hvem skal man bestille london "pakkerejser~
Fra : Kim Schulz

Dato : 29-04-07 10:27

hejsa
hvis man skal have en billig "pakkerejse" til london i juli eller
august, hvem skal man så bestille hos. Skal gerne inkludere
fly (gerne fra aalborg/århus),
hotel (ikke noget fancy, men gerne centralt).
city pass (så vi kan komme billigt rundt)
evt. tilbud på billige musical billetter eller lignende.

Vi startede med at ville arrangere det selv via ryanair + selvfundet
hostel osv. men jeg kan se at med den ekstra transport pris osv. så kan
det vist ikke betale sig at gå på kompromis - i forhold til at det
ekstra bøvl det så skaber.

Så hvem skal man bestille hos hvis man vil have det godt men billigt. ?

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 01-05-07 19:19

Hej!

Nu kan jeg se at der ikke er andre der har kunnet svare på dit spørgsmål om
pakkerejser til London.

Og det skyldes sandsynligvis, at der ikke er nogen bureauer, der laver
egentlig pakkerejser til London længere. Med pakkerejse mener jeg at man
bliver mødt i lufthavnen af rejseledere, sat på en bus og kørt til sit
hotel. Hvor man bliver tilbudt en række spændende udflugter. Som jeg læser
er det du efterlyser.

Hvis der endelig er, så er det specialture, som løber op i meget høje
priser. Er ikke i tvivl om at et hvilket som helst bureau vil kunne hjælpe
dig med at arrangere en tur; men også at du vil komme til at betale dyrt for
det.

Men du kan også vælge at bestille en halvfærdig tur f.eks. via
www.rejsefeber.dk , www.lastminute.dk , www.supersaver.dk
www.storbyferie.dk og hvad de nu alle hedder. Du vil dog i alle tilfældende
stadig selv skulle stå for transporten ind til London fra Lufthavnen. Hos
DFDS, kan du dog købe dig en dejlig sejltur fra Esbjerg, en togbillet fra
Harrich ind til London og hotel samlet. Men det er så vidt jeg kan se ikke
specielt billigt
http://www.dfdsseaways.dk/DSW/DA/Travel/Holiday/H-England/Sto/

Men London er altså noget af det nemmeste selv at arrangere en tur til. Brug
et par aftner, og du vil have mulighed for at klare det meste via nettet på
forhånd.

For det første så er der det med flyet. Der er desvære ikke charterfly til
London; men rigeligt med ruteselskaber - i flæng kan nævnes Sterling,
Easyjet, Ryanair, British Air og selvfølgelig SAS.

Juli/august er jo den absolutte højsæson; men hvis i flyver på hverdage, vil
i helt sikkert kunne finde rimelig priser.Det er dyrer i weekenderne - (
lavprisselskaberne sætter automatisk priserne op når der er mange der vil
rejse) Men f.eks. fåes Ryanair til omkring 600 kroner pr. næse fra Århus
eller Esbjerg .Sterling og SAS er noget dyrer. Men man kan f.eks. med fordel
holde øje med Sterlings tilbud og HappyHour tilbud. Der dukker gode tilbud
op med jævne mellemrum. Se de respektive hjemmesider.

Transporten ind fra Lufthavnen -fik vi jo klaret sidst med Easybus - hvis i
flyver til Stansted. Hvis i tager med Sterling ender I i Gatwick. Her er det
nemest at tage toget ind; men ikke Gatwick Expresen; men derimod Southern,
som tager fire minuter længere, da den skal stoppe ved to stationer; men er
så seks £ billigere pr. næse. Toget køre lige så ofte, bare fra en anden
parron http://www.southernrailway.com/main.php?page_id=93 Bestil evt.
billeterne på forhånd via hjememsiden.Der køre også busser.

Der er forresten et godt tilbud I kan benytte hvis i har en togbillet;
nemlig London2for1, som går ud på at man i mange af Londons topatraktioner
kan komme to ind for en billets pris; hvis man i forvejen har skrevet nogen
små rabatkuponer ud fra hjemmesiden http://www.london2for1.com og man har en
gyldig togbillet. (Den fra lufthavnen)
Og den lille smule ekstraarbejde kan altså godt betale sig, da der er mange
penge at spare. Eksempelvis har vi brugt det ved Tower of London, hvor
entreprisen er 15 £ pr. næse, så her spare man altså 15£ for hver to voksne.
Sct. Pouls Cathedral koster 10 £ og giver altså indgangen til det halve. Og
sådan kunne jeg blive ved.

I skal jo finde et sted at bo. Og tro mig London kan være dyr at bo i; men
der findes nu stadig mange små relativ billige hoteller. Hvis i ikke har
været i London før. Så vil mit umiddelbare råd være, at i finder et rart
sted i Bayswater. Det er et reletivt fredeligt og hyggeligt område lige
nord for Hyde Park med mange hoteller. Der er to undergrundslinier, som har
stationer på Quensway, hvilket sikre en forholdsvis let adgang til stort set
hele Londonområdet. Der er eksempelvis kun et par stop ind til Oxford
Street. Det ligger heller ikke så langt fra hvor busen fra Stansted holder.
Men i skal nok alligevel et par stop med undergrunden. Det gælder også hvis
i ankommer fra Gatwick.

Det kan godt være lidt svært at finde et godt hotel. Og lad mig sige med det
samme man får hvad man betaler for. Værelserne er meget små i London.

Det er nok nemmest at finde et godt hotel ved at bruge nogen af de gode
hotelsøgemaskiner. F.eks. www.hrs.de (den bruger jeg selv oftest)
www.venere.com , http://www.octopustravel.dk eller
http://www.hotel-assist.com/ som er rigtige gode til London også. Som
udgangspunkt burde i kunne finde et ok dobbeltværelse til ca. 50 £ pr. nat.
Hvis det skal være mget billigere, så bliver det sovesale i diverse hostels.
I kan altid checke om et hotel lever op til kundernes forventninger ved at
checke det på www.tripadvisor.com

Og endelig skal i jo lidt rundt og opleve byen, og her kommer i ikke uden om
at skulle indkøbe et travelcard. Det koster 5-6 £ pr. dag hvis i køber det
for enkelte dage af gangen og ca. 23 £ for en hel uge. Det er blevet meget
dyrt at købe enkeltbilleter i London, da man forsøger at "opdrage"
londonerne til at benytte de nye OysterCard som er en elektronisk billet.
Den har dog kun interesse for jer, hvis i er i London mindst en uge.

Travelcardne kan købes på forhånd f.eks. via
http://www.visitbritain.com/vb3-da-dk/ Hvis i vil slippe for at stå i kø
den første dag. Her kan i også finde masser af inspiration til jeres tur.
Men det er billigst at købe dem i London.

Med hensyn til billige teaterbilleter/musicals så er der dels det gode
tilbud london2for1 som også har teater og musicals inkluderet, det var det
med togbilleten. Men ellers er det nede omkring Leicester Square det
foregår. Her ligger der den oficiele bod, hvor man kan købe billeter til
halv pris samme aften. Se efter den lille grå bygning med uret i toppen.
http://www.officiallondontheatre.co.uk/tkts Se jer lidt for, så i kommer
det rigtige sted hen. I området er der masser af steder, der hævder at de
har bilige billeter.
Hvis der er noget i gerne vil se, og i vil bestille billeten hjemmefra, så
kan http://www.ticketmastereurope.com/ være en hjælp; men det kan være meget
dyrt.

Så som du kan se, er der er lidt hjemmearbejde at at gøre før i tager
afsted; men det kan klart betale sig. På den måde kan i stadig lave en god
og billig tur.

De bedste hilsner fra Jørgen

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-05-07 20:17

On Tue, 1 May 2007 20:19:21 +0200
"Jørgen" <jr@ravn.net> wrote:

> [...]
>
> Så som du kan se, er der er lidt hjemmearbejde at at gøre før i tager
> afsted; men det kan klart betale sig. På den måde kan i stadig lave

Tak for nogle rigtigt gode tips. Med pakkeløsning mente jeg såmænd bare
fly+hotel + evt. travel card. Vi har indtil videre fået tilbud på
3600-4250kr for fly, 5-7 overnatninger, og travelcard.
Det tilbud vi regner med at tage er umiddelbart på et meget lav-budgets
hotel (Lords Hotel - 1 stjerne), men det ligger tilgengæld godt synes
jeg.
De andre hoteller er standard 3stjernede hoteller.
Travelcard (2 zoner i 7dage) tager de 250-275kr for i vores tilbud.

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-05-07 21:02

On Tue, 1 May 2007 21:30:20 +0200
"Loida Petersen" <loida@ttp.dk> wrote:

> Hej Kim,
>
> Vi er også på kig efter en billig tur til London
>
> Jeg vil gerne høre hvor du har fået det tilbud?
>
> På forhånd tak.

vi har fået fra flere steder. DSB Aalborg, Rejsefeber.dk og Team Benns.
Det er sidstnævnte vi regner med at købe hos.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 00:16

--

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
SNIP
Så hvem skal man bestille hos hvis man vil have det godt men billigt. ?
SNIP

Jeg har tidligere (4 gange) benyttet mig af FDM Travel. Yderst kompetente
medarbejder og særdeles fordelagtige priser som med fordel kan presses lidt
ned hvis man spørger pænt (Gerne med henvisning til konkurrenternes priser)

Rigtig god tur.

Med venlig hilsen / Best Regards

Martin Toulstrup

Klik dig ind på mine websites:

www.humlehimlen.dk
www.florida-usa.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-05-07 17:53

On Tue, 1 May 2007 20:19:21 +0200
"Jørgen" <jr@ravn.net> wrote:
[snip]

Nu du har været så hjælpsom, så kan du måske også svare på hvordan man
kommer lettest/billigst fra gatwick lufthavn og ind til london midtby?
vi er blevet tilbudt noget gatwick tog billet af rejsebureauet. Det
koster 315kr retur pr person. Tænkte at det jo nok kunne gøres
billigere.

Fra : jimmi1311

Dato : 03-05-07 14:02

On 2 Maj, 18:53, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:
> [...]
> vi er blevet tilbudt noget gatwick tog billet af rejsebureauet. Det
> koster 315kr retur pr person. Tænkte at det jo nok kunne gøres

Bare søg på Gatwick her i gruppen.

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.rejse/browse_frm/thread/6b4ed6766ebac418/7d3279d7b99397b2?lnk=gst&q=gatwick+&rnum=4&hl=da#7d3279d7b99397b2