Svensk pop/rock melodi
Fra : Kaj Larsen

Dato : 24-04-07 16:24

Hejsa

Jeg søger en melodi som er svensk,tror det er Orup men er overhovedet ikke
sikker.På et tidspunkt omkring omkvædet synges noget a la(undskylder på
forhånd mit svenske): jäg vil ha den der flicka.... Ik meget at gå efter er
jeg godt klar over.
Nogen der kan hjælpe?? Også gerne med oplysninger om hvor den evt kan
købes,gerne som download da det kun er det ene nummer jeg er ude efter.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Kaj Larsen

Fra : J. Eriksen

Dato : 24-04-07 22:36

"Kaj Larsen" <kajlarsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kan hjælpe?? Også gerne med oplysninger om hvor den evt kan
> købes,gerne som download da det kun er det ene nummer jeg er ude efter.

Jeg kender ikke sangen. En googling på dele af din tekststump foreslår
Svensk Pop: "Sjyrra Gud".

Teksten er her:
http://www.rogerwatersonline.com/Artists_S/Svensk_Pop_lyrics/Sjyrra_Gud.html

Men det er nok ikke den, for de ord du husker, indgår kun i linjene:

"Och nu finns det en särskilt liten grej som jag vill ha
Det är en flicka och jag behöver henne nu"

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 25-04-07 09:36

> [...]
> Nogen der kan hjælpe?? Også gerne med oplysninger om hvor den evt kan
> købes,gerne som download da det kun er det ene nummer jeg er ude efter.

Det må være "Gyllene Tider" med "Flickan i en Cole Porter song". Den er fra
1982.
http://en.wikipedia.org/wiki/Puls_(album)
Pär Gessles gamle band før han opfandt Roxette.

Mvh Claus
www.vocalart.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 25-04-07 11:40

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:462f12e6$0$13969$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det må være "Gyllene Tider" med "Flickan i en Cole Porter song". Den er
> fra 1982.
>
> Mvh Claus
> www.vocalart.dk

Og her er et link, der virker...

http://en.wikipedia.org/wiki/Puls_(album)

Fra : Kaj Larsen

Dato : 25-04-07 18:03

> [...]
> fra 1982.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Puls_(album)
> Pär Gessles gamle band før han opfandt Roxette.

Hejsa igen

Tak til Claus, det var lige nøjagtig den.Fandt et lydklip her
http://musik.bilka.dk/cgi-bin/WebObjects/Bilka.woa/wa/dk.phonofile.portal.PortalDirectAction/playSoundSample?track=v575m3jpbifbj

Hørt den faktisk også på radio alfa idag, men nåede ikke at få fat på
nummeret, arbejdet skulle passes samtidigt
Har et lille kendskab til "Gyllene Tider",men kun enkelte numre.
Tak for hjælpen, endnu engang.

Mvh
Kaj Larsen