kan vi nå det:-(
Fra : tina hedeman

Dato : 24-04-07 13:07

Hej med jer

kan vi nå det her:
er i kbh luft havn lander kl 07,50 lørdag
skal over i indenrigs og med flyet til ålborg kl 9,00
kan vi nå det?
vi skal jo tjekke ind og hente bagage osv.
jeg vil ikke bestille biletter hvis i mener vi ikke kan nå det.
der er desværre ikke mange afgange til jylland om lørdagen øv øv

hilsen tna

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 13:34

Du kan ikke nå det hvis dit fly eller bagage er bare lidt forsinket. Eller
hvis tolderne vil se din kuffert...

Jeg syntes det er forkort tid da alt skal gå glat hvis du skal nå det næste
fly.

Fra : Holst

Dato : 24-04-07 13:34

tina hedeman wrote:

> [...]
> jeg vil ikke bestille biletter hvis i mener vi ikke kan nå det.
> der er desværre ikke mange afgange til jylland om lørdagen øv øv

Jeg går ud fra, du skal flyve med to forskellige selskaber.

Hvis du skal check-in i indenrigs senest en halv time før, dvs. kl.
8.30, så tror jeg ikke, du kan nå det.

SAS fortalte mig engang, at man burde afsætte mindst 45 minutter mellem
landing i indenrigs og afgang i udenrigs, og gerne mindst 60 minutter.
Og det er altså samme selskab, hvor SAS sørger for transport af bagagen
fra indenrigs til udenrigs. Jeg har haft helt ned til 50 minutter mellem
afgange, hvor det er gået problemfrit.

Så selv hvis alt går glat og elefant, så turde jeg ikke nøjes med 1:10
til et skift fra udenrigs til indenrigs, når det er to forskellige
selskaber.

Fra : Sten Schou

Dato : 24-04-07 15:24

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil ikke bestille biletter hvis i mener vi ikke kan nå det.
> der er desværre ikke mange afgange til jylland om lørdagen øv øv

I skal bare checke bagagen ind til Aalborg.

Hilsen Sten

Fra : tina hedeman

Dato : 24-04-07 15:44

hej med jer

vi kommer med singapore airlines og skal over til indenrigs. men vi er
villige til at flyve fra alle de andre steder i jylland, men problemet er
bare at
der ikke er mange afgange om lørdagen til jylland hvor man ikke skal vente i
3-4 timer på fly.
Men hvad mener i med at bagagen skal chekes ind til ålborg hvor skal vi det
henne?

hilsen tina

Fra : Holst

Dato : 24-04-07 19:51

tina hedeman wrote:

> [...]
> 3-4 timer på fly.
> Men hvad mener i med at bagagen skal chekes ind til ålborg hvor skal vi det

Du har vel noget bagage, som du først skal hente i udenrigs, dernæst
slæbe det til indenrigs, hvor du tjekker in og indleverer din bagage igen.

Har du overvejet blot at tage toget fra Kastrup til Jylland. Det kører
én gang timen - også om lørdagen. Hvis du alligevel skal vente 3-4 timer
på flyet, så er det sikkert hurtigst at tage toget.

Fra : Holst

Dato : 24-04-07 15:46

Sten Schou wrote:

> I skal bare checke bagagen ind til Aalborg.

Det vil vel kræve, at det er samme flyselskab.

Fra : Lars Bakmann

Dato : 24-04-07 16:32

Holst <newsnov06@shelter.dk> skrev:

>Det vil vel kræve, at det er samme flyselskab.

Nej, det er ikke nødvendigt. I femviser blot gyldig billet til
Ålborg, når i checker ind i Singapore og beder om at få bagagen
sendt til Ålborg, men selv da er det lige på kanten, med at nå
indenrigsflyet.
Det er til at få stress af når rejsen måske starter med at I
komme en time forsent ud af Singapore. Så kan man bruge natten
til at sidde og se på uret, mens man håber at der bliver hentet
tid i luften.
Venlig hilsen
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 19:18

Det er ikke nok at fremvis gyldig billet da bagage transfer kræver de
selskab man anvender, har en aftale.

Hvis du flyver til Ålborg med ect. sterling kan du ikke forvente denne
service da sterling er et discount selskab med andre bagage regler og INGEN
service.

Fra : tina hedeman

Dato : 24-04-07 20:07

hej med jer

efter megen overvejelser tager vi bilen derover og færgen odden ebeltoft.
nogen der ved hvorlang tid det tager fra kastrup til sj.odde?
kan vi nå færgen kl 10 ? kl 11 kan vi jo godt nå.
hilsen tina

ps på kbh lufthavn kan jeg ikke se om bilerne står i indhegning eller om de
lige er til at stjæle.

Fra : Holst

Dato : 24-04-07 20:27

tina hedeman wrote:

> efter megen overvejelser tager vi bilen derover og færgen odden ebeltoft.
> nogen der ved hvorlang tid det tager fra kastrup til sj.odde?
> kan vi nå færgen kl 10 ? kl 11 kan vi jo godt nå.

Regn med, at det tager 1:15 til 1:30 at køre fra København til Odden
Færgehavn.

Der afgår ikke en færge kl. 10. Men til gengæld skulle jeg mene, at det
ikke burde være noget problem for jer at nå færgen kl. 11.

07:50 Flyet lander
09:00 Afgang Kastrup
10:30 Ankomst til Odden
11.00 Færgeafgang

Der burde være rigelig med tid, men er flyvet forsinket, kan denne
rigelige tid jo hurtigt forsvinde.

Ankomst til færgehavnen skal blot være 15 min før, men en buffer er en
god ting, når der er to timer til næste færge.

Jeg kører tit frem og tilbage mellem Sjælland og Jylland. Selv når man
skal højt op i Jylland, synes jeg, det er nemmest og hurtigst at tage
over broen. Eventuelle forsinkelser betyder ikke noget, for broen er
også åben, når man ankommer til den en halv time senere end beregnet -
færgen derimod er sejlet.

Tager du over broen, vil du kunne være i Aalborg 4 timer efter at være
landet i Kastrup. Det tager sikkert længere tid med færgen. Fordelen med
færgen er naturligvis, at du får en pause undervejs.

Husk også, at parkeringen i Kastrup Lufthavn vist er ret pæn.

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-04-07 20:35

Holst skrev i 462e5a12$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Husk også, at parkeringen i Kastrup Lufthavn vist er ret pæn.

Nej, den er både grim og dyr

vh

Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Stig Nielsen

Dato : 24-04-07 23:35

> [...]
> hej med jer
>
> ps på kbh lufthavn kan jeg ikke se om bilerne står i indhegning eller om

De står i indhegning alle steder.

Sørg for at reservere plads på P15, det er den billigste.

Priser kan du se på www.lufthavnsparkeringen.dk

Og det er ikke for sjov at jeg siger reservere plads.

Var i USA i sidste uge og da jeg kom til P15 kom jeg ikke ind, så jeg måtte
ned på de dyrere pladser, med en fordobling af prisen til følge.

Stig

Fra : tina hedeman

Dato : 25-04-07 07:47

hej med jer

jeg regner med at booke færge og parkering i dag så skulle jeg nok få det.
Jeg bor på djursland der for er det nemmere med færgen.
Men hvis vi kunne have flyve var det nemmest fra ålborg. Tirstrup havde ikke
nogen afgange om morgen.
Så vi tager færgen.
Tak for hjælpen jeg vil lige skrive de oplysninger ned tak for det.
hilsen tina