Lufthansa eller Thai Airways
Fra : Poul Abel Pedersen

Dato : 26-04-07 14:49

Vi planlægger en rejse til Vietnam i vinteren 2008. Vi har fået 2
næsten ens tilbud tilbud på flybilletter. 1 med Thai og 1 andet med
Lufthansa. Vi skal have 2 børn med på hhv. 4 og 8 år. Er der nogle der
har erfaringer med Lufthansa eller Thai og gerne begge, der kan give
anbefalinger.

Poul A.

Fra : Jens

Dato : 26-04-07 20:29

"Poul Abel Pedersen (slet 4GK2O)" <pap@4GK2Optvinduer.dk> skrev i en
meddelelse news:11775956510.0972257242672931@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Lufthansa. Vi skal have 2 børn med på hhv. 4 og 8 år. Er der nogle der
> har erfaringer med Lufthansa eller Thai og gerne begge, der kan give

Har du kigget nærmere på flynumrene, for hvis det er via bkk så er det højst
sansynligt Thai i skal flyve med selvom det er lufthansa der står på
billetten er LH flynuret 4 cifret så er det et andet flyselskab der opererer
flyvningen.
Men skulle jeg vælge så vælg natflyvning dvs afgang om aftenen som det
første kriterie og derefter ville jeg priotere Thai da de har væsentlig
større sædeafstand
36" mod 32" der er ikke nogen af dem der har skærm i sæderne så der er ingen
forskel.
Mvh
Jens

Fra : rt

Dato : 27-04-07 13:02

> [...]
> Lufthansa. Vi skal have 2 børn med på hhv. 4 og 8 år. Er der nogle der
> har erfaringer med Lufthansa eller Thai og gerne begge, der kan give

Thai's service er topklasse! Jeg havde en yderst behagelig tur
til Bangkok sidste sommer. Har ikke erfaring med lufthansa

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Solvang

Dato : 06-05-07 13:02

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
I skal vælge Thair airways, det er klart number one )

Fra : Alice M

Dato : 28-04-07 12:29

"Poul Abel Pedersen (slet 4GK2O)" skrev:
> [...]
> Lufthansa. Vi skal have 2 børn med på hhv. 4 og 8 år. Er der nogle der
> har erfaringer med Lufthansa eller Thai og gerne begge, der kan give

Hej Poul

Vi har lige været i Vietnam med henholdsvis lufthansa OG thai air..

På vejen derned fløj vi Hamborg - Frankfurt med Lufthansa
Frankfurt - Bangkok med Thai Air
og Bangkok - Hanoi med Thai Air

Begge fly fra Frankfurt til Hanoi var Code-shared med Luft Hansa.

Det samme var gældede for turen hjem men flyet Bankok - Frankfurt var et
LuftHansa fly.

Angående service var der ikke rigtigt nogen forskel at mærke - eneste var at
hos Thai var der to forskellige varme retter at vælge imellem - hos
Lufthansa kun en.

Drikkevarer blev begge steder delt ud i rigelige mængder :)

Der var ikke nogen forskel at mærke på sæder, puder og tæpper :)

Stewadesserne var flinke hos begge selvskaber - selvfølgelig bukker Thai's
stewadesser ved ombord og afstigning hvis man er til sådan noget :)

Har du brug for yderligere hints så spørg bare.

Med Venlig Hilsen

Alice M

PS: Booker i ture hjemmefra så UNDGÅ for guds skyld
www.hotels-in-vietnam.com . De har ikke styr på noget. Forkerte værelser (2
gange), manglende togbilletter, manglende/slettet værelses reservation osv.
blev prøvet på vores tur.

Fra : Kristoffer

Dato : 29-04-07 18:24

>Er der nogle der har erfaringer med Lufthansa eller Thai og gerne begge, der kan give
> anbefalinger.

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge Lufthansa.

Har fløjet med begge selskaber flere gange og de er nogenlunde ens -
begge rated som 4 star airlines på airlinequality.com.

Lufthansa: http://www.airlinequality.com/Airlines/LH.htm
Thai: http://www.airlinequality.com/Airlines/TG.htm

Grunde til mit valg er: Hvis der går noget galt undervejs, f.eks.
aflysninger eller forsinkelser har jeg oplevet at Lufthansa giver en
*meget* bedre service end Thai, som har været fløjtende ligeglade (på
trods af billetten var en full-fare Business).

/ Kristoffer