Billigt overnatningssted midt i Tyskland?
Fra : Thomas H.

Dato : 29-04-07 19:07

Vi kører i sommer ned via Rødby, gennem Tyskland, Østrig til Gardasøen som
første destination, men vil gerne overnatte én gang i Tyskland. Sidste år
nåede vi helt ned til grænsen og klokken var næsten 20 så det var lidt sent
at drøne rundt for at lede.
Er der nogle af jer der har nogle erfaringer til et forholdsvis billigt
overnatningssted sådan ca. 2/3 nede i Tyskelandet?

--
Thomas H. - www.thhe-foto.dk

Fra : ks

Dato : 30-04-07 08:59

On Sun, 29 Apr 2007 20:06:55 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> [...]
>Er der nogle af jer der har nogle erfaringer til et forholdsvis billigt
>overnatningssted sådan ca. 2/3 nede i Tyskelandet?

http://www.linksundrechts.com/ , er et perfekt sted at søge efter
overnatningsmuligheder , når man er på gennemrejse i Tyskland.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-04-07 14:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> writes:

> [...]
> Er der nogle af jer der har nogle erfaringer til et forholdsvis billigt
> overnatningssted sådan ca. 2/3 nede i Tyskelandet?

http://www.djh.de

De tyske vandrerhjem er fine, de ligger tæt og det er altid med
sengelinned og morgenmad. Koster typisk omkring 20E pr. person, lidt
mere hvis man er over 27. I Bayern kan man ikke overnatte hvis man er
over 28 og ikke har børn med.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-07 15:31

> http://www.djh.de

Lige hvad jeg skulle bruge, tak

> [...]
> sengelinned og morgenmad. Koster typisk omkring 20E pr. person, lidt
> mere hvis man er over 27. I Bayern kan man ikke overnatte hvis man er

Ok spøjst, hvad hvis man har en kæreste der er 25, er det så kun hende der
må sove??

Kan en så fortælle mig hvad disse forkortelser betyder:
Ü/F
HP
VP

--
Thomas H.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-04-07 16:09

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> writes:

> Ok spøjst, hvad hvis man har en kæreste der er 25, er det så kun hende der
> må sove??

Næ, de har åbenbart ændret reglerne siden vi var dernede i 2003. Nu må
man gerne være ældre, men man skal betale lidt mere.

Man skal i øvrigt huske, at man skal have vandrekort, det koster 70
kroner og kan købes på danske vandrerhjem og på mange turistkontorer i Danmark.

> Kan en så fortælle mig hvad disse forkortelser betyder:
> Ü/F

Overnatning og morgenmad. Übernachtung und frühstuck.

> HP

Halvpension. Halbpension.

> VP

Helpension. Vollpension. Typisk med en madpakke til frokost, som man
smører fra morgenmadsbuffeten.

Vi boede nogle dage i Torfhaus i Harzen, hvor vi havde bestilt
halvpension. Aftensmaden var tre-retters, altså ikke nogen
gourmetoplevelse, men udemærket mad. Der var vand, saftevand, kaffe og
te til maden. Morgenmaden var en del forskelligt brød, fem forskellige
ost, tre slags kød og forskellige marmelader og naturligvis corn
flakes og del slags. Vi led ingen nød til 150 kroner pr. person pr.
døgn. Og det var fordi vi betalte ekstra for eget bad og toilet.

Det absolut flotteste vandrerhjem vi boede på var Schloss Ortenberg.
Lige udenfor vores værelsesdør var der noget mur af den oprindelige
borg, tilbage fra 1167 og der var udsigt over vinmarker. Og igen til
under 150 kroner pr. overnatning.

Det her er en model af slottet, men den ser altså rigtig nok ud:
http://www.n-bahn-club.de/images/anlage2gleisig/004-SchlossOrtenberg-2.jpg

Mvh Trine

Fra : Thomas H.

Dato : 01-05-07 05:31

> Man skal i øvrigt huske, at man skal have vandrekort, det koster 70
> kroner og kan købes på danske vandrerhjem og på mange turistkontorer i
> Danmark.

Ok SKAL man have det?

> Overnatning og morgenmad. Übernachtung und frühstuck.

> Halvpension. Halbpension.

> Helpension. Vollpension. Typisk med en madpakke til frokost, som man
> smører fra morgenmadsbuffeten.

Ok endnu engang tak, det er jo ret billigt, ligger der ligeså billige
vandrervhjem i Italien?

Lækkert

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-07 06:47

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> Ok SKAL man have det?

Ja, det skal man. Nogle steder kan man købe gæstekort til en enkelt nat.

> Ok endnu engang tak, det er jo ret billigt, ligger der ligeså billige
> vandrervhjem i Italien?

Aner det ikke. Men i Frankrig er de både lidt dyrere og ligger slet
ikke så tæt som i Tyskland.

Et vandrerkort gælder internationalt.

Mvh Trine

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-07 19:35

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Man skal i øvrigt huske, at man skal have vandrekort, det koster 70
> kroner og kan købes på danske vandrerhjem og på mange turistkontorer i
> Danmark.

Kan man bruge sit LO kort?
Der står nemlig i LO guiden, at man kan bruge LO kortet som vandrepas,, men
ved ikke om det gælder udlandet også??

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-07 21:12

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Kan man bruge sit LO kort?
> Der står nemlig i LO guiden, at man kan bruge LO kortet som vandrepas,, men
> ved ikke om det gælder udlandet også??

Jeg ville ikke satse på det. Skriv en mail til vandrerorganisationen i
det/de lande du rejser til og spørg dem.

Mvh Trine

Fra : Gunnar007

Dato : 01-05-07 10:07

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi kører i sommer ned via Rødby, gennem Tyskland, Østrig til Gardasøen som
> første destination, men vil gerne overnatte én gang i Tyskland.

Må jeg spørge om hvorfor du ikke overvejer at tage gedser-rostock ?
Jeg har nu i 5 år kørt rostock frem for puttgarden.
Fra rostock kontra puttgarden er der over 100 km kortere
Iflg via michelin er der fra puttgarden til Peschiera del garda 1309 km og
det tager 11:59
Kører man rostock til Peschiera del garda er der 1198, og det tager 10:30

Jeg kan kun anbefale den "østlige" tur, fine veje, og ikke voldsomt mange
vejarbjeder.

Når vi så kører sydpå, tager vi færgen kl 9 i Gedser, og starter hopper af
motorvejen nede omkring hof - bayreuth
Der plejer vi ikke at være senere end kl 17.. et lille lækkert lokalt hotel,
i år skal vi give 56 ? for to voksne og to børn inkl. morgenmad til alle.
Det ligger dog ca 6 km fra motorvejen, lige op til skov, så man slipper for
den larmende motorvejssusen når man hviler

HilsenG

Fra : Elmer Fjort

Dato : 01-05-07 13:47

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle. Det ligger dog ca 6 km fra motorvejen, lige op til skov, så man
> slipper for den larmende motorvejssusen når man hviler

Har du et link til det lille hotel??

Vi overvejer nemlig selv at tage til norditalien.

Elmer

Fra : Gunnar007

Dato : 01-05-07 18:33

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> Har du et link til det lille hotel??
>
> Vi overvejer nemlig selv at tage til norditalien.

Kommer her http://www.landgasthof-friedrich.de

Men opfør jer nu pænt, der kommer ikke mange danskere der, så jeg vil jo
nødig have et blakket ry fordi nogen opfører sig tosset

Lækkert sted syntes jeg, og pudsigt. Indgangen til det deles med en slagter
! Det er sjældent set.

Og så må jeg desværre korrigere min pris, det er 58 ? for et tre sengsværlse
og en barneseng, inkl morgen mad.

Hilsen G

Fra : Thomas H.

Dato : 01-05-07 16:07

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg spørge om hvorfor du ikke overvejer at tage gedser-rostock ?

Det gør vi også, det var en fejl fra min side

> Jeg kan kun anbefale den "østlige" tur, fine veje, og ikke voldsomt mange
> vejarbjeder.

Ok, fint

> Når vi så kører sydpå, tager vi færgen kl 9 i Gedser, og starter hopper af
> motorvejen nede omkring hof - bayreuth

Skal man reservere plads hvis man tager med den kl. 9 en lørdag?

Fra : Elmer Fjort

Dato : 01-05-07 17:26

> Det gør vi også, det var en fejl fra min side

> Ok, fint

> Skal man reservere plads hvis man tager med den kl. 9 en lørdag?

Det er stærkt anbefalesværdigt!

Der er et hav af busser, og lastbiler. Så vis du vil være sikker på at
komme med,
så reserver plads.

Elmer

Fra : Gunnar007

Dato : 01-05-07 18:37

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal man reservere plads hvis man tager med den kl. 9 en lørdag?

Jeg starter ikke min ferie uden at være sikker på jeg i det mindste kan
komme med færgen til tyskland.
Så svaret vil være ja, men jeg ville nu også bestille til puttgarden, hvis
jeg kørte den vej.

Hilsen G

Fra : Thomas H.

Dato : 01-05-07 18:53

> [...]
> komme med færgen til tyskland.
> Så svaret vil være ja, men jeg ville nu også bestille til puttgarden, hvis

Ok, sidst tog vi Rødby og den sejler jo hver halve time, så der skete ikke
så meget hvis der ikke var plads, men det gik nu fint.