Kør-selv, Frankrig
Fra : Mikkel Skou

Dato : 30-04-07 17:35

Goddag!

Så blev det realitet - sommerferien er bestilt!

Vi drager mod Deauville (Normandiet, 1300 km hver vej) i uge 33 - og da det
er første kør-selv-ferie vi skal afsted på søger jeg gode råd fra de garvede
her i gruppen ;)

Vi er 2 voksne - ingen børn - og regner med at tage en overnatning i Belgien
på vej derned - og sikkert også på vej hjem... Men hvad skal vi vælge?
Hvordan ser det ud i Belgien - kan vi bare regne med at falde over noget,
eller skal vi bestille i forvejen - og hvad skal vi vælge? Telt bagi bilen
er klart en mulighed, men kan det ligeså godt betale sig at leje et værelse
er dette selvfølgelig mere bekvemt

Vi regner med autobahn deruda' det meste af vejen - og vi kører bl.a. forbi
Liege (passer også ca. med en god dagskørsel) hvis nogen har nogle
specifikke anbefalinger til overnatningen i det område?

Alle gode råd modtages :)

På forhånd tak!

Mikkel Skou

Fra : Galaxy

Dato : 01-05-07 07:00

http://www.etaphotel.com/etaphotel/fichehotel/gb/etp/2616/fiche_hotel.shtml

Fint motorvejshotel.

Lars.

Fra : Mich

Dato : 02-05-07 19:22

> Alle gode råd modtages :)

Normandiet er et dejligt sted at holde ferie, masser af god mad og
drikke og masser af historie. Og med mulighed for at køre til Paris på
en éndagstur. Et par timer hver vej. Motorvejene i Frankrig er gode,
men der skal også betales motorvejsafgifter.

Vi tog turen for et par år siden og vi havde bestilt værelse på
Formule1 i Kerkrade http://www.hotelformule1.com/formule1/fichehotel/gb/for/2640/fiche_hotel.shtml,
som ligger i Holland hvor Tyskland, Holland og Belgien mødes. Vi ankom
ved 17 tiden og det passede fint. Der er ikke meget at se omkring
hotellet. Det er bare overnatning og så videre. Næste morgen passerede
vi Liege efter 30-40 minutter og var fremme tidligt på eftermiddagen.

Hjemturen tog vi i et hug uden overnatning. Hjemme i København ved 23
tiden.

Spændende steder, ud over Paris, er Mont Saint Michel, Bayeaux (på
vejen til) Invasionskysten.

God tur.

Mich

Fra : Mogens

Dato : 02-05-07 20:00

"Mich" <michrist61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved 17 tiden og det passede fint. Der er ikke meget at se omkring
> hotellet. Det er bare overnatning og så videre.

Helt forkert - der er masser af udflugtsmuligheder i Kerkrade.
Tilbring evt. en aften i det megastore indendørs skisportscenter.
Eller vad en tur omkring søerne lige ved siden af. Området er
atypisk Holland og meget bakket. Vi er der stort set hvert år
grundet vore hollandske venner. Var der sidste gang i april '07

Fra : Mogens

Dato : 02-05-07 20:03

www.kerkrade.nl/site/load.php?page=522

--
/MK :)
Exclusiv ferie -> www.villa-frankrig.com

Fra : Mich

Dato : 02-05-07 20:54

> Helt forkert - der er masser af udflugtsmuligheder i Kerkrade.

Uden tvivl. men efter 9 timer i bil tvivler jeg på, at Mikkel vil
drøne rundt i Kerkrade i bil,, eller for den sag skyld vil tilbringe
en aften i et skisportscenter, men måske hellere vil strække benene
lidt inden en velfortjent søvn. Og som jeg skrev, er der ikke meget at
kigge på tæt på hotellet.

Mich

Fra : Mogens

Dato : 03-05-07 05:35

> [...]
> drøne rundt i Kerkrade i bil,, eller for den sag skyld vil tilbringe
> en aften i et skisportscenter, men måske hellere vil strække benene

Aner det ikke - vi er meget forskellige på det punkt...

> Og som jeg skrev, er der ikke meget at kigge på tæt på hotellet.

Det er der jo sjældent ifm. Formula 1 hoteller - de er jo placeret på
billige matrikler, grundet den lave værelsespris...