Køkken: Bare lige et par skabe mere ...
Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 22:04

.... under et vindue og lige erstatte stålhylden under kogepladerne med et
par skuffer. Og så lige en ny bordplade og så var det måske på tide at
skifte den glaskeramiske kogeplade ud med en induktions... Ja det var den
hurtige beslutning inden påske så omkring ikea efter skabe (der dog skulle
tilpasses da vi ikke kan få skabe med den højde vi skal bruge til et lavt
bord under vindueshøjde) og fleggard efter øl&vand og en kogeplade.

Og så skal der da lige de samme hvide fliser på som ved vasken - hov dem var
der ikke flere af. Der var kun 1/2 pakke og ikke 1 1/2. Byggermarkedet kunne
ikke levere dem mere, tager fat i den italienske producent, der giver det
videre til en dansk grossist der kan fortæller at de er lagervare ved et
byggemarked i Aabenrå og Ringkøbing, så fredag lige et "smut" til ringkøbing
på mc'en i det gode vejr (2,48m2 fliser i en topboks virker ikke positivt på
køreegenskaberne) og projektet kan komme videre...

Men det er her vi er noget til idag og har fået strøm på
induktionskogepladen (Fantasien begynder også knibe til ovnmad). Men
kogepladen har vi flyttet i forhold til emhætten og da den ikke har suget
ordenligt i vores tid er vi ved at kigge på hvilken 70/80cm emhætte der skal
op istedet. Og så skal der også lige lidt flere hvide fliser på væggen og
lidt lister... Køkkenet trænger egenligt også til at blive malet så nu
hænger der farveprøver flere steder

Ja projekter har det med at vokse, men ting tager tid

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 22:06

> Ja projekter har det med at vokse, men ting tager tid

Naeh ja - så er der kun en nyere wok og grillpande der virker på
induktionen - Så vi skal også til at have skiftet alle gryderne ...

Fra : Gamle

Dato : 30-04-07 22:19

Anders Majland wrote:

> Naeh ja - så er der kun en nyere wok og grillpande der virker på
> induktionen - Så vi skal også til at have skiftet alle gryderne ...

Skal du ikke have sidevogn til MC'en. Hvis du nu skal hente flere tunge
ting.

Mvh.
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 14:03

> Skal du ikke have sidevogn til MC'en. Hvis du nu skal hente flere tunge
> ting.

Naaeh - det gør sådan en helt "umulig" at styre og bremse. Var der nogen der
opfandt en sidevogn til en mc idag ville den sikkert ikke kunne godkendes
uden en form for ESP til at sikre stabilitet under nedbremsninger.. Men det
er da sjovt at ligge og køre i 8-taller med 3. hjulet oppe i luften

Men jeg har undersøgt reglerne for trailere. Desværre har man i DK valgt en
lidt underlig fortolkning da man i sin tid tillod det. Her i landet må en
trailers totalvægt kun være det halve af motorcyklens egenvægt. I landene
syd herfor må traileren være halvdelen af cyklens totalvægt... Så i praksis
kan jeg læsse mere på motorcyklen end jeg ville kunne laste i en trailer.
En ethjulet trailer som http://www.uni-go.com/ ville elles være fiks i (for)
tæt trafik... Men så er der også lige det med hastighedsgrænsen på 70 og
klip ved 30%....

Men vi har da også en bil og en hobby trailer i maskinparken - men er vejret
godt foetrækker jeg nu 2 hjul.

/A

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-05-07 09:09

> Naeh ja - så er der kun en nyere wok og grillpande der virker på
> induktionen - Så vi skal også til at have skiftet alle gryderne ...

LOL

Det lyder fuldstændigt som når jeg går i gang med noget. Vi skal "bare lige"
og inden man får set sig om, så er rummet totalrenoveret.

Mvh Maria

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 14:09

> Det lyder fuldstændigt som når jeg går i gang med noget. Vi skal "bare
> lige" og inden man får set sig om, så er rummet totalrenoveret.

Vi er da godt på vej Vi startede med dørene og de fleste køkkenelementer
i 2002. Siden er der så skiftet både køleskab, opvasker og nu kogepladen.
Ovnen er dog stadig den samme fra 1998 (knock on wood - den må gerne holde
noget endnu Siden er der så til føjet først en lav bordplade under et
vindue (til kaffemaksine elkeddel mm) og så nu det lave bord nummer 2 i en
vinkel - igen under vindueshøjde.

For et par år siden lagde vi stenterraser på 3 sider af huset og syd for
udhuset (samlet ~60m2) og det bliver så måske i år at vi får lavet terrassen
på den sidste side. Det bliver på 40-45m2 og nok i lærketræ.

Og så skal have nok også snart "revuderes" over et stort område... Vi har
skiftet 50meter tjørnehæk ud med surbær men planen er lige at få fjernet
buske/hæk og få fræset ~2000m2 til græs. Så kan vi (næste år) begynder at
skære ud til bede i det.

Ting tager tid... Men det løber jo ingen steder

/A