Er 30-40 fps nok til flydende spil ?
Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 18:36

Hey

Jeg er ved at være bange for at jeg har brændt en massee penge af på
ingenting. Jeg har købt nyt gfx for at kunne game noget BF2 men får
bestemt ikke det gameplay jeg havde sat næsen op efter

Jeg får 30-50 fps men kan ikke rigtigt finde ud af om min forbindelse
også har en del af skylden for det laggende spil

Derfor vil jeg lgie høre hvad jeres erfaringer er, er 30-40 fps godt nok
til flydende gameplay ?

Hygge

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-04-07 18:47

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> også har en del af skylden for det laggende spil

> Derfor vil jeg lgie høre hvad jeres erfaringer er, er 30-40 fps godt nok

Prøv at teste i singleplayer, og kør eventuelt også en 3dmark03, 05 eller
aquamark, og skriv resultatet her, så kan vi jo prøve at sammenligne
resultater.

Med hensyn til hvad der er flydende, så er det vel ret individuelt, og det
kommer også an på hvad spil vi snakker om, så det.

Jeg har i multiplayer sat BF2 op efter den tweake guide jeg linker til i din
anden tråd.

Bjarne K.

Fra : Jakob

Dato : 29-04-07 11:01

In article <462f93ee$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ej@neit.nej
says...
> Prøv at teste i singleplayer, og kør eventuelt også en 3dmark03, 05 eller
> aquamark, og skriv resultatet her, så kan vi jo prøve at sammenligne
> resultater.

Sorry jeg har været væk lidt. Men jeg vil prøve at hente 3Dmark og poste
resultater her.

Hygge

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 25-04-07 21:49

Hey

[...]

Hvad er specs for dit setup nu?
Hvilke indstillinger spiller du med i BF2?
Og ikke mindst, kan du SE det hakker eller synes du bare ikke tallene er
høje nok? ;)

Nogen vil mene 30 fps er nok, andre vil mene det er alt for lidt, selv synes
jeg 30 fps er ok medmindre det er spil med hurtig action, og det er BF2 jo
nogen gange.

Brian

Fra : Jakob

Dato : 29-04-07 11:03

In article <f13d9$462fbe62$55da9d87$12770@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...
> Hvad er specs for dit setup nu?
> Hvilke indstillinger spiller du med i BF2?
> Og ikke mindst, kan du SE det hakker eller synes du bare ikke tallene er
> høje nok? ;)

Jeg kan se at det hakker. Lige nu er jeg gået ned i 1280 gange 1024
eller hvad det nu hedder og detaljer i medium. Når jeg kører BF2 fps
angivelse får jeg noget der ligner 20-40 fps. Jeg er dog lidt i tvivl om
hvordan det skal tolkes da der angives to tal ala 50 / 30 er lidt i
tvivl om det ene er det aktuelle og det andet er et snit ?????

Venlgi hilsen

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 25-04-07 22:04

Jakob wrote:
> [...]
>
> Jeg får 30-50 fps men kan ikke rigtigt finde ud af om min forbindelse
> også har en del af skylden for det laggende spil

Medmindre du kører med et USB netkort og/eller en ustabil trådløs
opkobling, så kan din netforbindelse næppe havde det store at sige.

> Derfor vil jeg lgie høre hvad jeres erfaringer er, er 30-40 fps godt nok
> til flydende gameplay ?

30-40 fps som gennemsnit er ok, det kritiske er så bare at hvis
frameraten svinger mellem 10 fps og 100 fps er det en anden sag for
meget under 30 fps går ikke.

Mvh
Bruno

Fra : preben nielsen

Dato : 25-04-07 22:38

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse

>eg får 30-50 fps men kan ikke rigtigt finde ud af om min
>forbindelse
>også har en del af skylden for det laggende spil

Lag har intet med høje eller lav fps at gøre. Du kan opleve det
som lag hvis du pludselig kigger på et extra komplekst scenarie,
som får din fps til at falde pludselig, men en jævn fps på 30-40
føles ikke som lag. Noget andet er, at spillet sjældent føles
responsivt nok ved lav fps.

>Derfor vil jeg lgie høre hvad jeres erfaringer er, er 30-40 fps
>godt nok
>til flydende gameplay ?

Jeg selv spiller ikke noget som giver under 70 fps.

Kører din harddisk mens du oplaver lag ?... så har du for lidt ram
tilbage til spillet.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : ASKF

Dato : 29-04-07 08:55

preben nielsen ytrede sig i
<462fca49$0$14019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>
>Jeg selv spiller ikke noget som giver under 70 fps.
>
>Kører din harddisk mens du oplaver lag ?... så har du for lidt ram

Eller indekseringstjenesten skal deaktiveres.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Jakob

Dato : 29-04-07 11:00

In article <nnj833d8dv5tcjgnfrvrsiuts6n7t7esed@4ax.com>, nospam@askf.dk
says...

> Eller indekseringstjenesten skal deaktiveres.

Og hvordan gør man det ?

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 29-04-07 11:03

In article <462fca49$0$14019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
prel@post.tele.dk says...
> Kører din harddisk mens du oplaver lag ?... så har du for lidt ram
> tilbage til spillet.

Det mener jeg ikke. Jeg har 1.5 gb og det skulle vist være ok, om det er
hurtigt nok det ved jeg så ikke

Hygge

Jakob