Rejser til Rusland
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 22:48

Jeg har en nabo, som af og til flyver til Moskva, Jarkutsk, Murmansk, St.
Petersborg, Novaja Semlja og andre spændende steder i Rusland.

Jeg har mulighed for at komme med frem og tilbage. Desværre ved jeg tidligst
en uge i forvejen, hvornår hun skal afsted. Typisk ophold i Rusland er 1-4
dage

Hvilke muligheder er der for at få et visum til Rusland for disse dage ? Og
især hvor bor man især i Moskva, som turen oftest går til.

/karsten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-04-07 00:42

"Karsten Madsen"
> [...]
>
> Hvilke muligheder er der for at få et visum til Rusland for disse dage ? Og især hvor
> bor man især i Moskva, som turen oftest går til.

Hvorfor spørger du ikke din nabo, mon ikke han/hun har tjek på det,
ellers er der som regel info på ambassadens hjemmeside.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 21:30

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten Madsen"

> Hvorfor spørger du ikke din nabo, mon ikke han/hun har tjek på det,
> ellers er der som regel info på ambassadens hjemmeside.. -max-

Hun er stewadesse for et taxa-jet, og har derfor et "crew-visum", bor altid
på de bedste hoteller, når hun overnatter i Rusland. Derfor! Det har jeg
ikke råd til.

/karsten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-04-07 12:25

On Wed, 25 Apr 2007 23:48:10 +0200, "Karsten Madsen" <km hos alsit i
danmark> wrote:

> [...]
>dage
>
>Hvilke muligheder er der for at få et visum til Rusland for disse dage ?
http://www.ostwest.com/en-visa.html kan hjælpe med visasupport, start
processenn i god tid.
Visasupporten er et dokument du tager med til det Russiske konsulat i
København hvor du så mod betaling udsteder et visa som de sætter i dit
pas.

En anden mulighed http://www.altrejser.dk/ De klare hele processen med
konsulatet.

Endnu en mulighed http://www.rph.dk/Individuelle_rejser_dk.htm

Og lige en mere: http://danhil.com/en/visa-apply-ru.aspx

Men husk at være i god tid med ansøgninger etc.

> Og især hvor bor man især i Moskva, som turen oftest går til.
Hotel, vandrehjem, privat indkvatering, ovenstående kan nok være
behjælpelig med info/reservation.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 21:33

> Men husk at være i god tid med ansøgninger etc.

Det læser jeg som reelt set en umulighed lige at tage en snuptur til
Rusland, som f.eks. Norge, Schweiz eller UK, som jeg har gjort oftere....
æv....

Nå men jeg har forespurgt den russiske ambassade, så må jeg jo se deres svar

/karsten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-04-07 15:46

On Thu, 26 Apr 2007 22:33:06 +0200, "Karsten Madsen" <km hos alsit i
danmark> wrote:

>Det læser jeg som reelt set en umulighed lige at tage en snuptur til
>Rusland, som f.eks. Norge, Schweiz eller UK, som jeg har gjort oftere....
>æv....
Du får et "Multiple-entry Business Visa" det gælder i 6 til 12 måneder
og du rejser ind og ud som/når det passer dig. Dog max 3 måneder i
Rusland af gangen.
Når det er visum der er gyldigt i mere end 3 måneder skal der
forelægges et bevis på at du ikke har AIDS, op til lægen, blodprøve,
ind til seuminstituttet/hospitalet med prøven, få svar på prøven fra
lægen indefor 1-2 uger på skrift med alle de stempler lægen kan
præsterer.

>Nå men jeg har forespurgt den russiske ambassade, så må jeg jo se deres svar

De fortæller måske om de forskellige typer af visum og henviser så til
at kontakte et rejsebureau.

Du kan også skifte statsborgerskab til fransk/italiansk/tysk så kræver
russerne ikke visum. Det var beskeden da jeg ville forlade rusland
uden visum. Det kan man ikke, man skal have visum for at komme ind og
visum for at komme ud, det var uden betydning at jeg opholdte mig i
rusland fuldt lovligt (jeg har en russisk opholds/arbejds-tilladelse,
den gælder dog ikke som ind/ud rejse-visum viste det sig)

/Hans

Fra : Bjarne

Dato : 26-04-07 22:27

Karsten Madsen skrev:
> [...]
>
> Hvilke muligheder er der for at få et visum til Rusland for disse dage ? Og
> især hvor bor man især i Moskva, som turen oftest går til.

Sidst jeg undersøgte det var det sådan, at prisen på visum afhang af
hvor meget det hastede

Bjarne