British Airways godt elller ?
Fra : Kim Hermansen

Dato : 25-04-07 23:41

Hej.nu kunne jeg se der var en herinde som havde mistet sin baggage
med BA.....men hvordan er selvskabet ellers at flyve med ?
Jeg har tænkt mig bruge dem til en tur til New york og hjem over San
fransisco....Jeg kanse deres billetter er E billetter så man skal vel
bare have et print med fra bestilling lige som ved Ryan air ?

Mvh Kim.

Fra : Anette

Dato : 26-04-07 00:02

"Kim Hermansen" <dykkerpar@yahoo.dk>
[...]

Tja, det værste ved BA er at du - formentlig - skal igennem Heathrow. Ellers
er de hverken værre eller bedre end de fleste af de store.

Anette

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 26-04-07 10:06

"Kim Hermansen" <dykkerpar@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kim.
Jeg har fløjet med BA til USA rigtig mange gange, og som nævnt her i tråden,
skiller de sig ikke væsentligt ud.
De har et, synes jeg, rimelig højt service-niveau under flyvningerne, men
benplads til os på 2 meter er der ikke meget af med mindre man kan snakke
sig til en upgrade eller en nødudgangsplads. Deres materiel kan også virke
lidt slidt, men det er generelt ens hos de fleste selskaber.
Heathrow synes jeg nu ikke er så slem som mange gør den, men måske er det
også bare et spørgsmål om kende den , eller bare kende systemet i en stor
lufthavn.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 26-04-07 10:41

On 26 Apr., 00:40, Kim Hermansen <dykker...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> fransisco....Jeg kanse deres billetter er E billetter så man skal vel
> bare have et print med fra bestilling lige som ved Ryan air ?

BA er klart et af mine favoritselskaber i Europa, så det kan jeg varmt
anbefale dig at benytte, hvis prisen er god.

At der er en der har mistet sin bagage med BA skal du ikke tage dig
af. Der findes uheldige passagerer på alle flyselskaber og heldigvis
er det yderst sjældent at det sker. Naturligvis er der altid en større
risiko for en bagageforsinkelse når du skal mellemlande, men det er
ikke noget der generelt er et problem. Heathrow er som de fleste andre
store lufthavne (på godt og ondt). Her kan nogle gange opstå
forsinkelser pga de mange afgange, men til gengæld, så har du meget
større chance for at komme med et andet fly direkte, hvis du skulle
være uheldig og miste din forbindelse. Det er dog vigtigt at du
bestiller HELE billetten som en sammenhængende billet, så er det
nemlig flyselskabets ansvar at få dig videre til din destination. Har
du bestilt det som to seperate billetter - f.eks. En billet fra
København til London og en anden fra London til NYC, så kan du i
værste tilfælde miste din billet mellem London og NYC hvis din afgang
fra København er forsinket. Du kan se om det er en sammenhængende
billet, hvis HELE rejsen er på samme reservationsnummer.

Ellers er BA et rigtig godt selskab, med rigtig god service ombord.
Hvis du vil have lidt hjælp til at vælge sæde ombord, så kan du slå op
www.seatguru.com og vælge den flytype du skal med - her kan du se
hvilke sæder der er gode og dårlige. Husk at du med BA kan foretage
check-in på internettet hjemmefra og selv vælge dit sæde...

Rigtig god tur

Flemming
http://www.flyrejsen.dk

Fra : Kim Hermansen

Dato : 26-04-07 18:46

Hej Flemmeing og i andre.

Mange tak for svar. Det var virklig noget jeg kunne bruge til noget.
Det kan godt være nogen mister deres bagage men ser man vel hvor mange
de fragter hver dag over hele verden så tror jeg der er langt imellem
dem, men det kan vel ske for alle du som jeg men det tager jeg det
helt roligt med...

Den billet jeg har tænkt mig at booke er en sammenhængen billlet med
BA så de har vel ansvar for at sende mig vidre hvis jeg ikke når
flyet.

Jeg har godt hørt Heatrow kan være hektisk men jeg ringede idag til BA
´s service center og de sagde 1 timer og 25 min er nok men man skal
nok ikke sætte sig ned og slappe af men komme asted og få fundet sin
afgang. De sagde at man aceptere minium 1 time og 10 minuter som max
imellem et flyskift.

i 2005 rejste min kærste og jeg med Delta med air France over Kbh til
Charles De Gaulle lufthavn og der var Air france flyet forsinket og
den lufthavn er sku stor selvom vi havde set på kort hjemmefra. Vi
nået vores fly til Atlanta med nød og næppe på ca 30 min løb igennem
lufthaven. Dette håber vi ikke på sker igen.

Men til 7500.- for 2 personer fra Kbh til New york og hjem over San
Fransisco så er det et tilbud jeg ikke kan lave billigere ?..Grunden
til at jeg vælger Ba er at de flyver dirkete fra San Fransisco til
Heatrow når vi skal hjem og slipper for at skifte i USA.....

Mvh Kim.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-04-07 20:33

On 25 Apr 2007 15:40:45 -0700, Kim Hermansen <dykkerpar@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>fransisco....Jeg kanse deres billetter er E billetter så man skal vel
>bare have et print med fra bestilling lige som ved Ryan air ?

Min erfaring er, at hvis man holder sig til europæiske selskaber, så
får man som regel rimelig god service. Jeg undgår for enhver pris
United og American Airlines.

Jeg har fløjet med BA, Lufthansa, KLM, og Virgin Atlantic mellem
Europa og USA (San Francisco), og jeg har stort set kun haft positive
oplevelser. Selv SAS har været okay over Atlanten, men det kræver et
flyskifte i USA, hvis du skal til/fra San Francisco.

Både BA og Virgin kræver et flyskifte i London Heathrow, og det er vel
en smagssag, hvad man mener om den lufthavn. Personligt kan jeg godt
lide Heathrow, selvom det kan være omstændigt at skifte fly der.

Stort set alle selskaber bruger E billetter nu, så medbring bare et
print hjemmefra, sålænge record locator (booking kode) og E
billetnummer fremgår, så burde de kunne finde din reservation.

--
Lars Ehlers