bagage ctr håndbagage
Fra : KC Christiansen

Dato : 29-04-07 10:15

Hejsa!

Må en rejseamatør stille et lille spm.. første flyve tur nogensinde.. i
aften til Prag.. For at slippe med alle de regler hvad af toiletsager mm man
må have i håndbage - kan man så bare ikke smidde det i kufferten?

mvh

KC

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 29-04-07 10:18

> Må en rejseamatør stille et lille spm.. første flyve tur nogensinde.. i
> aften til Prag.. For at slippe med alle de regler hvad af toiletsager mm
> man må have i håndbage - kan man så bare ikke smidde det i kufferten?

Jo du smider det bare i kufferten, så er der ingen problemer. Der er jo kun
problemer, hvis du tager det med op i flyveren :)

Og rigtig god tur til Prag, jeg elsker den by og dens øl.

Med venlig hilsen

Lars Kristian Jensen

Fra : KC Christiansen

Dato : 29-04-07 10:32

"Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Og rigtig god tur til Prag, jeg elsker den by og dens øl.

Tak tak - skal også ned og "dyrke" noget godt øl

mvh

KC

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-07 11:36

"KC Christiansen" <etiketer@webspeedFJERN.dk> wrote in news:463465df$0
$13948$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Tak tak - skal også ned og "dyrke" noget godt øl

Nu er smag og behag jo forskellig, men i Prag findes der så meget øl, at et
par dage til at smage forslår som en skrædder i helvede

Selv kan jeg godt lide perlende pilsner øl mod tørst, og mørkt let bitter
øl til kraftige kødretter. Så hvis det er noget, skulle du kigge efter
følgende:

Pilsner:
Pilsner Urquell
Budweiser Budvar

Mørkt øl:
Flekovsky Tmavy Lezák
Bernard Cerné Pivo
Novomestsky Tmavé

Og bliv ikke forskrækket over de tjekkiske alkohol procenter. De måler på
en anden måde end herhjemme. 12-13 tjekkiske procenter svarer til
almindeligt øl.

Fra : Henning

Dato : 30-04-07 15:15

On Sun, 29 Apr 2007 11:14:35 +0200, "KC Christiansen"
> [...]

>aften til Prag.. For at slippe med alle de regler hvad af toiletsager mm man
>må have i håndbage - kan man så bare ikke smidde det i kufferten?

Husk - ingen deodoranter eller andet under tryk i kufferten!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-04-07 21:51

Henning <no.mail@all.invalid> skrev:

> Husk - ingen deodoranter eller andet under tryk i kufferten!

Det er Københavns Lufthavn ikke enig med dig i.

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Sikkerhed/Bagage/Indskrevet+bagage.htm

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 01-05-07 20:50

On 30 Apr 2007 20:51:26 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Det er Københavns Lufthavn ikke enig med dig i.
>
>http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Sikkerhed/Bagage/Indskrevet+bagage.htm

Jo, faktisk er de.

Rigtigt mange deodoranter, der er under tryk, rummer et brændbart
drivmiddel (prøv at kigge efter).

Mange har både "flamme-mærke" og beholder-under-tryk-advarsel, og de
må ikke pakkes ned i rejsebagagen (hverken i checked eller i
carry-on).

Du kan også se det, når du skal vælge produkter i "den toldfrie" eller
andre shops i lufthavnen. Der finder du meget få traditionelle
"spray-deodoranter", og da oftest kun dem med "forstøver", hvor du
selv skaber trykket, når du skal have et "strint" af indholdet.

Barberskum er sjældent i egentlige "trykbeholdere" (det er ikke
nødvendigt).

Venlig hilsen

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-05-07 17:50

Kurt Friis Hansen <spam@kfriis.dk> skrev:

> Jo, faktisk er de.

Læs nu bare hvad der står på lufthavnens hjemmeside.

I indskrevet bagage pakkes:

* *Væsker med et indhold af mere end 100 ml

*Væsker kan for eksempel være:

*
Indholdet i beholdere under tryk, for eksempel deodorant,
barberskum og lignende

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 02-05-07 20:01

On 02 May 2007 16:49:45 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Læs nu bare hvad der står på lufthavnens hjemmeside.

Har jeg skam gjort. Men du læste ikke langt nok (du gik i stå omkring
deodorant

> [...]
>

>*Væsker kan for eksempel være:
>
> *
> Indholdet i beholdere under tryk, for eksempel deodorant,

Jeps, men der står OGSÅ:

Som hovedregel (!!!!) er det ikke tilladt at medbringe følgende:

* Eksplosive, brandfarlige og ætsende stoffer
* Iltede, giftige og radioaktive stoffer
* Brandbare gasser
...osv.

Rigtigt mange deosprays rummer brændbare drivmidler (f.eks. butangas
under tryk), og må derfor ikke medtages alligevel (de er også mærket
med et tydeligt "flammemærke". Rexona er blot ét eksempel

Venlig hilsen og smil

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-05-07 21:17

> Har jeg skam gjort. Men du læste ikke langt nok (du gik i stå
> omkring deodorant

Nej jeg har læst det hele.

> [...]
>
> * Eksplosive, brandfarlige og ætsende stoffer
> * Iltede, giftige og radioaktive stoffer

Ja men det er jo nok ikke lige den smule brændbart materiale i
deodoranter, barbersprit mv. man tænker på. Eksempelvis er barbersprit
specifikt nævnt som noget der pakkes i den indcheckede bagage. Det
samme gælder eau de cologne der består af fortyndet ethanol (70-80%)
http://en.wikipedia.org/wiki/Eau_de_Cologne

--
Morten http://miljokemi.dk