hak i bordpladen
Fra : Gunnar007

Dato : 30-04-07 13:03

Så kom det første hak i bøgebordpladen.
En tabt kop gav et lille hak, uden træfibrene sprak.

Nogen råd så vi kan rejse hakket igen ?

Hilsen G

Fra : L.Støvring

Dato : 30-04-07 13:23

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Så kom det første hak i bøgebordpladen.
> En tabt kop gav et lille hak, uden træfibrene sprak.
>
> Nogen råd så vi kan rejse hakket igen ?
>
> Hilsen G

Et lille stykke fugtigt køkkenrulle presses ned i hakket, og ligger der til
det er tørt. Dette burde kunne rejse mindre hak, og huller i bøg og fyr. Det
var rådet vi fik af producenten, da vi "hakkede" vores "Skovby" langbord i
sidste måned ;-(

Mvh. Lisbeth

Fra : Gunnar007

Dato : 30-04-07 16:18

"L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til det er tørt. Dette burde kunne rejse mindre hak, og huller i bøg og
> fyr. Det var rådet vi fik af producenten, da vi "hakkede" vores "Skovby"

Giver det ikke bordpladen en grålig plet ??

Hilsen G

Fra : L.Støvring

Dato : 30-04-07 16:37

> "L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse

> Giver det ikke bordpladen en grålig plet ??
>
> Hilsen G

Ikke her hos os ihvertfald. Vores bord er sæbebehandlet bøg - skal lige
tilføjes Hvis dit er lakeret, er fremgangsmåden sikkert en anden, da lak jo
kan fremstå gråt hvis der trænger vand under det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 13:30

On 30 Apr., 14:22, "L.Støvring" <l...@SPAMpcv.dk> wrote:

> [...]
> var rådet vi fik af producenten, da vi "hakkede" vores "Skovby" langbord i

Vi har også et dejligt Skovby massiv egetræ langbord, hvis der kommer
hakker i det er det så også fremgangsmåden ved egetræ ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Max

Dato : 30-04-07 13:36

Hej Gunnar

> Nogen råd så vi kan rejse hakket igen ?

Hvad med at lade det være og kalde det patina :)

--
Mvh Max

Fra : Is

Dato : 30-04-07 16:45

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Så kom det første hak i bøgebordpladen.
> En tabt kop gav et lille hak, uden træfibrene sprak.
>
> Nogen råd så vi kan rejse hakket igen ?

Uden at være helt sikker, så havde jeg tidligere en kollega med samme,
han hældte kogende vand på.

Erik Isager

Fra : Johnni Løje

Dato : 03-05-07 16:12

On Mon, 30 Apr 2007 14:03:12 +0200, Gunnar007 wrote:

> Så kom det første hak i bøgebordpladen.
> En tabt kop gav et lille hak, uden træfibrene sprak.
>
> Nogen råd så vi kan rejse hakket igen ?
>
> Hilsen G

En våd klud og et strygejern og det er ligegyldigt hvilket træ der er tale
om!

Prøv det og du bliver overrasket over hvor store hakker du kan fjerne!

--
/Johnni