værd at
skifte over til,med mindre at jeg skifter bundkort med pci Express,og så er
det jo hele systemet der skal skiftes.

Og til Silver kan jeg sige at det også undre mig lidt da det som du skriver
er bygget op over en gammel grafik maskine.

Har foresten 2 stykker Gforce 7800GS hvor det en er helt nyt og
ubrugt så jeg kunne jo prøve at hæve hastigheden på det ene
men jeg tror ikke jeg får så meget ud af det.

/skibber

Fra : skibber

Dato : 01-05-07 13:20

On 01-05-2007 12:00:43, "skibber" wrote:

> Hej alle.
>
> Tak for info jeg kan godt se at jeg er noget bagefter og i andre
> er skiftet til pci Express og cli.

Der smuttede lige en stavefejl jeg mener SLI og ikke cli
som er noget helt andet.

Fra : preben nielsen

Dato : 01-05-07 19:04

> Så jeg venter lidt på agp udgaven af 8800

Det tror jeg ikke du skal gå og vente på...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-05-07 19:14

skibber skrev:

> Så jeg venter lidt på agp udgaven af 8800

"Det tror jeg ikke du skal regne med, Anita"!!!

Din AGP port kan slet slet ikke levere det et 8800 har brug for!!

> /skibber

Lars B

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-05-07 20:23

Lars Jensen wrote:

> Din AGP port kan slet slet ikke levere det et 8800 har brug for!!

Det vildeste bliver nok X1950Pro som findes til AGP

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : skibber

Dato : 01-05-07 20:39

On 01-05-2007 21:23:11, "Peter Lykkegaard" wrote:

> Det vildeste bliver nok X1950Pro som findes til AGP
>
> - Peter

Hej Peter.

Jo flere har omtalt lige X1950Pro og kan det klare opgaven
bare lidt bedre end Gforce 7800GS er jeg da med på sådan et.

/skibber

Fra : Anders Ecklon

Dato : 02-05-07 03:09

> Jo flere har omtalt lige X1950Pro og kan det klare opgaven
> bare lidt bedre end Gforce 7800GS er jeg da med på sådan et.

Prøv lige at ændre grafiksettings i spillet til det absolut laveste, gå
op fra kælderen og prøv derefter at ændre grafiksettings til medium
eller high. Det hjalp ved mig i sin tid ;)

Mvh Anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-05-07 09:28

"Anders Ecklon" <ecklonfjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv lige at ændre grafiksettings i spillet til det absolut laveste, gå op
> fra kælderen og prøv derefter at ændre grafiksettings til medium eller
> high. Det hjalp ved mig i sin tid ;)
>
> Mvh Anders

Måske et dumt ?, men gjorde du så det af og til resten af spillet?

Fra : skibber

Dato : 02-05-07 10:35

On 02-05-2007 04:09:15, Anders Ecklon wrote:

> Prøv lige at ændre grafiksettings i spillet til det absolut laveste, gå
> op fra kælderen og prøv derefter at ændre grafiksettings til medium
> eller high. Det hjalp ved mig i sin tid ;)
>
> Mvh Anders

Det er også sådan jeg kører spillet, men
det er lidt trist at miste den gode frafik som nu en gang er
i spillet.

Men selfølgelig det kan da spilles,selvom det ind imellem tager
noget tid at vende sig om og komme væk.

/skibber

Fra : KillerAdmin

Dato : 02-05-07 20:53

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> Din AGP port kan slet slet ikke levere det et 8800 har brug for!!

Burde vel kunne lade sig gøre hvis de virkelige ville.
Neddroslet måske. Men der skal en bridge til.

Nvidia har dog sagt at de ikke laver en AGP version.

Fra : skibber

Dato : 02-05-07 10:43

Lige til sidst hvor stor er foreskellen imellem Gforce 7800GS og
X1950Pro AGP er der i det hele taget noget at løbe efter ?

Fra : skibber

Dato : 02-05-07 20:30

On 02-05-2007 11:42:51, "skibber" wrote:
> [...]

Tak til alle for info,nu går jeg lidt i tænkebox.

/skibber

Fra : Silver

Dato : 02-05-07 21:27

> Tak til alle for info,nu går jeg lidt i tænkebox.

Skiiipper?!....haaaallo! *Silver prikker til skipper...*
Fundet ud af noget?.....haaaaaaaaaallo!!!
skiiiiiiiiiipper!!!....juhuuuu?.......hvorfor siger du ikke noget?

hvorfor skuler du til mig?....jamen.....AV!* stop avav! jeg stopæ.aAVVAV ok
ok !! jeg smutter igen...

Fra : skibber

Dato : 03-05-07 10:59

On 02-05-2007 22:26:32, "Silver" wrote:

> [...]
> skiiiiiiiiiipper!!!....juhuuuu?.......hvorfor siger du ikke noget?
>
> hvorfor skuler du til mig?....jamen.....AV!* stop avav! jeg stopæ.aAVVAV

Hej Silver.

Jeg tror du tager fejl af mig og en anden
der er forskeld på "skipper og skibber)

Nu har jeg så også sagt noget.

/skibber

Fra : Silver

Dato : 03-05-07 14:49

> Jeg tror du tager fejl af mig og en anden
> der er forskeld på "skipper og skibber)
>
> Nu har jeg så også sagt noget.

Jaarrrhg nuts....

Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 02-05-07 12:05

skibber wrote:

> Lige til sidst hvor stor er foreskellen imellem Gforce 7800GS og
> X1950Pro AGP er der i det hele taget noget at løbe efter ?

Det giver da lidt i forhold til fx 7800GT
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=725&model2=715&chart=299

Jeg kan ikke lige finde GS versionen i listen :)

- Peter