autocamper/motorhomes i Californien
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 24-04-07 18:40

Er der nogen, der har erfaringer med at leje en autocanper i USA?

Vi skal fire uger til Californien i september, og overvejer kraftigt at leje
en autocamper - i hvert fald noget af tiden. Vi skal nemlig have vorees
lille datter med - og vil gerne være så uafhængige, at vi kan stoppe og give
hende mad mv. på alle tider, være fri for at pakke ud hele tiden, samt have
nemmere ved at finde et sted at sove, når vi skal på den store "ørken- og
naturtur".

Har kigget lidt på nettet og også fået et par tilbud - men er der nogen af
jer, der kender nogle "gode" steder. Vi vil nok gerne kombinere med en
almindelig bil også - så det skal helst kunne lade sig gøre med samme firma.

Eller skal vi blot henvende os hos FDM?

Vi hører meget gerne om jeres erfaringer

Tak for hjælpen.

/Anne-Mette

Fra : Stig Nielsen

Dato : 25-04-07 02:34

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:462e4105$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> have
> nemmere ved at finde et sted at sove, når vi skal på den store "ørken- og

Jeg ved godt at det vil være nemmere at have sådan en camper når man har
sådan en lille en med.

Men jeg vil dog alligevel fraråde jer det, det bliver simpelthen alt for
dyrt.
Så lej hellere en SUV hvor der er noget plads i, så burde det også kunne
lade sig gøre.

En fullsize bør også kunne gøre det, så skal man bare lige tilrettelægge
pakningen af den, så I er fri for at hive alt for meget frem og tilbage.

Autocamperne er næsten aldrig med "unlimited miles", som regel kun de første
500 og det rækker ikke langt i dette land.
Efter de 500 kommer der en ekstrapris der næsten kan blive 1 kr.
kilometeren, så det kan langt fra betale sig.

Stig

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-04-07 20:30

Michael Nørgaard Andersen skrev i
462e4105$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:
> Er der nogen, der har erfaringer med at leje en autocanper i USA?

Måske kan du finde noget brugeligt her:
http://jan.boegh.net/Rejser/USAtur1-2004/RVtur.htm

> [...]
> kan stoppe og give hende mad mv. på alle tider, være fri for at pakke
> ud hele tiden, samt have nemmere ved at finde et sted at sove, når vi

Autocamperen, der derovre kaldes en RV er perfekt til en 'ørken og
naturtur'. Du kan finde glimrende RVpladser midt i de fleste af de store
nationalparker - oftest langt bedre placeret end hoteller og moteller -
bortset fra nogle af de mere eksklusive af slagsen, der tit er temmeligt
svære at få plads på. Og landet er nærmest indrettet til RV-brug, med
p-pladser til de temmeligt store vogne på de fleste p-pladser ved
supermarkeder, seværdigheder og hvor man ellers har brug for det.

mvh

Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html