En skuffende hardware opgradering BF2, kan~
Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 00:26

Jeg er sgu lidt nede. Har lige brugt 1500 kr på et ati x1950pro der jo
skulle være ret potent. Det har jeg smidt i en P4 2.8 maskine med 1.5 gb
ram for at spille bf2. Mit håb var at det ville komme til at fungere
temmeligt godt, men istedet får jeg kun 20-40 fps. Det virker hakkende
og egentligt ret grimt.

Derudover ser den grafiske kvalitet bare dårlig ud. JEg har en
widescreenskærm og det undrer mig desuden at man ikke kan spille i eks
1680 gange 1050 som min skærm kører.

ALt i alt en TEMMELIG skuffende omgang, føler at jeg har trukket beløbet
ud i tønden.

Kan det virkelig passe at det ikke fungerer bedrer med det setup ?

Det er sgu ikke stort bedre end mit gamle 9800 pro, dough.

Venlighilsen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 25-04-07 04:45

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at fjern ALLE drivere til dit grafikkort, både gamle og nye, så henter
du driveren her fra http://www.omegadrivers.net/ati.php
Jeg ved ikke om spillet er lavet til at køre de opløsninger du ønsker, så
der skal du nok ikke sætte skylden på kortet.

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 16:41

In article <462eceb4$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

> [...]
> Jeg ved ikke om spillet er lavet til at køre de opløsninger du ønsker, så
> der skal du nok ikke sætte skylden på kortet.

Jeg prøver den nye driver.

Men jeg giver heller ikke spillet skylden, men den ydelse jeg får
chokerer mig lidt. Havde absolut regnet med at det ville spille
glimrende.

Noget andet er at det ser ret grumt ud i 1280 gange 1024 men godt i 1024
gange 768 er det ikke for underligt ?

Min skærm er sat til at bruge den del af skærmen som opløsningen svarer
til så det burde kunne fungere....

Jakob

Fra : Anders Ecklon

Dato : 25-04-07 05:58

> Derudover ser den grafiske kvalitet bare dårlig ud. JEg har en
> widescreenskærm og det undrer mig desuden at man ikke kan spille i eks
> 1680 gange 1050 som min skærm kører.

Hej Jakob

I genvejen til BF2 skriver du således:

"C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +widescreen 1
+szx 1680 +szy 1050

Hvor du selvfølgelig retter den ind så .exe filen har den rette sti.

Mvh Anders

Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 16:42

In article <462edfdf$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ecklonfjernmig@webspeed.dk says...

> [...]
> +szx 1680 +szy 1050
>
> Hvor du selvfølgelig retter den ind så .exe filen har den rette sti.

Og hvad sker der så ? Kører det så kun widescreen ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 16:44

In article <462edfdf$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ecklonfjernmig@webspeed.dk says...

> Hej Jakob
>
> I genvejen til BF2 skriver du således:

Og så er jeg altså ikke helt med på hvad du mener med at skrive noget i
genvejen. Mener du det genvejsikonet for det spil ? og hvordan skriver
man noget i det ?

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 25-04-07 17:26

Jakob wrote:

> Og så er jeg altså ikke helt med på hvad du mener med at skrive noget i
> genvejen. Mener du det genvejsikonet for det spil ?

Ja, det mener han.

og hvordan skriver
> man noget i det ?

Højreklik på genvejen, vælg egenskaber og så er resten enkelt.

Mvh
Bruno

PS. Kan det forøvrigt ikke tænkes det er din CPU som sætter grænse for
spillets framerate.

Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 18:20

In article <462f8114$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...

> PS. Kan det forøvrigt ikke tænkes det er din CPU som sætter grænse for
> spillets framerate.

Det kan jo desværre godt se sådan ud, Jeg troede godt nok ikke det var
så cpu begrænset.

Jeg har dog nu skruet ned på lyd detaljen og det gav en stor forskel men
det er stadig ikke godt nok

Damn det lugter af spilte penge

Hygge

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-04-07 18:35

> [...]
dont.use@this.address.ever says...
> Jeg har dog nu skruet ned på lyd detaljen og det gav en stor forskel men

Jeg kører med med samme kort. Med alt i high og 1280*1024 ligger jeg i.flg.
fraps på omkring 50-75 frames/sek.
(I singleplayer that is ).

Så det må være noget opsætningsmæssigt de lige skal have på plads.

Check eventuelt også http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

p.s. har dog en 3,4ghz med 2gb ram, men det kan da ikke betyde så meget.

Fra : Hagar

Dato : 25-04-07 19:10

> [...]

så cpu begrænset.

Jeg har dog nu skruet ned på lyd detaljen og det gav en stor forskel men

Din CPU er det ikke, jeg har en magen til, jeg har så godt nok 500 Mb mere
RAM i min end dig, men det er heller ikke her problemet er, for jeg har kørt
spillet med 1 Gb. Det er nok som Bjarne skriver, noget med din opsætning,
eller, prøv at slå alt fra som kører i baggrunden, så som antivirus og
andet.
Fik du prøvet de drivere jeg linkede til ? Det er nogle drivere som nogle
fantaster sidder og piller i, og henter nogle ekstra heste ud af dit kort,
og uden det tager skade. I øvrigt, så har jeg et kort som er mindre end dit,
og mit kører altså formidabelt, eneste grund til at det til tider hakker i
det, er hvis jeg er på en dårlig server.

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 20:31

In article <462f9973$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...
> [...]
> og mit kører altså formidabelt, eneste grund til at det til tider hakker i
> det, er hvis jeg er på en dårlig server.

Det er sgu for mærkeligt, hvad har du af gear og hvad kan du køre af
opløsning detaljer mm ?

Jeg har installeret den driver og det hjalp måske lidt. Jeg har
derudover slået noget lyd på laveste kvalitetsniveau og det hjalp
faktisk en del. Husker fra BF vietnam at det kunne tage mægtigt mange
ressourcer, de DICE folk er jo ikke kendt for godt håndværk for at sige
det mildt.

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 25-04-07 21:41

[...]

Jeg kører mit spil i 1280*1024 med alt slået til, og lyden, der har jeg
slået den der Crative ting fra, er det ikke x-fi det hedder, ellers er der
ikke noget jeg har ændret.
Brugte du din nuværende skærm sammen med 9800 pro ?
Har du installeret de patch der er til spillet ?
Det eneste problem jeg har, og der er åbenbart ikke nogen der kan komme med
en løsning, selv ikke EA, det er at jeg står temmelig lang tid på "verifing
client data", jeg er som regel den sidste der kommer ind når der skiftes
runde.
Jeg ved ikke rigtigt hvad du skal gribe og gøre i, for det er et underligt
problem du har.
Prøv og hent det her program
http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=CE&lang=en og lav en rapport
og send den til mig, så kan det være jeg kan se et eller andet der måske
virker som en bremseklods, min mail-adresse virker.

Hagar

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-04-07 10:13

Anders Ecklon skrev:
> "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +widescreen
> 1 +szx 1680 +szy 1050

I min genvej til BF2 har jeg skrevet følgende (om man skriver +widescreen
eller +fullscreen gør ingen forskel):
"C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1
+username DitBrugerNavn +playerPassword DitPassword +szx 1920 +szy 1200

Det betyder at BF2 kører min skærms opløsning (1920x1200) og at jeg bliver
logget ind automatisk.

Hvis man sletter filerne i:
D:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2\Movies
slipper man for at se videoerne i BF2 (og bliver logget på og er klar til at
spille meget hurtigere).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-07 21:03

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> D:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2\Movies
> slipper man for at se videoerne i BF2 (og bliver logget på og er klar til

Det sidste kan også gøres ved at tilføje +restart. Min ser f.eks sådan ud

"C:\games\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +restart

Bjarne K.